خاصیت نمایندگان هرمزگان


جناب آقای محمد آشوری!

جناب آقای منصور آرامی!

جناب آقای ابوالقاسم جراره!

جناب آقای احمد جباری!

جناب آقای هاشمی نخل‌ابراهیمی!

این‌ها که ردیف کرده‌ام نام و نشان نمایندگان مردم هرمزگان است که معمولا در هیچ کجای مجلس نمی‌توان نام و نشانی از آن‌ها یافت. آن‌ها نه مخالف‌اند ونه موافق و نه ممتنع و نه حتی غایب جلسه!

آن‌ها نه در میان خواب‌آلودگان دایمی مجلس رتبه‌ای دارند و نه در میان بیداران مقامی! نه از عاملان فتنه‌اند و نه از ساکتین فتنه!

نه پیگیر مشکل تجزیه‌ی هرمزگان هستند و نه ترکیب ایران!

آن‌ها نه تذکر آیین‌نامه‌ای می‌دهند و نه نطق می‌کنند و نه از نطقی تمجید می‌کنند و نه به نطقی معترض می‌شوند!

آن‌ها را نه می‌توان در مذاکره‌ها دید و نه مصاحبه‌ها و نه حتی یاداشت و مقاله‌ی روزنامه‌ها...

فرقی نمی‌کند که یک دوره نماینده شده باشند یا چندین دوره!

آن‌ها حتی نه خاطره‌ای از خود دارند و نه از مجلس! حتی برای ایام کهنسالی و سرگرم نمودن نوه‌های عزیز و میوه‌های دل!

آن‌ها هیچ‌گاه از هرمزگان یادی نمی‌کنند چه آن‌گاه که در مجلس‌اند و چه آن‌گاه که از آن جا می‌مانند.

نکته‌ی بامزه اما این که هیچ‌کدام از نمایندگان هرمزگان بعد از فراغت از این شغل هرگز به هرمزگان برنمی‌گردند.

هیچ‌گاه بر نمی‌گردند نه خودشان نه آقازاده‌های‌شان و نه خانم‌زاده‌ها!

فرقی هم ندارد که کجا و اصول‌گرا باشند یا اصلاح‌طلب باشد.

آن‌ها یا سر از کویت درمی‌آورند یا شیکاگو یا مالزی یا لیبی یا ....همین زعفرانیه‌ی تهران.

به کدام دلیل اقتصادی یا اجتماعی یا شغلی یا فرهنگی یا... نمی‌دانم ولی این را خوب می‌دانم که هرمزگان از معدود استان‌هایی است که نمایندگانش دیگر هیچ‌گاه به میان مردم آن برنمی‌گردند.

نکند فکر می‌کنند مردمی که به امثال آن‌ها رای داده‌اند ارزش زیستن در کنارشان را ندارند!

راستی چرا؟

نظرات 22 + ارسال نظر
همشهری 1392/05/22 ساعت 00:56

سخن گفتن اگرهمانندبعضیها مایه سرافکندگی موکلینشان باشد نگفتن بهترهاست چماق بندری که نداریم داریم

یک لاتیدان خوان 1392/05/22 ساعت 01:42

کاش بخوانند....

کسی که باید بخوانند مردم اند که ضررش را متحمل می شوند وگرنه آقایان که هیچ گاه به استان برنمیگردند که نتیجه اعمال شان راببینند

کیان نصیری 1392/05/22 ساعت 08:04

سلام استاد واقعا حرف دل همه مردم را زدید به خدا قسم به دلمون مونده یکبار هم که شده توی اخبار یا مصاحبه های تلویزیون و یا حتی تصاویری که از مجلس پخش میشه ما هم نمایند ها مون رو ببینیم وقتی اظهار نظرهای آقای آشوری توی روزنامه صبح ساحل می خونم خنده م می گیره خیلی جالبه که حضرت آقا فقط و فقط درباره مسائل کلی کشور اظهار نظر می کنه و استان هرمزگان و مردمش را اصلا نمیشناسه و در حد کلاسش نیست که درباره اونا صحبت کنه و فکر می کنم خجالت می کشه بگه نماینده بندرعباس هستم ما چقدر بدبختیم که اینا نماینده هامون هستند.

دختر جنوب 1392/05/22 ساعت 12:08

سلام برادربزرگوار
موافق نظر همشهری هستم اگه ما بندریها هم چماق
بندری داشتیم وهرچه سرمون می اوردن سکوت نمی کردیم موکلین محترممان نیز این چنین نبودند

سپاس ویژه استاد بخاطر این مطلب . حرف دل خیلی ها را زدید ممنون واقعا چرا ؟!!! چند سال پیش در جلسه ای در دانشگاه از آقای مشیری راجع به همین موضوع سوال شد ایشان گفتند کار نماینده این نیست که نطق کند نماینده باید در کمیسیون ها فعال باشد !!!

مشکل همین جاست که در کمیسیون ها نیز منفعل هستند وگرنه باید نمود بیرونی داشته باشد

سورویی 1392/05/22 ساعت 13:26

به نظرشما درتمامی این سالها کدام نماینده مان واقعا وظیفه شناس بودند ؟به نظرمن (نخندید) مرحوم عباسی جدی میگم

ناخدا 1392/05/22 ساعت 14:46

شنیده اید میگن
ما به ... شدیم راضی، ... به ما کند نازی

عادل 1392/05/22 ساعت 21:59

در تعجبم که به شما استاد میگویند...
شما این مطلب را کی نوشته اید...
تا پنج شنبه که نمایندگان میتوانند مخالف یا موافق وزرا سخن بگویند...
از اینده مینویسید...
بازی با کلمات نکنید...
بعضی از مطالب درستند اما بعضی از واقعیت بدورند...
ای استاد ایا این نمایندگان حتی یک تذکر هم نداده اند...
عجبا...
کمی در اینترنت بچرخید یا استاد....

عادل گرامی
در تعجب نباشید از کلمه استاد این مردم شوخ طبع ما مزاح می کنند شما جدی نگیرید...مردم را ببخشید...

مدافع حق 1392/05/23 ساعت 00:56

چرا خدمات بی شمار نمایندگان را نادیده می گیرید خدارا شکر که مردم هرمزگان به حرف های پوچ امثال شما توجه نمی کنند و برای بار چندم به همین بزرگواران رای خواهند داد تا امثال شما از حسادت کور شوید

به جای توهین این خدمات بی شمار را شما بشمارید تا مثال بنده زودتر کور بشوند...

سلام استاد عزیز
حقیقت همیشه تلخ است اما برای بعضی ها هم مثل سم! و آنها را از کار می اندازد!

piskedel 1392/05/23 ساعت 19:55 http://piskedel13.blogsky.com

salam ostad
Darde ei ostan yeki 2 ta nan.
che begam

دوست 1392/05/25 ساعت 00:02

مشیری نماینده بود و هنوز در بین مردم و برای زندگی بهتر هرمزگانی ها در هرمزگان است و تلاش می کند.از دانشجویان حق جو هم حمایت می کند

سلام استاد .
کاملا با نظر شما موافقم ، دل پر خونی دارم اما متعقدم از ماست که بر ماست . فراموش کرده ایم که وکلای خودمان را به چهار میخ پرسشگری بکشیم . قریب 2 سال دیگر زمان انتخابات مجلسی دیگر فرا خواهد رسید . ببنید چطور همشهریانمان برای فرستادن دوباره این حضرات -که حتی به اندازه صندلی ها مجلس خاصیت ندارند(امیدوارم حمل بر بی احترامی به صندلی ها نشود)- تلاش شبانه روزی می کنند و چه شبه جنگ هایی در سراسر شهر که بر پا نمی کنند و همه فراموش می کنند از آقایان بپرسد عملکرد 4 سال گذشته تان چه بوده ؟ کجا موافق و مخالف بوده ایی ؟ پیگیر کدام طرح ها و لوایح بوده ایی و ... . هرچند آقایان به خوبی این یک قلم سیاست ورزی را آموخته اند و چنان نطق مبسوطی در پیوند دیالیک شقایق و گودرز می فرمایند و پشیمان می شوی که چرا چنین کرده ای و زمان از پرسشگری دیگران گرفته ای . این را زمانی در کمپین انتخاباتی یکی از این آقایان تجربه کرده ام و جالب تر این بود دوستی که به واسطه او سر از آنجا در آورده بودم ، به صورت کاملا دوستانه ! تذکر داد که مگر یک نماینده چه می تواند بکند که تو با این سوال خوراک مخالفان را تامین می کنی ؟

ناخدا 1392/05/27 ساعت 09:12

این بار زود قضاوت کردید

هرمزگانی 1392/05/28 ساعت 14:13

سلام آقای ذاکری
بیایید جامعه ی هرمزگان را به سه طبقه ی کارگر،قشر متوسط و قشر سرمایه دار تقسیم کنیم.قشر متوسط که اکثریت افراد تحصیل کرده و آگاه را در اختیار دارد،انتخابات را تحریم کردند.بر عکس قشر سرمایه دار که نیازمند لابی های قدرت مند در مجلس بود با تمام توان از نماینده ی خودشان حمایت کرده و با دادن وعده ی کار و بهبود وضعیت اقتصادی،رای کارگران را هم برای اهداف خودشان مصادره کردند.عده ی دیگری هم تنها فکرشان این است که هم ولایتی شان رای بیاورد تا شاید جایی بدردشان بخورد.خب از نمایندگانی که اینگونه پا به مجلس می گذارند،چه انتظاری هست؟آیا تمام افرادی که امروز در فضای رسانه ای به نمایندگان استان می تازند،با در نظر گرفتن شایستگی به نمایندگان رای دادند،که امروز به دنبال وصول حق خود هستند؟آیا اصلا در انتخابات شرکت کردند؟در انتخابات سال 90 مجلس،خیلی از فعالان رسانه ای استان که از حامیان میر حسین موسوی بودند،در فیسبوک رسما اعلام کردند که در انتخابات شرکت نخواهند کرد!حالا همین آقایان آمده اند و با جملات قصارشان،مردم را عام خطاب می کنند و همه ی تقصیرات را به گردن آنهایی که رای داده اند می اندازند.زمانی که رای ندهی یعنی انتخابات را قبول نداری و به احترام عقاید خود در انتخابات شرکت نخواهی کرد،پس انتظاری هم نباید از آن داشته باشی.من نمیتوانم در مورد عملکرد نمایندگان اظهارنظر جامعی کنم،زیرا گزارش جلسات مجلس را دنبال نمی کنم،اما تا جایی که می دانم بر طبق قوانین مجلس برای هر نماینده تنها 4 نفر (2 موافق و 2 مخالف) می توانند صحبت کنند،و این افراد هم از طریق قرعه انتخاب می شوند،حالا این که نمایندگاه هرمزگان ثبت نام کرده بودند یا که خیر،را نمی دانم.اما کل صحبت من این است که آیا کسی که رای نداده،آیا اصلا حق اظهار نظر و مقصر خطاب کردن دیگران را دارد یا نه؟
*.روی صحبت من با تمام منتقدین نمایندگان است نه شخص شما

البته از لحاظ قانونی سخن شما وارد نیست در تمام جهان تعدادی از شهروندان رای نمی دهند و یا رای مخالف می دهند با این حال نمی توان حقوق شهروندی را از آنان سلب کرد و گفت چون به فرد مورد نظر رای نداده ای حق شهروندی نداری..بگذریم که مطابقت قانون اساسی ایران و بیشتر جهان حق حاکمیت از ان مردم است که ان را به نمایندگان تفویض می کنند نه برعکس قربان

رهگذر 1392/05/28 ساعت 16:38

سلام استاد

از طرح بجا ی این موضمع اگر بگذریم واقعا چه باید کرد ؟ دیگران در قبال نمایندگانشان چه نوع برخوردی دارند ؟ از طریق کدام اهرم قانونی و یا تشکل میتوان آقایان را باز خواست کرد که نه برای پرسشگر مشکل آفرین شود و هم برای شهروندان هرمزگانی اطلاعاتی شود برای شناخت و تصمیم بهتر در اینده ؟ ممنون میشم اگه پاسخ بفرمایید .

دموکراسی با مطبوعات آزاد و احزاب مستقل و حق آزادی بیان عیب خود و جامعه خور را پیدا و برطرف می کند در غیر این صورت اگر فقط صندوق رای باشد و بس ان دیگر دموقراضی است نه دموکراسی

شمس 1392/05/28 ساعت 21:52

خواستم فقط بدانید این بندگان خدا چقدر در دریای قی و ضلال فقر غوطه ورند بخشی از هزینه های کمرشکنشان را عرض کنم!
حق اجاره مسکن در ابتدای سال به مبلغ یک صد میلیون تومان 100.000.000
- حق اجاره مسکن 3.500.000 تومان به ازای هر ماه
- حق ماموریت خارجی به ازای هر روز مبلغ 140 دلار
- حق ماموریت داخلی
- حق جلسات
- تسهیلات ساخت مسکن و خرید مسکن
- اضافه کار 175 ساعت به صورت ثابت در ماه
- پاداش و مزایا
- علاوه بر این موارد هر نماینده می تواند پنج نفر به غیر از رئیس دفتر که حقوق آن جدا از طریق مجلس پرداخت می شود از ادارات دیگر به صورت مامور به خدمت در اختیار بگیرد.
- و موارد دیگری که وجود دارد . . .
که اشک هر تمساحی را در میاورد

هرمزگانی 1392/05/29 ساعت 08:14

در زمان هر نماینده ای اگر بخشهایی از هرمزگان جدا شود آن نماینده خائن است و باید در زباله دان تاریخ هرمزگان دفن شود

همشهری 1392/05/30 ساعت 16:03

ما مردم هم مقصریم چون هیچ گاه پیگیر نیستیم فقط میریم رای میدیم .

محمد حیدری زاده 1392/06/03 ساعت 14:36

محمد حیدری زاده 1392/06/04 ساعت 12:24

محمد جان سلام .

متن را خواندم علی رغم روانی هضم آن راحت نبود .کمی آهسته تر .به انصافت حق بده .اطلاعاتی که من دارم غیر از مطالب شماست که اگر دوست داشته باشی حاضرم دراختیارتان بگذارم .سپاس

با کمال میل...بفرمایید و بفرمایند

[ بدون نام ] 1392/06/14 ساعت 11:37

سلام آقای ذاکری - خدا قوت
شما که به منفی بافی مشهوری ملالی نیست اما
یادت نرود که مردم هرمزگان هم مثل شما شعور دارند و همه چیز را می فهمند. شما دوس داری نماینده ات بیاید همش درباره دوغ و نوشابه و سیگار و قیمت شیر و ساندویچ در بندرعباس سخن بگوید که همین فردا شما در وبلاگت بنویسی کلاس نمایندگی پائین آمده و دوباره ببافی که نمایندگان چرا کلان نگر نیستند!
نمایندگان استان ده تا نامه و 20 تا دیدار با مسئولان کشور و 40 تا مصاحبه بیشتر با رسانه ها کردند درباره پارسیان و جدایی برخی از بخش هاش که اجازشو به کسی نمی دن اما شما زدی توی وبلاگت؟ نزدی چون نگهداشتی که منفی بافی کنی.
در ضمن سایت مجلس پر تذکرات آشوری و آرامی و جباری و جراره و هاشمیه منتهی شما که نمی بینی؟ چون نباید ببینی تا بتوانی یه همچین مطالبی بنویسی.

راستی راستی ما هرمزگانی ها خصلتمون همینه
یه آدم بزرگ که داریم می زنیم توی سرش تا کوچیک بشه بیاد بشینه کنار دست خودمون
یاد نگرفتیم که یکی که بزرگ می شه ما هم یاد بگیریم بریم وایسیم کنارش!!!

خوش باشی برادر

تمام حق ها با شما و تمام صفات نیک هم متعلق به شما /کاش لطف می کردید در کنر این حرف هاتان لینکی و ادرسی از این 40 مصاحبه نمایندگان محترم هم می گذاشتید تا امثال بنده شرمنده تر می شدند و امثال ما سرافرازتر..بفرمایید..ما که بخیل نیستیم..همه خوبی ها متعلق به شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد