هنرمند ،شهرداری ، شهروندان

«موسای عامری پور» از جمله هنرمندانی است که شاید بودن در «متن» کارهای هنری را  هم برحاشیه سازی ترجیح می دهد و هم  بر حاشیه نشینی.

از همین روست که دراین سال ها نام عامری پور بیش تر باامر آموزش هنرهای تجسمی در استان همراه بوده ودر حوزه آفرینش های هنری نیز بر کارهای فردی و نمایشگاه های انفرادی تکیه داشته است.

با این حال در یکی دوسال گذشته سعی او بیش تر گره زدن هم زمان آموزش و آفرینش هنری باهم بوده است.کارگاه ده روزه ای که او با دعوت از سایر هنرمندان تجسمی و با همت معاونت زیباسازی شهرداری بندرعباس برگزار شده است (و فردا روز آخرش را طی خواهد کرد ) تلاشی است آرام که بااستفاده از ذوق وهنر بچه های هرمزگانی فضای بصری شهر بندرعباس را تلطیف کند.شهری که کمبود آثار حجمی وهنری رادر فضاهای خالی آن به شدت می توان دید.

آثار زیبای حجمی ساخته شده قرار است پس ازخریداری توسط شهرداری بندرعباس در نقاط مختلف شهر نصب شوندآثاری که نگاه ملی و محلی و سبک های کلاسیک و مدرن را در خود بازتاب می دهند. به قرار اطلاع در صورت تامین اعتبار لازم  در ماه های آینده این کارگاه ده روزه را در سطحی فراتر و گسترده تر برگزار خواهد نمود در جای خود هم کاری کم سابقه وهم قابل تقدیر راباید شاهد بود.هرچند که خریداری تمام کارهای این کارگاه توسط معاونت زیباسازی شهر بندرعباس راباید راهی برای تعامل دانست.

به عنوان یک شهروند اگر قراربرجانمایی این آثارباشد پیشنهاد شما برای استفاده در کدام مناطق شهربندرعباس است؟








نظرات 8 + ارسال نظر
محمد بانوج 1392/06/13 ساعت 10:59

موسی واقعا نه خسته .
همیشه قوی و پر کار.
افران

بهشب 1392/06/13 ساعت 14:03

برای موسا و دیگر دوستانی که زحمت کشیدند آرزوی موفقیت دارم.و ممنون از شهرداری

هاشمی 1392/06/13 ساعت 14:24

شهر ان قدر خالیه که هرجا نصب بشه خوبه..سپاس از اقای عامری

حمیدرضا 1392/06/13 ساعت 15:38

پیشنهاد میدم که آثاری که مشخصه های بومی دارند رو در مناطقی مثل رسالت،خیابان دانشگاه و کلا مناطقی که رنگ و بوی مدرنیته گرفته اند و با توجه به جمعیت کمتر بومیها در این مناطق و کمبود المان های هرمزگانی،از فرهنگ هرمزگانی فاصله گرفته اند،نصب شوند.این نواحی بیشترین پتانسیل رو برای به چشم اومدن دارند.ضمن اینکه ورودی شهر هم محسوب می شوند.

[ بدون نام ] 1392/06/13 ساعت 17:33

معاونت خدمات شهری نه زیباسازی

سهمار 1392/06/13 ساعت 19:45 http://sahmar62.blogsky.com/

این تلاش شایسته تقدیره و باید قدردان همه کسانی که در بخش مشاوره و مدیریت و اجرا دستی در کار دارند بود . امیدوارم شاهد آثار بیشتری باشیم که با حمایت مسئولین شهر چهره شهرمون رو متحول کنه و امیدوارم برای عرضه سایر دست آوردهای هنری هم فضاهایی شهری و عمومی طراحی و اجرا بشه .

[ بدون نام ] 1392/06/14 ساعت 16:05

از نکات جالب این برنامه همراهی و حضور پرسنل شهرداری در این سمپوریوم بود حتی معاوت شهردار خودش بخشی ار ساعاتش رو اونجا میگذروند

مجید 1392/06/18 ساعت 10:52

سلام استاد
می خواستم خواهش کنم حالا که شما عضو شورای زیبا سازی شهر شده اید یه فکری به حال نماد انتزاعی نا زیبای نصب شده در میدان شهربانی سابق بفرمایید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد