سیمین1



خبرگزاری ایرنا:

سیمین دانشور در گذشت.

 دانشور اردیبهشت سال 1300 خورشیدی در شیراز بدنیا آمد. وی نخستین زن ایرانی است که به صورتی حرفه‌ای در زبان فارسی داستان نوشت. مهم‌ترین اثر او رمان سووشون است که نثری ساده دارد و به 17 زبان ترجمه شده است و از جمله پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی در ایران محسوب می‌شود.


سایت رجانیوز:

همسر جلال آل احمد درگذشت.

وی نخستین زن ایرانی است که به صورتی حرفه‌ای در زبان فارسی داستان نوشت. مهم‌ترین اثر او رمان "سووشون" است که نثری ساده دارد و به ۱۷ زبان ترجمه شده است  و از جمله پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی در ایران محسوب می‌شود.
 خبر انلاین:
سیمین دانشور همسر جلال آل احمد درگذشت.

وی نخستین زن ایرانی است که به صورتی حرفه‌ای در زبان فارسی داستان نوشت.

مهم‌ترین اثر او رمان "سووشون" است که نثری ساده دارد و به 17 زبان ترجمه شده است و از جمله پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی در ایران محسوب می‌شود.


خبرگزاری فارس:

سیمین دانشور همسر جلال ال احمد درگذشت.

سیمین دانشور (زاده ۸ اردیبهشت سال ۱۳۰۰ خورشیدی در شیراز) نویسنده و مترجم ایرانی است. وی نخستین زن ایرانی است که به صورتی حرفه‌ای در زبان فارسی داستان نوشت. مهم‌ترین اثر او رمان سووشون است که نثری ساده دارد و به ۱۷ زبان ترجمه شده است و از جمله پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی در ایران محسوب می‌شود.


سایت تابناک:

سیمین دانشور درگذشت.

سیمین دانشور (زاده ۸ اردیبهشت سال ۱۳۰۰ خورشیدی در شیراز) نویسنده و مترجم ایرانی است. وی نخستین زن ایرانی است که به صورتی حرفه‌ای در زبان فارسی داستان نوشت. مهم‌ترین اثر او رمان سووشون است که نثری ساده دارد و به ۱۷ زبان ترجمه شده است و از جمله پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی در ایران محسوب می‌شود.

خبرگزاری مهر:

سیمین دانشور در گذشت.

وی نخستین زن ایرانی است که به صورتی حرفه‌ای در زبان فارسی داستان نوشت. مهم‌ترین اثر او رمان سووشون است که نثری ساده دارد و به ۱۷ زبان ترجمه شده است و از جمله پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی در ایران محسوب می‌شود.


حالا این بند را بخوانید به صورت کامل از ویکی پدیا:

سیمین دانشور (زاده ۸ اردیبهشت سال ۱۳۰۰ خورشیدی در شیراز[۱] - ۱۸ اسفند سال ۱۳۹۰ خورشیدی در تهران) نویسنده و مترجم ایرانی است. وی نخستین زن ایرانی است که به صورتی حرفه‌ای در زبان فارسی داستان نوشت.[۲][۳] مهم‌ترین اثر او رمان سووشون است که نثری ساده دارد و به ۱۷ زبان ترجمه شده است[۴] و از جمله پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی در ایران محسوب می‌شود.[۵] دانشور همچنین عضو و نخستین رئیس کانون نویسندگان ایران بود.[۶]

متن کامل را این جا ببینید


کاش شمایانی که ارزش دانشور را فقط در حد همسری آل احمد می دانید حداقل ب حرمت همان ال احمد ذهن خودتان ونه آل احمد سیمین، حالا که بینش و دانش نوشتن درباره دانشور را ندارید حداقل همین بند(پاراگراف) دزدی بی منبع از ویکی پدیا را به صورت کامل می گذاشتید

آیا گفتن این که دانشور عضو کانون نویسندگان واولین رییس آن بوده است این قدر خطرناک بود؟

مگر همین هفته قبل برای تان حماسه میلیونی نیافریدند؟

مگر مرده ی یک نویسنده هم وحشت دارد؟

...

آه بانوی «سووشون»...

«پرنده های مهاجر» از تو می پرسند بعد از این «به کی سلام کنم»؟

بانوی اردی بهشت!

بانوی مسافر «شهری چون بهشت»

ما مانده ایم در این «جزیره ی سرگردانی» با« ساربانی سرگردان» با« آتشی بی دود»

بانوسفر به خیر...

گویا این تو بودی که به ما می گفتی:

«من یا نمی‌نویسم یا اگر بنویسم خوب می‌نویسم، و تا خوب نباشد محال است چاپش کنم و یا دست این و آن بدهم. …در ضمن، من از پایان غم‌انگیز بدم می‌آید. ما به حد کافی غم داریم. رُمان یا داستان باید شاد، محرک و شوق‌انگیز باشد و من از رُمان‌های سیاه و پر از قتل و مصیبت بدم می‌آید. رمان باید شکوه و زیبایی را به یاد مردم بیاورد»





نظرات 6 + ارسال نظر


مم نون از نگاه متفاوت ب این موضوع و
تسلیت

[ بدون نام ] 1390/12/19 ساعت 12:59

و البته برعکس انگاررئیس کانون نویسندگان بودن بانو دانشور اینقدر برای شما درمقابل بقیه شئون ماندگار ایشان مهم بوده ، که طبق معمول اینقدر احساساتی شدید که معلوم نیست به چی گیر دادید؟!..استاد قبول کنید گاهی باربط وبی ربط برای غلیان احساسات سیاسی وبغض خودتان نسبت به ... هرچیزی را به هرچیز دیگری ربط می دهید! 
با پوزش

منا 1390/12/19 ساعت 13:07

سر و ته همه چیز را با کوپی پیست (Copy - Paste ) هم می اوریم ...

روحش شاد

و در سوگش به سووشون نشسته ایم

محمود 1390/12/20 ساعت 11:39

کسی که هزار صفحه داستان برای این ادبیات واین ملت نوشته ارزش یک پاراگراف را نداشته؟
البته مشکل از روزنامه نگاری ماست که به پخته خواری عادت کرده است

درود . از مطالب خوبتان لذت بردم.سال خوبی داشته باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد