تحریک قومیت ها و نابرابری قومیتی

قشم آنلاین:

«آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان  گفت: هم اکنون ۴ میلیون دختر بالای ۲۵ سال در کشور وجود دارند که امکان ازدواج ندارند. حال باید گفت ساخت پل بندرعباس - قشم مهمتر است یا سرنوشت ازدواج این جوانان؟»

****

در کشورهایی که توزیع ثروت های ملی عادلانه نیست یکی از علت های عقب ماندگی برخی مناطق کشور نسبت به برخی دیگر ،میزان حضورو نفوذ در ساختار قدرت است.

در این ساختارهای رسمی تبعیض آفرین،شهروندان به میزان نزدیکی به قدرت از ثروت نیز سهم می برند .لذا کانون های ایجاد شده قدرت و ثروت نه تنها به سهم خود راضی نیستند که ازسهم دیگران نیزطلب ارث می کنند.چرا که قدرت ایجاد شده جز در سایه تبعیض نسبت به سایر قومیت ها نیست

به این نمونه ساده و در دسترس توجه کنید که چگونه یک امام جمعه به خود حق می دهد با بیان یک مشکل کلی،راه حلی جزیی ارایه کند.راه حلی که از قضاتوسعه عمرانی یک منطقه محروم است.

ربط دادن دختران دم بخت بدون همسر به ساخت پل در استان هرمزگان علاوه بر ساده کردن مساله و رواج عوامزدگی،از شاهکارهایی است که فقط از ذهن هایی بر می آید که هیچ حق توسعه ای رابرای دیگران بر نمی تابند.

کاری نکنید که اگر در مناطق مرزی و محرومی چون هرمزگان پلی ساخته نمی شود و خط لوله آبی روان نمی گردد و بیمارستان آبرومندی شکل نمی گیرد و گرانی بیداد می کند و ...مردم شان آن را از چشم روحانیان و مدیران صاحب نفوذ دیگر استان ها و سایر قومیت ها بدانند!! وآن رایک نابرابری هدفمند از سوی برخی کانون های قدرت حس کنند!!

یقینااین ذهنیت ها بر خلاف وحدت ملی و اتحاد بین قومیت های مختلف ایران است

متن کامل خبر را اینجا ببینید