کارخانه تن ماهی جنوب بندرعباس تعطیل وکارگران آن بی کار شدند

استان  هرمزگان ازجمله استان هایی است که به واسطه ساحلی بودن زمینه مناسبی برای انواع صنایع محصولات دریایی  از جمله فراوری و تولید ماهی و میگودارد.با این حال در یکی دو سال گذشته بسیاری از این صنایع به دلیل مشکلات حاکم بر فضای تولید کشور،رو به ورشکستگی نهاده وبا اخراج کارگران خود از چرخه تولیدخارج می شوند که مراکز تولید میگوهای پرورشی را از آن جمله می توان نام برد.کارخانه تن ماهی جنوب اما یکی از تازه ترین نمونه هاست


ایسنا:

مدیر عامل شرکت تن ساحل محصولات دریایی جنوب گفت: «با توجه به اینکه نرخ ارز 60 درصدی افزایش پیدا کرده، اما به ما دستور 15 درصد مجوز افزایش نرخ را داده اند، فاصله با عدالت تا کجا!  وا مصیبتا! با خون دل شرکت تن ساحل محصولات دریایی جنوب  را احداث کردیم، الان با این اوضاع و شرایطی که این واحد تولیدی دارد، بنده باید هزینه نگهبان  و مدیر بپردازم تا چهار تا خشت و گل سر پا بماند».

شرکت محصولات دریایی جنوب تولید کننده تن ماهی ساحل، یکی از کارخانجاتی است که در شهر بندرعباس و در کنار ساحل جنوبی کشور واقع گردیده و با توجه به شرایط و مزیت حاصل شده، تلاش می نماید که از ماهیان تازه جهت تولید تن ماهی با کیفیت استفاده نماید.

سید مصطفی میر محمد با خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) منطقه خلیج فارس، افزود: شرکت محصولات دریایی جنوب تولید کننده تن ماهی ساحل برای تولید تن، 95 درصد ماهی مورد نیاز خود را به دلیل کمبود ماهی، از کشورهای نیوزلند، آسیای جنوب شرقی، ویتنام و غنا تامین می کرد.

 جهش یک دفعه ای نرخ ارز (40 درصد افزایش) به دلیل تحریم های خیلی جدی اخیر از تاریخ دی ماه سال 90 متاسفانه تاثیرات زیادی در راستای افزایش نرخ ماهی نرخ ماهی وارداتی، (سال قبل 2300 و سال جدید 5400 تومان ) و کمبود آن در سطح جهان گذاشته است، به طوری  که قدرت خرید کارخانه پایین آمده است.

میر محمد تصریح کرد: با وجود مشکلات پش آمده برای کارخانه، نامه نگاری هایی هم در راستای پیگیری مسایل و مشکلات برای استاندار هرمزگان در دو مرحله انجام گرفت که جواب قانع کننده ای دریافت نکردیم.  

وی بیان کرد: به دنبال بحران های ایجاد شده، کارخانه نتوانست دوام بیاورد، متاسفانه مجبور شد با تعطیلی خود از فروردین ماه سال جاری تمام کارکنان ( تعداد 80 نفر ) خود را که  اکثر آنها زن و نان آور خانواده  بودند از کار بیکار و معرفی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماع هرمزگان کند، تا باتشکیل پرونده بیمه بیکاری حداقل از زندگی سافط نشوند.

مدیر عامل شرکت تن ساحل محصولات دریایی جنوب گفت: ناراحتی بنده  این است چرا مسوولین در گفت و گوها و مصاحبه های خود در رسانه ملی آمار و حرف هایی ارایه می دهند، که در رویا و خیال معنی و از عالم واقعیت بی نهایت فاصله دارند.

میر محمد در ادمه افزود: با توجه به اینکه نرخ ارز 60 درصدی افزایش پیدا کرده، اما به ما دستور 15 درصد مجوز افزایش نرخ را داده اند، فاصله با عدالت تا کجا!  وا مصیبتا! با خون دل شرکت تن ساحل محصولات دریایی جنوب  را احداث کردیم، درحال حاضر با این اوضاع و شرایطی که این واحد تولیدی دارد، بنده باید هزینه نگهبان  و مدیر بپردازم تا چهار تا خشت و گل سر پا بماند.

نظرات 10 + ارسال نظر

به گمانم صنایع هرمزگان از مدت ها پیش در حال مرگ تدریجی بوده اند و این روزها نتیجه نهایی آن را شاهدیم. کافی است به شهرک های صنعتی بندرعباس سری بزنیم تا رکود و مرگ اشتغال و تولید را از نزدیک ببینیم.
تعطیلی بخش زیادی از شرکت ها و تغییر کاربری شرکت ها و کارگاه های تولیدی به انبارهای توزیعی و بدتر از آن مکانی برای برگزاری مراسم های عروسی وضعیت حال حاضر خیلی از صنایع هرمزگان است.

محسن 1391/04/09 ساعت 01:30 http://www.polis.blogsky.com

چه پرتماشا تن ماهی جنوب
خوش طعم و زیبا تن ماهی جنوب

ali 1391/04/09 ساعت 03:03

دوست عزیز الان صنعت پرورش میگپو مثل قبل داره رونق میگیره اما قبول دارم کار تولیدی سخت شده

شمس 1391/04/09 ساعت 13:02

دلار شد دو هزار تومان
مرغ اگه گیر بیاد 6500
کارخانه ها هم که دارن تعطیل میشن
اقای دکتر بازم بگم بگم میگما .......

شهبازی احمدی 1391/04/10 ساعت 01:01

مردم فراموش شده اند فراموش
فراموش
فراموش
فراموش
فراموش
فراموش
فراموش
فراموش
فراموش
فراموش

ناشناس 1391/04/10 ساعت 10:50

سلام من عکسا رو نمی تونم ببینم

چشم پیگیر می شوم

بله سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی
حتما باید دشمن موشک 9 متری در یک کارخانه بی اندازد تا متوجه شویم کارخانه دار و کارگر به کمک نیاز دارند.

رهی 1391/04/11 ساعت 22:08

هردر ازین باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می زسد

دختر جنوب 1391/04/14 ساعت 11:18

این نیز یکی دیگر ازبرکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است ما منتظر بعدیاش هستیم

چوب خدا 1391/04/24 ساعت 10:02

چرا اسم این چوب خدا نباشد ها؟ میرمحمد اصلا دولت و قبول نداشت با ادعا میگفت ماله خودم مگه دولت هزینه کرده چیه حالا اسم عدالت میبره نه جانم اینا چوب خداست هنوز کجاست منتظر بیشترش باش

فعلا که از چوب اشتباهات آدمی زادهاست تا خدا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد