انتظار شفافیت در جذب نیروی فولاد هرمزگان

  پاسخگویی به سؤالات و شفافیت در عملکرد بهترین راه تعامل با شهروندان است آن چه در زیر می آید نظر ارسالی یک شهروند  به لاتیدان است که جدا از قضاوت درباره ی درستی و نادرستی آن نیازمند پاسخگویی  جهت رفع شبهات می  باشد که امیدواریم شاهدآن باشیم

****

  سلام ، 
شرکت فولاد هم مثل سایر دستگاههایی که اخیراً جذب نیرو کردند ، ترفندی را یافته است که حق بومی های هرمزگان را تضییع و اشتغال غیر بومی ها را تمهید کند . این ترفند در آگهی استخدام به صور زیر قابل تشخیص است : 
1 – مطابق مورد 8 ذیل بند الف ، بومی ها فقط در مقطع دیپلم و برای مشاغل پایین قابلیت استخدام دارند تا احیاناً خدای ناکرده مناصب مدیریتی را احراز ننمایند و موی دماغ مدعیان اصلی غیر بومی نباشند . ( آنچه بعنوان امتیازات ویژه آنهم البته در انتهای سطور آن بعنوان " نفرات بومی در شرایط مساوی " درج شده کمافی السابق هیچگاه قابل رصد و ادعا نمی تواند باشد ! ) . 
2 - وفق تبصره الف ذیل بند 1-8 محکم کاری هم کرده اند و در تعریف بومی ، هر فرد غیر بومی که 3 سال در فولاد سابقه کار داشته باشد را بومی تلقی کرده اند . یعنی حضرات قبلاً و بدون آگهی استخدام و آزمون به مدت 3 سال اشخاص مورد نظر خود را به کار مشغول نموده و حالا با این آگهی و آزمون سر بومی ها را شیره مالیده ، استخدام این افراد غیر بومی را موجه ، قطعی و رسمی مینمایند ! 
3 - علاوه بر موارد فوق طبق تبصره 1 ذیل بند 10 امتیاز دیگری هم برای غیر بومی های نورچشمی قبلاً استخدام شده در نظر گرفته اند و آنهم تخفیف شرایط سنی به ازای سوابق سنوات خدمت در فولاد است ! 
4 - همچنین طبق بند 12 با زیرکی فراوان از این امر هم پیشگیری فرموده اند که مبادا خدای ناکرده یک فرد تحصیلکرده بومی ترفندهای آنها را دور بزند و با دیپلم استخدام شود و بعداً مثلاً مدرک کارشناسی ارشد مکانیک خود را رو کند و حضرات مجبور شوند علیرغم هدفشان بغیر از مشاغل پست ، یک منصب مدیریتی هم به یک بومی بدهند ! 
آیا جناب استاندار معظم و نمایندگان محترم استان نیز به این مسائل عنایتی دارند ؟ آیا وجود صنعت بزرگی چون فولاد در استان هرمزگان فقط باید برای مردم آن آلودگی هوا ، کثرت جمعیت مهاجر ، اشغال اراضی منطقه ، صرف منابع و . . داشته باشد ؟ نه تنها پستهایی چون مدیر عامل یا اعضای هیئت مدیره ، که حتی سهم سایر اشتغالهای آنهم باید اینگونه مصادره شود ؟
نظرات 3 + ارسال نظر
روح اله بلوچی 1392/06/31 ساعت 13:08

تضییع حق بومی ها
جناب استاندار معظم
نمایندگان محترم
ممنون محمد
:)

شاگرد شما 1392/06/31 ساعت 15:20

باره گفته ام ما هرچه میکشیم از نجابتمان است و بس (اسب نجیب است ) و نمایندگان معزز ما نجیب ترین هرمزگانی ها هستند .............

حسین 1392/07/11 ساعت 12:04

چرا افکار مردم را برای خواندن سایتتون مشمئض می کنید فرافکنی و دروغ نویسی می کنید جواب خدارو چه می دهید.
فولاد در چند نوبت استخدام عادلانه ترین استخدامیها را برای بومی ها داشته است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد