دفاع از منافع استانی را از بوشهری ها یاد بگیریم


اگر روزگاری بومی گرایی «شعاری» بود که در سایه ی آن راست گرایان مذهبی هرمزگان را به نام و نشان و نان و وکالت و ریاست می رساند این سال ها که با افزایش جمعیت تحصیل کردگان هرمزگانی استفاده از نیروهای بومی و محلی به «نیاز» و ضرورت تبدیل شده است بسیاری از آقایان مهر سکوت بردهان زده ودر سایه ی عافیت طلبی منافع شخصی خود را بر هر نیاز دیگری ارجحیت می دهند و فتیله ی شعار بومی گرایی را پایین کشیده اند.

با این حال وضع عمومی در کشور تلاش عمومی در همه ی استان ها برای کسب سهمی بیشتر و بهتر از منافع ملی جهت رفاه شهروندان شان است ودر این راه منافع ملی را حتی خاضرند فدای منافع استانی شان کنند.

اصفهانی ها و شمالی ها و ترک ها و شیرازی ها و....به کنار به همین بوشهر نگاه کنیم که با این که  اکثر مدیران اش بومی هستند وبیش ترین فرصت های شغلی نیز در اختیار نیروهای محلی اش است با این حال یک مصوبه کوچک هیات دولت در هرمزگان در رابطه با اشتغال هرمزگانی ها در عسلویه چنان خشم آنان رابرانگیخته که از اصول گرا تا اصلاح طلب شان صدای اعتراض شان را بلند کرده اند و بازتاب این صدا را از روزنامه همشهری گرفته تا خبرگزاری مهر پرکرده است.

هرمزگانی های فرصت طلب!!

قربانی کردن بوشهر!!

هرمزگانی ها هم بومی بوشهر شدند!!

بندری ها هم حالا قرار شده بوشهری بشوند!! و..

این تیتر ها تنها نمونه ای از تیترها وباران جوسازی است که فقط ظرف همین یک هفته در بوشهر راه افتاده است در حالی که هنوز هیچ اشتغالی از این مصوبه زاده نشده است!

هرچند از این حرکت بوی کمی بی انصافی می آید ولی نباید از بوشهری ها گله مند بود که چرا چنین خبرها را بازتاب می دهند بلکه باید از خومان بپرسیم که چرا چنین هستیم.

خودتان بخوانید و خودتان قضاوت کنید و با این پراکندگی و بی عملی و...ما هرمزگانی ها مقایسه اش کنید.

وب سایت خلیج فارس :با مصوبه هیات دولت مصوبه50درصدی اشتغال بوشهری ها قربانی شد!!

بوشهر نیوز: ناهماهنگی بوشهری ها و فرصت طلبی هرمزگانی ها!

خبرگزاری مهر: معضل جدی بی کاری در بوشهر/هرمزگانی ها هم بومی عسلویه شدند!.

وب سایت تماته: بعد از بندری ها شیرازی هاهم بومی بوشهر خواهند شد!

وب سایت اتحاد جنوب:با مصوبه هیات دولت مصوبه50درصدی اشتغال بوشهری ها قربانی شد!

وب سایت ثلاث: جوانان هرمزگان بومی عسلویه شدند!

و...


عکس:جغدبندری

نظرات 5 + ارسال نظر
سرو 1391/02/06 ساعت 08:23

همین احمد جباری خیلی به اشتغال کارگران بومی اهمیت میده و از نزدیک دیدم که خیلی پیگیره کاش همه نماینده ها مثل او باشن
ضمنا جواب من به پرگویی برخی جوانان خام بوشهری اینه که هرمزگان و بندر خودبخود به اندازه کافی مراکز صنعتی و بندری دارند که اگر طبق مصوبه دولت بومی عسلویه نمیشدند هم کافی بود که در همین مراکز صنعتی و بندری خودمان شاغل بشیم
بومی شدن تا شعاع صدکیلومتری که اگه میخوان نفی کنند واقعا از در بی انصافی وارد شده اند. چطور شما انتظار دارید مردم گاوبندی دود بخورند و از منافع پارس جنوبی بهره نبرند؟؟؟

قدرت ما در تربیت چند شخصیت بانفوذ در سطح کشوره که واقعا نتوانستیم تربیت کنیم ولی بوشهری ها و ... خیلی در سطح اول تصمیم گیری کشور نیرو دارند.

کدخدا 1391/02/06 ساعت 14:28 http://www.janahonline.com

سلام استاد از مطلب شما استفاده کردم با اجازه !!

http://www.janahonline.com/index.php?topic=2240.0

شاه پریون 1391/02/07 ساعت 16:34

با با جان من برا نوشتت یه عکس مرتبط پیدا کن . من که هیچ ربطی بین این چهارده نفر با اشتغال جوانان هرمزگانی نمی بینم

بوشهری ها،ارزش بومی گرایی را درک کرده اند و امروز اینگونه از خود دفاع میکنند.

[ بدون نام ] 1391/02/10 ساعت 11:28

سلام بر هرمزگانی با غیرت

جناب ذاکری متاسفانه از این خیر و صلاح ها بوی شر می آید.این مصوبه برای هرمزگان سودی ندارد که هیچ بل!!!!کمتر از یک هفته طرحی بر سر زبان حاضرین بهارستان می آید که متاسفانه به اسم وطن پرستی و عزت ایران برنامه ایست برای تفکیک هرمزگان...! استان خلیج فارس با شهرستان های جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک، بندر سیریک، کیش، قشم، بندر لنگه و لاوان تشکیل می شود...!!این تصمیم مغرضانه می گوید وقتی بندر سیریک از هرمزگان جدا شود یعنی بندر جاسک توجیهی برای متصل بودن به هرمزگان ندارد..!!!و وقتی بندرلنگه از هرمزگان منتزع شود توجیهی برای اینکه گاوبندی متعلق به هرمزگان باشد باقی نمی ماند.پس مصوبه50درصدی اشتغال در صورت اجرایی شدن نیز سودی برای ما هرمزگانی ها نخواهد داشت.این است مظلومیت هرمزگان و هرمزگانی.....!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد