خیلی ها برای سروش و شریعتی کف می زنند

یکی از فرازهای مهم خطبه های نماز جمعه ی این هفته ی بندرعباس انتقاد آیت الله نعیم آبادی از کسانی بود که در حوزه ی غیر تخصصی خود حرف می زنند واظهار نظر می کنند وباعث گرفتاری و مشکل می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس در همین زمینه اما جمعه ی بندرعباس گفته است:

عالِم باید در رشته‌ای که تخصص دارد فعالیت کند و از حد خود نگذرد،‌ متاسفانه هستند کسانی که رشته تخصصی آنها هیچ ربطی با اسلام ندارد و خود را اسلام‌شناس می‌نامند و در موضوعات مختلف دینی اظهار نظر می‌کنند.اگر عالِم حدود خود را نشناسد می‌تواند بزرگ‌ترین لطمات را به بشریت و علم بزند.

وی با بیان اینکه عالِمان فضول و فضولان عالِم بزرگ‌ترین ضربه‌ها را در طول تاریخ به علم و بشریت زده‌اند، افزود: اگر من طلبه فردا مطب پزشکی باز کنم و به درمان مردم مشغول شوم همه مرا مسخره می‌کنند اما خیلی‌ها برای کسانی همانند شریعتی و سروش که در زمینه اسلام‌شناسی متخصص نیستند، کف می‌زنند هر چند که تخصص آن ها در این زمینه نیست.

وی اندکی بعددر ادامه ی سخنان اش به حوزه ی تخصصی اقتصاد جهانی وارد شده و گفتند:

تحریم نفتی هیچ اثری بر ایران نمی‌گذارد،  حالا اروپا این 20 درصد از نفت ما را که قبلا می‌خرید، را نخرد مگر قرار است چه اتفاقی بیفتد.

وی ادامه داد: خودشان می‌دانند که برخی از پالایشگاه‌هایشان تنها برای پالایش نفت ایران طراحی شده است.

نظرات 14 + ارسال نظر
کلاغ 1390/11/10 ساعت 00:28

حق با شماست
همه باید یاد بگیرند در حوزه علم خود حرف بزنند نه درباره تجارت جهانی

ارباب 1390/11/10 ساعت 01:26

چه خرمایی!

دین ملک طلق هیچ کس نیست که آقایان به انحصار خود درآورده اند. مشکل اینها با سروش و شریعتی بر سر لباس شان نیست. چرا به حداد گیر نمی دهند؟ مشکل شان با آراء و عقاید اینهاست و مشکل شان این است که با استدلال نمی توانند از پس اینها برآیند و کم می آورند و متوسل به این حربه ها میشوند. من با همة حرفهای سروش موافق نیستم، ولی انصاف باید داد که سروش دریای دانش است. همة امام جمعه های خامنه ای هم اگر معلومات شان را روی هم بریزند، از سروش کم می آورند. به علاوه، سروش سؤالهای خوبی طرح می کند که آدم را به فکر میبرد. لذا خواندن آثارش را بر خود واجب میدانم. خدا حفظش کند. به ویژه از شرّ آخوند و شیطان. بمحمدٍ و آله صلی الله علیهم اجمعین.

موسا 1390/11/10 ساعت 02:23 http://dirya.blogsky.com/

هیچگاه از اینجا بودن خسته نمی شوم..

سلمان 1390/11/10 ساعت 08:50

دین ملک طلق هیچ کس نیست که آقایان به انحصار خود درآورده اند. مشکل اینها با سروش و شریعتی بر سر لباس شان نیست. چرا به حداد گیر نمی دهند؟ مشکل شان با آراء و عقاید اینهاست و مشکل شان این است که با استدلال نمی توانند از پس اینها برآیند و کم می آورند و متوسل به این حربه ها میشوند. من با همة حرفهای سروش موافق نیستم، ولی انصاف باید داد که سروش دریای دانش است. به علاوه، سروش سؤالهای خوبی طرح می کند که آدم را به فکر میبرد. لذا خواندن آثارش را بر خود واجب میدانم. خدا حفظش کند. به ویژه از شرّ آخوند و شیطان. بمحمدٍ و آله صلی الله علیهم اجمعین.

دهبارزی 1390/11/10 ساعت 08:52

امثال رحیم پور ازغدی
امثال حدادعادل
امثال جلال الدین فارسی
امثال حسن عباسی
امثال مشایی و احمدی نزاد
امثال...
حق دارند
اما شریعتی و سروش حق ندارند؟
آن ها کارشناس و اسلام شناسند و این ها نه؟
مشکل جای دیگری است به خدا

مرتضا 1390/11/10 ساعت 13:56

رطب خورده منع رطب کی کند
خود شما درباره نفت وگاز و تجارت جهانی و روان شناسی و نجوم وریاضیات و ووواظهار نظر می کنید خب امثال شریعتی هم یاد می گیرند دیگه!!
خدا شریعتی را دوباره بکشد

سلام علیکم.
از دید متخصصان در دین اسلام، اساساً گویا کف زدن حرام است
رجوع به متخصصان هر علم و هر فن، مقتضای عقل است، اما گمان کنم مقتضای عقل این هم هست که:

حوزویان محترم به دلایل مختلف، امثال شریعتی و سروش را (سروش ظاهراً سالها فقه و اصول خوانده ...) از اظهار نظر در مسائل دین نهی نکنند، بلکه امثال شریعتی و سروش نظرشان درباره ی مسائل مختلف دین را بگویند، و حوزویان هم در صورت تمایل نقدشان به آراء آنها را مطرح کنند، و عامه هم آزادند نظرات شریعتی و سروش و حوزویان و هر کس را مطالعه و بررسی کنند.

بندری 1390/11/10 ساعت 16:03

نمی دانستیم که ایشان دکترای فرایند پالایش نفت هم دارند. راستی ای پی ای نفت ما چند است که با نفت های دیگر فرق می کند یا شاید نوع کربن یا هیدروژن آن با دیگر مایعات هیدروکربنی فرق دارد! نمی دانم لابد یه چیزی هست دیگه!

رضا 1390/11/10 ساعت 16:15

به دیگران ایراد میگیرند و خودشان همان عمل را تکرار می کنند ولی این اقایان بی حیا تر از این هستند که از حرفهای خودشان در همان جلسه شرم کنند.اینها به ناموس همان بیغمبری که دین اسلام را برایشان اورده توهین میکنند و شرم ندارند و خود را ایت الله می نامند
ولی مقصر اصلی ما مردم ایران هستیم که بدون تحقیق و استفاده از عقل به حرفهای اینهاگوش میکنیم و امثال اینها را مرجع تقلید خود می دانیم و اجازه می دهیم هرجه دل تنگشان می خواهد بگویند و ما هم مثل دیوانه ها به سر و صورتمان بزنیم

جناح 1390/11/10 ساعت 19:00

سلام آقای ذاکری . یادمه در مصاحبه ایی که درباره سخنان سردار رشید با روزنامه ندای هرمزگان انجام داده بودید گفته بودید که مشکل ما از زمانی آغاز شد که از زمین هرمزگان نفت و گاز بیرون زد!
الان در جناح خیلی جالب این تقارن به وجود آمده . درحالیکه میدان بزر گازی سفید جناح در شرف بهره برداری قرار گرفته و شرکتها برای استخراج مستقر شدن, با خبر شدیم که در شهر ما آثاری از دوران ساسانیان کشف شده و از این خبر جالبتر اینکه گویا نقاطی در شهر جناح و مکانهایی در شهر ما پیدا شده مربوط به دوران اشکانیان.

کلا یه تقارن جالب بین صحبتهای شما و اتفاقات این روزهای جناح به وجود آمده که امیدوارم مشکلی به وجود نیاره کشف آثار باستانی و معدنی با هم!

یه چیز دیگه . ما در منطقه شهرستان بستک دو شهر عمده داریم و بزرگ . یکی جناح و یکی بستک . شهر بستک به نظر همه ی کارشناس ها قدمتش به حداکثر دوران خوانین عباسی برمیگرده ولی معلوم هست که جناح قدمتی شاید صدها برابر بستک داره .
علاوره بر اینکه در خیلی اخبار به شهر ما که کمتر از مرکز شهرستان که نیست شاید بزرگتر هم باشه کم مهری میشه
ولی الان دیدم هرمزگان نیوز برای انتشار خبر کشف آثار دوران ساسانی در جناح نوشته : کشف بنای عصر ساسانی در منطقه جناح بستک
من موندم چرا بخاطر یه تقسیمات سیاسی کم اهمیت میان و جناح رو اینجوری حقیر جلوه میدن هی بهش پسوند بستک رو میچسپونن!

از شما میخوام که نظرتون رو درباره هر دو مطلب بگید . باتشکر

سردار 1390/11/11 ساعت 13:34

معلوم است که ایشان از تحریم ها نگران نمی شوند حقوق مکفی خود را دارند و از آن پیرزن در محله چاهستانی ها بی خبر...

بندری2 1390/11/11 ساعت 17:40

عالم بی عمل به چه ماند....؟!؟!!!!

خلیل 1390/11/13 ساعت 07:48

من در جواب فرمایش دوست جناحی باید عرض کنم که اگر از جناح بستک استفاده می شود شاید به این دلیل باشد که همه ذیرفته اند شهرستانی به نام بستک وجود دارد و جناح هم بخشی از شهرستان بستک است نه شهر بستک. مثل اینکه بگوئیم بندرعباس هرمزگان!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد