وقتی توهم اصول گرایان در «درخت سبز» بندرعباس می ترکد


علی رضا زاکانی:

فساد سرتاپای نظام را فراگرفته است در سفری که به سیستان و بلوچستان و بندرعباس داشتم صحنه هایی را دیدم که برای کشور ما ننگ است. مردم شهرستان زهک در استان سیستان به من می گفتند که ما برای زنده ماندن دست و پا می زنیم و در سفر اخیرم به بندرعباس منطقه "درخت سبز" را مشاهده کردم که وضعیت مناسبی نداشت و خدایی نکرده در صورت وقوع یک زلزله فاجعه ای در آنجا اتفاق خواهد افتاد.(خبرگزاری مهر)


یکم:

«توهم» عمومی ترین بیماری سیاست مداران ایرانی در چندسال اخیربوده است.توهمی که گاهی به شکل هاله ی نور برگرد سر محمود احمدی نزاد جلوه گر می شده است و گاهی در این تحلیل وحشتناک که جامعه ی ایرانی با رضایت مندی کامل و با شور و نشاطی انقلابی در همه ی عرصه هابه سرعت در حال رشد و توسعه و پیشرفت است و چیزی به رسیدن به قله های رفاه و قدرت و دانش جهانی نمانده است!!

اگرچه قدرت بدون نظارت همیشه توهم زاست و فرقی بین گرایش های سیاسی نیست واین گونه برداشت های غیر واقعی می تواند در همه جلوه گر باشد اما درهشت سال اخیر «اصول گرایان»ایرانی را در درک واقعیت های جامعه باید متوهم ترین گرایش دانست.

دوم:

«علی رضا زاکانی» فرمانده سابق و نماینده ی کنونی مجلس از چهره های شاخص اصول گراست که سابقه ای سنگین در این زمینه دارد وحالاخود رابه همین پشتوانه از نامزهای احتمالی ریاست جمهوری ایران می داند.اورا اگر از این بابت یک توهم زده ندانیم اما این گونه می توان برداشت کرد که هشت سال مدیریت احمدی نژاد در راس قوه مجریه کشوری با تمدن و فرهنگ ایرانی این قوت قلب را برای همگان ایجاد کرده است که اگر زندگی ایرانیان را امثال احمدی نژا توانسته اند بچرخانند چرا آن ها بخت و اقبال خود را امتحان نکنند؟!!

سوم:

زاکانی اما در سفر به بندرعباس سخنانی گفته است که از یک اصول گرا بسیار بسیار بعید به نظر می رسد.غرق شدن کشور در فساد و این که مردم برای زنده ماندن در حال جان کندن هستند نمونه ای از این سخنان است.

حال جای چند پرسش است:

آیا آقای زاکانی از گفتمان اصلی اصول گرایان خارج شده است و چهارچوبه چنین نگرشی به کشور را از بیخ نادرست و توهم گونه می پندارد؟

آیااین گونه سخنان را باید نوعی توبه و عذر تقصیر به درگاه ملت از روندی دانست که در سلطه هشت ساله ی اصول گرایان برزندگی آنان تحمیل شده و حاصل اش فقر و فساد است؟

آیا این سخنان را بایدژست نزدیکی به مردم در آستانه ی انتخابات و همدلی با آنان دانست؟

یا نه این گونه نظرات را باید نوعی توهم شکنی دانست که نتیجه سفر به اعماق جامعه است.اگر این گونه باشد باید همه ی اصول گرایان رابه دیدن «درخت سبز »بندرعباس و «زهک» سیستان و بلوچستان دعوت کرد و بر سفره ی این ملت مظلوم نشاند؟

برادران اصول گرا لطفا بیش تر سفر کنید.


لینک: حضور زاکانی در جمع اصولگرایان هرمزگانی


نظرات 11 + ارسال نظر
amir 1392/02/13 ساعت 13:41

از این سخنان تا حوالی انتخابات باز هم خواهیم شنید. هیهات از ما مردم که از یک سوراخ همواره گزیده میشویم و باز با امید تغییر دوباره دست در سوراخ و لانه همان مارها میکنیم

دخترجنوب 1392/02/14 ساعت 07:38

سلام برادربزرگوار
وشاید همه ی موارد
وحتما وعده های قبل از انتخابات
مگر مدیر جهان (محمودآقا)عوض شده یا عوضی شده که طرفداران سینه چاک دیروز ش امروز سینه اوراچک می دهند
ساعت خواب اصول گرایان وتمام کسانی که مردم ایران راببو فرض میکنید و زمانی که به دنبال رای هستید یادتان می آید زاهدان وهرمزگان و....ایرانی وجود دارد خسته نباشید ساعت خواب

ما 1392/02/14 ساعت 23:39

نگاه پرویزسالاری به سخنران به حدکافی وضعیت اصول گرایان هرمزگانی را نشان می دهد
اصولگرایان هرمزگانی با چه رویی می توانند در چشم مردم نگاه کنند وباز بخواهند که مردم به آنان اعتماد کنند؟

عاقل 1392/02/15 ساعت 08:56

نه بزرگ به اصولگرایان

سلام استاد عزیز خوشحالم جایی پیداکنم تا نظرات شما را مطالعه نمایم . استاد شما با کمال افتخار در وبلاگ باهنر-انگوران لینک شدید خوشحال میشم اگه قابل بدونید ومن را لینک کنید با سپاس

شمس 1392/02/16 ساعت 09:20

اصولگرایان از بیخ به دمکراسی و مردم اعتقادی ندارند. در عدم اعتقاد انها همین بس که هر کس غیر از انها چه اصلاح طلب چه تکنو کرات و چه طیف سوم را فتنه گر و خواص بی بصیرت و منحرف میخوانند ! تخصص انها صرفا غیر از دادن شعار و مجیز گویی چیز دیگری نیست ماحصل کار انها هم روی میز است که چیزی جز گرانی و انزوای ایران و تمامیت خواهی نیست و به قول سید حسن خمینی تا بوده همین بوده!

هرمزی 1392/02/16 ساعت 14:38

نگاه خاص جناب پرویز سالاری رهبر اصولگرایان هرمزگانی احمدی نزادی هم بسیار دیدنی است دقت بفرمایید

ناخدا 1392/02/16 ساعت 15:12

هیهات به همه ی کسانی که با این تفکر می روند جلو، نه اصولگرایی و نه اصلاح طلبی بدرد ما می خورد پیشرفت کشور و عزت اسلام مهم است دوتستاااااااااان.

یک معلم روستایی 1392/02/20 ساعت 08:08

شما نگران بندر وسیستان نباش پایتخت رابچسب برادر

احسان ن 1392/02/21 ساعت 11:55


وای ب روزی ک بگندد نمک.
مزه قدرت فراموشی می اورد. امیدوارم این حرف ها واقع باشد


باسلام و عرض خسته نباشید

استدلال و تحلیل عمیقی که از سوی جناب ذاکری صورت گرفته بسیار آگاهانه و در خور ستایش است، اما اس و اساس علل افاضات آقای زاکانی را می توان در این موضوع ممنوعه جستجو کرد که در این وادی پر هول و بی قانون هیچ مقام سیاسی از صدر تا ذیل پاسخگوی عملکرد خود نیست. خوب طبیعی است که افرادی مانند آقای زاکانی به خود حق دهند در مصافی که به همت برادران قانون ستیزش خالی از حریف شده، به نا حق گردن فرازی کنند. اگر وضع به گونه ای بود که آقای زاکانی هماوردی را در هیئت یک جوان آگاه ،پرسشگر و خواهان یک جامعه باز را در مقابل خود می دید و در هراس بود که هر آن ممکن است توسط این مار کوچک و هوشمند گزیده شود به همچون ریسک پر خطری دست نمی زد.ولی چه شوربختانه که آوردگاه را از حریف تهی کرده اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد