خبرنگاران هرمزگان با چه افتخاری روز خبرنگار را جشن خواهند گرفت؟


گزارشی به پیشگاه مردم شریف هرمزگان

در بی سخنان جنجال برانگیز اخیر وطرح مساله تجزیه کردن استان هرمزگان بین دو استان فارس وکرمان، موجی از بهت وتعجب وتاسف در شهرهای استان هرمزگان پدید آمد که با حوادث بعدی که عذرخواهی از مردم بوشهر وفراموش کردن هرمزگانی ها توسط سرار رشید بودبه اوج رسید .

انتظار طبیعی مردم واکنش منطقی و درست نهاد ها وشخصیت های سیاسی و قاونی هرمزگان ود فاع از حیثیت مردمی بود که بسیار ضعیف خوانده شدند.

بیشترین توقع از نمایندگان مردم در مجلس،نهادها وادارات قانونی ومسوول در استان، رسانه های محلی و مطبوعات استانی و شخصیت های مختلف سیاسی و فرهنگی ودانشگاهی بود.

در میانه ترس و انفعال ومنفعت جویی حاکم بر نهادها وچهره های حاضر،  ودر پی فراخوان وبلاگ نویسان استان جمعی از شهروندان هرمزگانی در قالب شخصیت های فرهنگی واجتماعی نامه ای را مبنی بر تقاضای عذرخواهی سردار رشید از مردم هرمزگان وپایان یافتن این مساله وحاکم شدن وحدت بر فضای کلی استان تنطیم نموده وبه امضا رساندند.

با وجود استقبال خوب ومناسب مردم عزیز وبه خصوص شخصیت های فرهنگی وهنری استان که ما را مدیون شجاعت و مرام خود نمودند،با کمال تاسف و در آستانه روز خبرنگار، به اطلاع شهروتدان عزیز وسرافراز هرمزگان می رساند که با همه پیگیری های انجام شده با کمال تاسف هیچ کدام از مطبوعات محلی (به جز یک مورد) حاضر به انعکاس این خواسته به حق مردم وچاپ این نامه دست جمعی نشدند.

با این حال امضا کنندگان نامه چه با همراهی خبرنگاران نشریات محلی استان وچه بدون همراهی آنان مراتب را جهت وصول به هدف به شکل های قانونی دیگری پیگیری خواهند کرد.هرچند که حافظه مردم این رفتارهای اخیراهالی مطبوعات استان را که به نام این مردم، نان این مردم را می خورند و آنان را فراموش می کنند را به حافظه تاریخی  خواهد سپرد.

آیا صرف چند صد میلیون یارانه به این مطبوعات خنثی و منفعل چیزی جز هدر دادن سرمایه ملی نمی باشد؟

با این حال این حرکت خودجوش مردمی در جهت حفظ عزت مردم استان ادامه خواهد یافت چرا که معتقدیم:

العزه لله ولرسوله وللمومنین

نظرات 9 + ارسال نظر
محسن 1390/05/12 ساعت 00:36

وای بر ما وای بر شما...

احسان رضائی 1390/05/12 ساعت 00:43

پیش نهاد می کنم امضا کنندگان نامه به صورت نرم و قانونی جلوی دفاتر مسئولین این امر به عنوان مثال استانداری - دفتر امام جمعه - دفاتر نمایندگان مجلس تجمع کرده و اعتراض خود را به گوش این افراد برسانند - به نظرم دیگر از دست چنتا وبلاگ کاری بیش از این بر نمی آید و با وبلاگ هم که نمی شود از تمامیت هویتی استان و مردم هرمزگان دفاع کرد !.

دو تن از نمایندگان یعنی آقایان فرج زاده ومیر خلیلی حتی توی با سایه خود نیز در این زمینه حرف نزده اند منفعل بودن وبی تفاوتی هم حدی دارد

خبرنگار زبان بسته 1390/05/12 ساعت 02:21

افتخار به این که بنویسند روزنامه دریا روزنامه اصول گرایان!!!
افتخار به این که بالای روزنامه شان بنویسند صبح ساحل روزنامه مردم هرمزگان!!!
یا شهروند هرمزگان!!!
یا خلیج فارس
یا...
صدف
مرجان

محسن از بندر 1390/05/12 ساعت 03:15

وقتی روزنامه های ما سکوت کرده اند یعنی راضی اند به این تقسیمات چونسکوتنشانه رضاست. ولی ما خاموش نمی نشینیم که بگوییم جواب ابلهان خاموشی است.
(ما فریاد میزنیم : ترس و بزدلی و انفعال تا کی ؟ تا کی بنشینیم و ببینیم , هر روز تکه ای از گوشت تنمان را می کنند و میبرند و مادم برنیاوریم ؟ تاکی؟؟؟؟؟؟؟ )

بهشب 1390/05/12 ساعت 10:41 http://behshab.blogsky.com/

سلام
دلیل این نشریات برای چاپ نکردن این مطلب اعتراضی چه بود؟
چرا نامه را در همین فضا مجازی منتشر نمی کنید؟

البته ما که همیشه پایه ایم آقای ذاکری
و سپاسگذار از تلاش جنابعالی
ولی بهتر است نظارت بیشتری روی انتشار کامنت ها داشته باشید مثلا آقای مینابی عزیز برای کوبیدن نشریات محلی به زنان توهین می کنند و من پیش خودم فکر می کنم که اگر این آقای که به اسم مینابی کامنت گذاشته است اگر روزی سردار سپاه شود چه رفتاری خواهد داشت و این جوری است که این مارادونا رو ول کنیدو ..... را بگیرید درد بزرگ ما شده است

حق با شما بود نظرداده شده حذف گردیدبا این حال لازم است که خود دوستان رعایت کنند ونیازی به فیلتر کردن نباشد

سهمار 1390/05/12 ساعت 15:23 http://sahmar62.blogsky.com/

البته اونچه که می تونه در خنثی کردن چنین تصمیمات غیر معقولانه ای موثر باشه توانایی همراه کردن همه قشرها برای پرسش و پیگیری هست و بهرحال فارغ از لحن صحبتهای بالا( کامنت ها ) که ممکنه گاها از سر غیرت قدیمی ایرانی باشه امیدوارم همه ضرورت توجه به این مسئله رو درک کنن و شهروندان بواسطه هر نوع ابزار قانونی که در دسترسشون هست برای تحقق خواستشون پافشاری کنن ...

منصوری 1390/05/12 ساعت 16:18

جا دارد از آقای عطایی مدیر مسوول با تجربه ندای هرمزگان و خلیل درخورد سردبیر جوان و فعال ندای هرمزگان که تحصیلکرده این رشته است سپاس وی‍‍ژه داشته باشیم. البته سایر نشریات هم به موضوع پرداختند که ناشکری است اگر از آنها تشکر نکنیم ولی جای بیشتری برای کار داشتند. به هرشکل آرزوی موفقیت برای آنها داریم.

نجمه 1390/05/13 ساعت 13:26

من با ژیشنهاد آقای رضایی موافقم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد