سالی تاک و دبیرستان های بستک



یکم :پاک کردن صورت مساله شاید ساده ترین راه برای حل یک مساله به صورت موقت باشد ولی به یقین بهترین راه نیست. به خصوص اگر در حوزه ای چون آموزش و پرورش باشد که وظیفه ی اصلی اش آموزش دادن چگونگی حل  مساله است.
رسانه های گفتاری و نوشتاری ما در کل این سال ها( و به صورت جزیی ترش در سال های اخیر) از هرگونه نقد و انتقاد تاثیر گذار خالی بوده است و مطبوعات و صداو سیما عملا به صورت یک طرفه ای فقط ویترینی برای نمایش افتتاح ها، کلنگ زدن ها،روبان قیچی کردن ها، رشد های سریع و نجومی،جلوافتادن از تمام ملت ها و...بوده است.
این البته شرایط ملی است و در سطح استانی اش نیز آن مطبوعات و رسانه های محلی ماندگارتر و موفق تر هستند که بر همین روش خنثی بودن عمل کنند و عملا خود را به بولتن عملکرد مدیران استانی تبدیل کنند و حتی از فروش و مزایده صفحه ی اول و تیتر نخست خود در خدمت مدیران دولتی دریغ نکنند مباداگرد انتقادی در حد یک تماس تلفنی بر دامن خدمت گذاران بنشیند.
اما پرسش اصلی هم چنان پابرجاست.
اگردر رسانه های رسمی داخل کشور نقد و انتقادی منتشر نشود عملا مشکلات برطرف شده و کشور گل و بلبل می شود؟
آیادر جهان جدید گیرم که توانستیم از شر مطبوعات و افراد منتقدرسمی خلاص شویم با خیل میلیونی ملت منتقد و رسانه های جهانی چه خواهیم کرد؟در روزگاری که با امکانات جدید در دنیای دیجیتال عملا هر فرد یک رسانه است.
دوم:
هفته ی گذشته فیلمی از یک دانش آموز هرمزگانی ازیکی از شبکه های ماهواره ای(تلوزیون من و تو) پخش می شود که هنوز هم می توان به راحتی  آن را در فضای اینترنت دید.
 این فیلم کوتاه که با یک موبایل ساده و توسط یک دانش آموز گرفته و فرستاده شده است  کم تر از یک دقیقه بوده  و موضوع اش نشان دادن وضع اسفناک دست شویی های  دبیرستان شبانه روزی «کنچی» در شهرستان بستک بوده است.
حالا شما حدس بزنید که عکس العمل اولیه پس از پخش این فیلم انتقادی که بینندگان بسیاری هم داشته است چه بوده و مدیران دولتی چه گونه واکنش نشان داده اند؟

الف) رفع مشکل دست شویی های این مدرسه ی خاص در بستک در اولین فرصت
ب) تصمیم به حل تمام مشکلاتی از این دست در سطح تمام مدارس هرمزگان
ج) توبیخ مدیر این دبیرستان به علت بی مسوولیتی
د) توجیه همه مدیران آموزشی به عنایت خاص به مشکلات بهداشتی مدارس
***
شاید تعجب کنید ولی فعلا که اولین راه برای حل مساله در منطقه «کنچی» تلاش فوری، برای جمع آوری ماهواره ها از سقف خانه ها بوده است!!