بازگشت

انشاءالله به زودی آپ خواهم شد .

سال 1391 هم رسید

 

 

سال نو و بهار نو مبارك باد .

بهار می‏ آید؛ تجدید خاطره ‏ای دیگر از خویشاوندی طبیعت و انسان؛ با ردایی سبز برای حضور در جشن شکوفه ‏ها.

 

بهار می‏ آید؛ با چشمه و کوه و دشت، با باغ و گلزار و پروانه‏ ها، با بلبل و گل، با امید و آرزو .

 

بهار می‏ آید؛ سرشار از عطر سپیده، عطر طبیعت.

 

بهار می‏ آید؛ با آیینه ‏ای در دست از حکمت و معرفت ، از آیات و برکات.

 

بهار می‏ آید؛ با قامتی خجسته و سبزپوش، با آواز قمریان بیدار و عاشق.

 

بهار می‏ آید؛ برای ستیز با سردی و سستی.

 

بهار می‏ آید؛ این راز برجسته طبیعت، این تحول بزرگ و این خاطره معطر خاک.

 

بهار می‏ آید؛ فصل حرکت و برکت، تحول و تغییر، دوستی و عاشقی.

 

و بهار می‏ آید؛ عطر کمال طبیعت، سرّ عیان شده عظمت خلقت، رمز شگفتی و شادی، سرّ زیبایی و بیداری.

۵ اشتباه بزرگ در محیط کار

درست است که بسیاری از ما بخش عمده ای از ساعات روز را در محل کار می گذرانیم، اما این دلیل موجهی برای اینکه در محل کار هر کاری دوست داشتیم انجام دهیم نیست!

محل کار هم مثل هر جای دیگر قوانین و الزام های خاص خود را دارد و با رعایت آنها و مرتکب نشدن اشتباهاتی که ما در این گزارش به برخی از آنها اشاره می کنیم، می توانید کاری کنید که محل کار هم مثل خانه برایتان آرامش و امنیت بیاورد.

1. اشتباه در رفتار

ناسزا گویی، گفتگوهای غیرضروری، بیش از حد احساس راحتی کردن با دیگران و عادت های نادرست غذایی از جمله ناهنجاری های رفتاری است که در محل کار هر کسی را از شما دور می کند.

ناهنجاری در رفتار در هر جا که رخ دهد، پدیده ای ناخوشایند و حتی زشت است، اما وضع وقتی بدتر می شود که چنین رفتارهایی در محل کار به عنوان یک مکان رسمی و دارای قانون از فرد سر بزند.

2. اشتباه در صحبت با دیگران

روش صحبت کردن، نخستین چیزی است که به چشم اطرافیان شما در محل کار می آید. این مسئله آنقدر اهمیت دارد که حتی در ایجاد اعتبار یا خدشه دار کردن شخصیت شما تاثیرگذار است.

به هیچ عنوان در محل کار راجع به موضوعات خارج از کار صحبت نکنید، به شایعات دامن نزنید، سر دیگران فریاد نکشید و تلاش کنید سنجیده و با فکر صحبت کنید.

3. اشتباه در تصویر سازی دیگران از شما

تلاش کنید، کاری نکنید که دیگران برداشتی غیر از آنچه هستید از شما داشته باشند؛ بدین معنا که از رفتارهایی چون تاخیر و بدقولی پرهیز کنید، چراکه چنین رفتارهایی کار دست شما می دهد و باعث می شود که در نظر دیگران فردی غیرقابل اعتماد جلوه کنید.

سعی کنید تصویری که در محل کار از خود ارائه می دهید، باعث افتخار همکارانتان از همکاری با شما گردد.

4. اشتباه در ماموریت ها و سفرهای کاری

برخی از کارمندان، ماموریت و سفرهای کاری را با تفریحات خانوادگی اشتباه می گیرند. درست است که خرج و هزینه سفرها و ماموریت های کاری با شما نیست، اما این دلیل نمی شود که خارج از چارچوب کار عمل کنید.

اگر کاری خارج از چارچوب سفر کاری خود انجام دهید و این موضوع به هر شکلی به گوش مقام بالاتر شما برسد، قطعا عاقبت خوشی در انتظار شما نخواهد بود!

5. اشتباه در وقت استراحت

برخی تصور می کنند که اگر از هر فرصتی در محل کار برای استراحت استفاده کنند و به اصطلاح برنامه مشخصی برای زمان کار و استراحت خود نداشته باشند، آدم های زرنگی هستند.

این در حالی است که استراحت بدون برنامه و بدتر از آن بیش از اندازه هم نوعی فعالیت غیرقانونی محسوب می شود و بالاخره یک جایی عواقب خود را نشان می دهد.

فهرست مالی خود را برای سال جدید این گونه تهیه کنید

در این ماه آخر سال با انجام این 11 مورد با امید موفقیت مالی در سال جدید به استقبال آن بروید:

1 - تهیه صورت وضعیت از دارایی ها :

مطمئن شوید بودجه بندی که دارید در راستای اهداف مالی شما می باشد، این بخش مهمی از مدیریت دارایی های تان به حساب می آید. آغاز سال جدید زمان مغتنمی برای این کار خواهد بود و انجام آن تنها مدت کمی از وقت شما را خواهد گرفت.

 

2 - حساب مخارج تان را داشته باشید :

باید همیشه بدانید سرمایه تان چطور خرج می شود، هم با نرم افزارهای حسابداری هم با یک قلم و یک دفتر می توانید مخارجتان را ثبت کنید. مخارجتان را دسته بندی کنید ( مثلا هزینه لوازم، بیمه، تفریحات و لباس ) تا بتوانید راههای کاهش احتمالی را شناسایی کنید.

3 - اهداف مالی بلند مدت و کوتاه مدت خود را مشخص کنید :

فرقی نمی کند برنامه مالی شما چه باشد به هرحال با تعیین اهداف مشخص و شفاف مطمئنا در وقت، تلاش و منابع مالی تان صرفه جویی بیشتری خواهید داشت. پس بهتر است این اهداف را یادداشت کرده و مشخص کنید برای رسیدن به این اهداف به چه میزان صرفه جویی ماهانه نیاز دارید.

4 - خود را ملزم کنید تابع برنامه مالی تان باشید :

یک برنامه پس انداز منظم ایجاد کنید، حساب پس اندازی افتتاح کنید و مستقیما از طرف خودتان به آن حساب پول واریز کنید یا چک حواله کنید. پولی را که نمی بینید هرگز از دست نخواهید داد.

5 - در صورت امکان قبوض و اقساط خود را با برنامه منظم خودکار پرداخت نمایید :

وقتی قبض های مختلف و اقساط روی هم انباشته می شوند پرداخت آنها برایتان سخت خواهد شد و احتمالا پرداخت آنها را به تعویق می اندازید و اعتبار مالی خود را خدشه دار خواهید کرد.

6 - سعی کنید مقروض نباشید :

قرض و دیون خود را هر چه سریعتر ادا کنید و سعی کنید از آنهایی شروع کنید که عواقب بدتری برایتان دارند.

7 - سعی کنید از حداکثر مزایای شغلی تان استفاده کنید :

با کمی تحقیق می توانید مزایای مربوط به شغلتان را مطلع شوید مانند وام های مختلف، تخفیف در خرید و غیره. برای بازنشستگی تان نیز برنامه ریزی داشته باشید و اگر راهی قانونی برای افزایش حقوق بازنشستگی، پاداش یا سنوات وجود دارید از آن غافل نشوید.

8 - قراردادهای بیمه تان را بازبینی کنید :

همه قراردادهای بیمه ای تان را مانند بیمه اتومبیل، حوادث، عمر، درمانی و غیره را به دقت بررسی کنید. آیا سقف تعهدات کافی هستند؟ افزایش هزینه های احتمالی را در نظر بگیرید. کمی تحقیق کنید ببینید شرکتهای دیگری هستند که با تعهدات مشابه هزینه کمتری از شما بگیرند یا خیر.

9 - صورتحساب کلی از همه حسابهایتان تهیه کنید :

با درخواست صورتحساب از بانکهایی که حساب دارید دارایی ها و بدهی هایتان را بررسی کنید.

10 - وصتنامه تان را بروز کنید :

با این کار مطمئن می شوید که تمام اموال، دارایی ها و بدهی هایتان به صورت ساماندهی شده به افرادی که مد نظرتان است سپرده می شود.

11 - برای مواقع اضطراری پس انداز داشته باشید :

با اینکار حداقل خیالتان راحت است که در مواقع اضطراری مانند بیماریهای سخت یا بیکاری مجبور به فروش اموال یا قرض گرفتن نخواهید بود.

بهترین شغل های سال ۲۰۱۲ را بشناسید

نظریه خوش بینانه ای وجود دارد که براساس آن، در سال 2012، وضعیت اقتصادی و حرفه ای در دنیا بهبود پیدا خواهد کرد.

به نقل از عبرت نیوز ، این نظریه براساس گزارش هایی است که به تازگی ADP (آژانس خدمات شغلی و استخدامی) درباره وضعیت شغل در جهان منتشر کرده است...

این گزارش نشان داده در نوامبر 2011، 206 هزار فرصت شغلی به وجود آمده است.

متخصصان اقتصاد دانشگاه میشیگان نیز سال 2012 را سالی روشن تر و امیدوار کننده تر پیش بینی کرده اند. بنابر تحقیقات انجام شده، نرخ بیکاران تا پایان سال 2012، 8/8 درصد کاهش پیدا خواهد کرد البته خبری خوشحال کننده هم برای افرادی که به تازگی قرار است فارغ التحصیل شوند، وجود دارد؛ طبق گزارش های موسسه بین المللی «فارغ التحصیلان و کار»، کارفرمایان 5/9 درصد بیشتر فارغ التحصیلان در سال 2012 را نسبت به فارغ التحصیلان 2011 به کار خواهند گرفت.

همه این گزارش ها و آمارها نشان دهنده بهترشدن اوضاع اقتصادی و به دنبال آن وضعیت شغلی در جهان است ولی همچنان کمبودهایی نیز وجود دارد مثل اینکه بعضی از صنایع به اندازه ای که پیش بینی شده بود، رشد نکرده و نتوانسته اند موقعیت شغلی مناسب ایجاد کنند.

اگر از کسانی هستید که به دنبال شغل می گردند، بهتر است به این فهرست که در آن نام شغل های پیش بینی شده در سال 2012 که بیشترین رشد را خواهند داشت، نگاهی بیندازید.

1.مهندسی پزشکی

طبق گزارش ها، این تخصص، بیشترین پیشرفت و جذب نیروی انسانی را از سال 2008 تا 2018 خواهد داشت (یعنی حدود 72 درصد رشد). این شغل ترکیبی از مهندسی، زیست شناسی و اصول پزشکی و وظیفه اش ارزیابی، طراحی و بهبود وضعیت بیولوژی و سیستم سلامت و محصولات است.

2.مهندسی نرم افزار و رایانه

طراحی سیستم های رایانه ای و صنایع وابسته به آن از نیمه دوم سال 2011 همچنان به سیر رو به رشد خود ادامه داده است. طبق ارزیابی زمینه یابی شغل در سال 2012، افراد متخصص در زمینه رایانه بیشترین متقاضی را در بین کارفرمایان خواهند داشت.

3.آژانس خدمات رسانی به مشتری

این حرفه به دلیل میزان بالای گردش مالی، همان طور که پیش بینی شده بود، رشدی بالاتر از رشد میانگین داشته و برای افراد دو زبانه فرصت های قابل توجهی پدید می آورد.

4.پرستار خانگی

این حرفه از این جهت مهم است که جمعیت مسن جهان رو به رشد است. طبق آمار، جمعیت 65 سال به بالا در آمریکا در سال 2050 به 5/88 میلیون نفر خواهد رسید. این رشد در همه جای جهان وجود دارد و زمینه شغلی این تخصص رو به رشد خواهد بود.

5.تحلیلگر مدیریت

این تخصص در زمینه مدیریت و سرویس های مشورتی تکنیکی و شامل تحلیل روش های مدیریتی و مسایل مربوط به تجارت و پیداکردن راه حل است. این حرفه فقط در نیمه دوم سال 2011، 8/3 درصد رشد داشته است.

6.پزشکیار

پیش بینی شده این حرفه از سال 2008 تا 2018 رشد 9/33 درصدی خواهد داشت. آموزش افراد در این تخصص می تواند به صورت برنامه ای یک دو ساله در آموزشگاه های فنی و حرفه ای باشد.

7.خرده فروشی

این آخرین شغل بررسی شده، جولای 2011 روند رو به رشد خود را حفظ کرده و پیش بینی شده تا پایان 2012 نیز این رشد ادامه داشته باشد. گستردگی و حجم بالای معاملات و گردش مالی در این حرفه آن را به شغلی مناسب تبدیل کرده است.

8.سیستم های شبکه ای و تحلیلگر داده های ارتباطات شبکه ای

این تخصص زمینه گسترده ای دارد؛ از طراحان شبکه و مهندسان شبکه گرفته تا زمینه های اجرایی شبکه. جایگاه و سمت افراد در این حرفه به درجه تحصیلی آنها بستگی دارد. این حرفه هم تا سال 2018 رشد چشمگیری خواهد داشت.

9.پرستاران حرفه ای

پرستاران در جامعه خدمات درمانی نقش و حضور پررنگی دارند. پرستاران حرفه ای هم در مطب پزشکان و هم در بیمارستان ها فرصت های شغلی خوبی خواهند داشت و پیش بینی شده تا سال 2018، 2/22 درصد رشد داشته باشد.

فیلترنت

اقتباس از وبلاگ سرای طنز ایران

فیلترنت

درمـــجــازســتــان ایــنــتـــرنــت، دکان فیلتر شود

چونکه کان دارد مـکان،پس بی گمان،فیلترشود

از سـلیــکون، مـطـلـبـی درخـور نـیابی،پس نَسِرچ

هم سـکون و هم تــکون بی زبـان، فیلتر شود

گــر ســرایــم از بــهــاران ، ران آن بــاشــد قـبـیـح


زیــن جـهــت فـصـل بـهاران، این زمان فیلتر شود

چونکه اسم مستطاب حضرت کیروش(1) بد است

کــــــل اخـبـار چـنـیـن شـخـص کـلان، فیلتر شود


لـیـک بـرلـوسـکونی زن باره چــون مـنفـور ماست

اسـم او کـی از مــجــازسـتــانــمــان فیلتر شود؟


نام "فـیـلـتـرنـت" به "ایـنـتـرنــت" نهادن بهتر است

کــاش ایــن بـدفـیـلتـریـنگ بی عنـان، فیلتر شود



(1)البته واضح و مبرهن است که ایشان، مربی راست قامت و استوار فخیم تیم ملی فخیم فوتبال فخیم ما می باشند

برخی از مهمترین  دردهای اساسی ما ایرانیان که  کم و بیش همه ما ایرانیان از آن بهره مندیم.


برخی از مهمترین  دردهای اساسی ما ایرانیان که  کم و بیش همه ما ایرانیان از آن بهره مندیم.

بیان این عیوب نه از جهت به رخ کشیدن آنها  بلکه به منظور شناخت آنهاست

روشن است تا درد را نشناسیم به فکر درمان آن نیستیم طرف وبلاگ بازیران

به قسمتی از درد های اجتماعی ما ایرانیان توجه کنید:

1-اکثر ما ایرانی ها تخیل را به تفکر ترجیح می دهیم.

2-اکثر مردم ما در هر شرایطی منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می دهیم.

3-با طناب مفت حاضریم خود را دار بزنیم.

4-به بدبینی بیش از خوش بینی تمایل داریم.

5-بیشتر نواقص را می بینیم اما در رفع انها هیچ

ادامه نوشته

وقتی گَوَز با شقیقه مرتبط می شود

وقتی قیمت سکه با دیوار خودجوش سفارت انگلیس مرتبط است، چرا گَوَز با شقیقه ربط نداشته باشد. یکی نفرینم کرد که همیشه بخندم، ننفرینش گرفت، می خندم به اوضاع کارگری با 400 هزار تومن حقوق و مزایا که سه ماه است حقوق نگرفته، به قیمت میوه و گوشت و...، اختلاس 3000 میلیارد دلاری که شمردن صفرهایش هم برایم مشکل است، به مدرک های قلابی وزیر شده ومدرکهای اصلی بیکار، به قیمت دلار که 20:30 هم اعلامش نمیکند تا ذهن آرام و آسوده مردم بیش از این  دچار تشویش نشود، به طلا فروش هایی که قیمتهای لحظه ای دارن، نمی دانم به چی نخندم، آمار اعتیاد؟ سطح رفاهی مردم؟ وعده ها؟ وعیدها؟ اختلاف طبقاتی؟ مسکن مهر استاندارد؟ اعلام اسامی مفاسد اقتصادی؟

 به چی نخندم؟ می خندم هرچند از گریه غم انگیز تر است، سخن سیاسی نیست، درد دلی است در سالی که جهادش اقتصادی است...

داد دل مردم شنیدنی است، کم محلی نکنید

خوشبختی

بدون غذا و پول با لباس کهنه و وصله شده اش باز می خندد، چه خوشبخت تر ازماست مترسک

کاش دل ما هم چوبی بود

 

لحظه اي انديشه

روزي عارف پيري با مريدانش از كنار قصر پادشاه گذر مي كرد. شاه كه در ايوان كاخش مشغول به تماشا بود، او را ديد و بسرعت به نگهبانانش دستور داد تا استاد پير را به قصر آورند. عارف به حضور شاه شرفياب شد. شاه ضمن تشكر از او خواست كه نكته اي آموزنده به شاهزاده جوان بياموزد مگر در آينده او تاثير گذار شود.

استاد دستش را به داخل كيسه فرو برد و سه عروسك از آن بيرون آورد و به شاهزاده عرضه نمود و گفت: «بيا اينان دوستان تو هستند، اوقاتت را با آنها سپري كن.»

شاهزاده با تمسخر گفت: «من كه دختر نيستم با عروسك بازي كنم!»

عارف اولين عروسك را برداشت و تكه نخي را از يكي از گوشهاي آن عبور داد كه بلافاصله از گوش ديگر خارج شد.

سپس دومين عروسك را برداشته و اين بار تكه نخ از گوش عروسك داخل و از دهانش خارج شد. او سومين عروسك را امتحان نمود. تكه نخ در حالي كه در گوش عروسك پيش مي رفت، از هيچيك از دو عضو يادشده خارج نشد.

استاد بلافاصله گفت: «جناب شاهزاده، اينان همگي دوستانت هستند، اولي كه اصلا به حرفهايت توجهي نداشته، دومي هرسخني را كه از تو شنيده، همه جا بازگو خواهد كرد و سومي دوستي است كه همواره بر آنچه شنيده لب فرو بسته.»

شاهزاده فرياد شادي سر داده و گفت: «پس بهترين دوستم همين نوع سومي است و منهم او را مشاور امورات كشورداري خواهم نمود.»

عارف پاسخ داد : «نه» و بلافاصله عروسك چهارم را از كيسه خارج نمود و آنرا به شاهزاده داد و گفت: «اين دوستي است كه بايد بدنبالش بگردي.»

شاهزاده تكه نخ را گرفت و امتحان نمود. با تعجب ديد كه نخ همانند عروسك اول از گوش ديگر اين عروسك نيز خارج شد، گفت: «استاد اينكه نشد!»

عارف پير پاسخ داد: «حال دوباره امتحان كن.»

براي بار دوم تكه نخ از دهان عروسك خارج شد. شاهزاده براي بار سوم نيز امتحان كرد و تكه نخ در داخل عروسك باقي ماند.

عارف رو به شاهزاده كرد و گفت: «شخصي شايسته دوستي و مشورت توست كه بداند كي حرف بزند، چه موقع به حرفهايت توجهي نكند و كي ساكت بماند.»