میراث هرمزگانی ها در یونسکو

میراث هرمزگانی ها ثبت یو نسکو شد واین خودش یک افتخار و مایه ی مباهات است

شرق: «دانش ساخت و دریانوردی با لنج سنتی خلیج‌فارس» به‌عنوان هشتمین اثر ناملموس ایرانی به ثبت جهانی رسید. این رخداد در ششمین اجلاس میراث ناملموس سازمان «یونسکو» که در جزیره «بالی» اندونزی در حال برگزاری است، صورت گرفت. در این اجلاس که تا 29 نوامبر ادامه خواهد داشت، پرونده بیش از 80 میراث معنوی از کشورهای مختلف جهان از جمله «ایران»، «اندونزی»، «مکزیک» و «پرتغال» برای ثبت در فهرست میراث ناملموس سازمان «یونسکو» مورد بررسی قرار می‌گیرند. در همین حال، براساس خبری که خبرگزاری میراث منتشر کرد، چکش نهایی ثبت جهانی دانش سنتی ساخت و دریانوردی با لنج سنتی خلیج‌فارس در اجلاس اندونزی یونسکو زده ‌شد. این پرونده از جمله مهم‌ترین پرونده‌هایی بود که از ایران برای ثبت جهانی فرستاده شده است. پرونده «دانش ساخت و دریانوردی با لنج سنتی خلیج‌فارس» یکی از پنج پرونده ارسالی ایران به اجلاس اندونزی یونسکو است.

لینک خبر یونسکو را برای تان می گذارم در فیلم و عکس های ارایه شده به یونسکو آثار آقایان اصغر بشارتی و عبدالحسین رضوانی دو هنرمند موفق هرمزگانی دیده می شود.

دوستان سپاس از همت تان/ این هم نشانی لینک:خبر یونسکو




نظرات 3 + ارسال نظر
منا 1390/09/06 ساعت 10:13 http://radiomona.blogsky.com

درود بر لاتیدان عزیز و سپاس از نوشتن این خبر خوش .
راستی یک خبر خوب دیگر:
<<<فراخوان فرزند خواندگی یک درخت >>> در رادیو منا
یک حرکت جهانی است که بخش محیط زیست سازمان ملل برگزار کرده و امیدواریم این جنبش فراگیر شود.
به یاریتان نیازمندیم چرا که وبلاگتان محبوب و پر طرفدار است و اگر در آگاهی رسانی کمکمان کنید همراهان بیشتری را در کنارمان خواهیم داشت.
سپاس فراوان

به روی چشم

افتخاری برای مردم خونگرجنوب (هرمزگان)

سلام دوست عزیز یه سر به ما هم بزن

چشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد