افتخارملی و رسانه ملی!

حالا درست است که هیچ کس برای شما ٰ«ده نمکی» نمی شود!

شمقدری و شورجه  و سلحشور و ..چند شور دیگر هم نمی شود این را خوب می دانیم والبته سرنوشت این نمی شود ها را هم خوب تر می دانیم!

اما هرچه نباشد«اصغرفرهادی» هم کسی است شخصیتی است واگر هنرش و کارش و فکر و سخن اش را نمی پسندید چراکه از ملت «صلح طلب» ایران گفت واز باز کردن و بستن هیچ تنگه ای بر روی هیچ کس نگفت..اماحق شهروندی اورا نمی توانید انکار کنید.

اصغر فرهادی یک ایرانی است و این حق خدادادی را هیچ کس به او نداده که بتواند پس اش بگیرد.او جزیی از ملت ایران است و حتما باید افتخار آفرینی اش در رسانه ی ملی جایی داشته باشد

این حق مسلم اوست.

جناب آقای رسانه ی ملی!

جناب شبکه 1 جناب شبکه 2 جناب شبکه 3 جناب شبکه 4 جناب شبکه 5

جناب شبکه خبر جناب شبکه آموزش جناب شبکه های سی گانه استانی جناب شبکه سحر ..العلم ..پرس تی وی و...

چگونه است که سیاه و سفید و سرخ و زرد و مسلمان و بودایی و فلسطینی و لبنانی و اخیرا مصری و یمنی و تونسی وعراقی و سوری و...حق دارند ساعت ها از وقت این رسانه ها را به خود اختصاص بدهند اما اصغر فرهادی ایرانی و مسلمان  ...نه؟

کاری نکنید که مردم همه چیز را از زبان شما وارونه ببینند و وارونه قضاوت کنند.

وقتی خبر می دهید که ایران اسلامی غرق در عزا و ماتم بود، مردم غرق شادی و تفریح و خرید ایام تعطیلی در بازارهای قشم و کیش باشند وبرعکس اش وقتی بغض می کنید و لب می بندید واخم می کنید در عوض اش خبر شادی مردم از موفقیت امثال اصغر فرهادی ها...تمام رسانه های غیر ملی رااز پیامک و فیس بوک و وبلاگ ها و روزنامه و سایت های شخصی ومحافل خانوادگی و ادارات دولتی  و...بترکاند!!

تا یاد بگیرید که «خود جوش» یعنی این!

مردمی یعنی این!

وکلام آخر:

درود بر هنرمندان شریف سینمای ایران که اگر اول ماه خانه ی آنان را بر سرشان خراب کردند اما در آخر ماه با کسب یک افتخار جهانی نام ایران را با هنر و صلح گره زدند و در دل پر شادی هر ایرانی خانه کردند

درود.


عکس: صفحه ی اول روزنامه ی شرق است که با شکستن شکل گرافیکی هر روزه ی خود و چاپ عکس بزرگی از فرهادی و معادی بزرگی این افتخار را جشن گرفته است

نظرات 12 + ارسال نظر
منا 1390/10/27 ساعت 23:34

ممنون . مثل همیشه گیرا...

بیش تر نظر لطف شماست

همسایه 1390/10/28 ساعت 00:01

با سلام و درود

بنده فکر میکنم کمی نسبت به قصد و نیت رسانه ملی و دیگر رسانه های کشور کم لطفی شد.اگر رسانه های کشور (صدا،سیما،جرایدو...)فرصت ، بله فرصت انعکاس این افتخار ملی را پیدا نکرده اند نباید تعبیر شود که برای آنان اهمیتی نداشته یا خدایی نکرده ندارد.! بل در این شرایط حساس مشغول آماده کردن هموطنان جهت رقم زدن افتخار و حماسه ای دیگر هستند.حتما شما هم متوجه این شور در کشور شده اید...
گزارش هواشناسی:امروز هوای کشور نیمه ابری،همراه با وزش باد شدید اما هرچه به 12 اسفند ماه روز بزرگ ...نزدیک می شویم از شدت ابرها کاسته تا سرنوشتی روشن برای ایرانیان رقم بخورد.
گزارش ترافیکی:تمامی محورهای مواصلاتی کشور باز و عبور و مرور بدون هیچ مشکلی در جریان است اما با توجه به نزدیک شدن 12 اسفندماه زمان با شکوه انتخابات ... و پیش بینی حرکت عظیم مردمی به سوی حوزه های رای گیری پلیس برنامه های ویژه ای در دستور کار دارد.
جراید استان:
نماینده شهر بندرعباس:چرا پالایشگاه نیروی غیر بومی جذب می نماید.این تضییع حقوق شهروندان هرمزگانی است.
نماینده شرق:مسئولان به فکر جوانان و اشتغال آنان باشند.جوانان هرمزگان تا کی از قاچاق امرار معاش کنند و گرفتار شن های روان.
نماینده غرب:استان تجزیه نمی شود و هشدار شدید به وزیر نیرو میدهد تا پایان سال طرح آبرسانی محرم را تمام کند.
اینها همه افتخاراتی است که نصیب ما شده که باید در این برهه از زمان بدان پرداخته شود.چون زمان این می گذرد اما می شود افتخار هنری را در فروردین و پس از حماسه بزرگ انتخابات منعکس شود.حقیقتا برای ماهرمزگانی ها که افتخار بزرگی است شکسته شدن سکوت نمایندگانمان بعد از حداقل 4سال تکیه بر صندلی سبز بهارستان و شکست سکوت آنها آن هم در حد جراید استان...
به امید کسب اسکار توسط جناب فرهادی.

همراه 1390/10/28 ساعت 01:34

جالب بود آقای ذاکری. اصغر فرهادی رو یه کاریکاتور ازش کشیده بودن در رجانیوز که داشت حلقه فلمهاش رو با زور آمریکا و اسراییل از قله میبرد بالا
من توی رجانیوز نظر دادم که چرا خودی ها رو میرانید ومجمع غیرخودی ها را پرشور میکنید؟ چرا توهین میکنید؟

نوشته بودن که اصغر فرهادی کجاش خودی هست؟ او از اول غیر خودی بوده و در هم میهنی بودنش هم باید شک کرد!

واقعا جو اینطور هست در کشور ما و واحسرتا که این جو جلو سربر آوردن اصغر های بیشتر رو گرفته

باید به فرهادی گفت : اصغر عزیز, افتخاری که آفریدی بر خودت و همه مون مبارک باشه . طاعنان وقیعت میکنند اما دوستان دعا تقدیمت میکنند! زنده باشی ایشالله و موفق

همراه 1390/10/28 ساعت 01:36

یه سوال : "همسایه" توی نظرشون نوشتن که

نماینده غرب:استان تجزیه نمی شود و هشدار شدید به وزیر نیرو میدهد تا پایان سال طرح آبرسانی محرم را تمام کند.

این رو از کجا گفتن؟ چون اخیرا احمد جباری خبر مذاکرش با نماینده لار پخش شده بود
لطف کنید اگه تکذیب کرده به ما هم اطلاع بدید

نیما 1390/10/28 ساعت 01:38

در مسابقه اخراجی ها و جدایی نادر از سیمین ده نمکی برنده شد و بیش ترین تماشاگر و بالاترین فروش را کسب کرد پس ملت ایران اگررای و نظرشان مد نظر شما باشد طرفدار دهنمکی هستند نه فرهادی پس حق با رسانه ملی است که خبر فرهادی را پخش نکندچون جایگاه ملی اش مشخص است ودر یک رای گیری آزاد باخته ودر این انتخابات همه قبول دارند که تقلب نشده پس ملت دهنمکی را پسندیده اند

جوان گاوبندی 1390/10/28 ساعت 01:44

این قسمت اش را خیلی خیلی پسندیدم و خندیدم عجب ریز بین شده اید والبته خیلی هم طنز ی دارد نه که نوشته اید:

کاری نکنید که مردم همه چیز را از زبان شما وارونه ببینند و وارونه قضاوت کنند.

وقتی خبر می دهید که ایران اسلامی غرق در عزا و ماتم بود، مردم غرق شادی و تفریح و خرید ایام تعطیلی در بازارهای قشم و کیش باشند وبرعکس اش وقتی بغض می کنید و لب می بندید واخم می کنید در عوض اش خبر شادی مردم از موفقیت امثال اصغر فرهادی ها...تمام رسانه های غیر ملی رااز پیامک و فیس بوک و وبلاگ ها و روزنامه و سایت های شخصی ومحافل خانوادگی و ادارات دولتی و...بترکاند!!

احسان رضائی 1390/10/28 ساعت 13:17

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد - ولی بازم دست شبکه منو تو درد نکند پخش مستقیم این مراسم تاثیر زیادی داشت در شور و همراهی مردم .

ناخدا 1390/10/28 ساعت 14:04

مستر نیما. خوب بودن یکی دلیل بر بد بودن دیگری نیست ملت ایران این را هم بدانند فرهادی جایزه گلدن کلوپ را گرفته نه بیشترین بازدیدو تماشای فیلم. که این هم خوب است ولی جایره گرفتن بین کمپانی های فیلم جهانی جایگاهی بسی بالاست.

مخاطب 1390/10/28 ساعت 16:25

جواب نیما:
این توده ای که شما ازش حرف میزنی (طرفدارای اخراجی ها)عوام هستند و انتظار هست که سطح فکر مردم ارتقاء پیداکند تا جدایی نادرازسیمین رو درک کنند.

یکی ازخیل عوام 1390/10/28 ساعت 18:29

جناب ( مخاطب) با همین نگرش به مردم که عوام هستند وعوام هم کالانعام هستند!دو سال پیش هم رای بشاگردی وکهنوجی و قلعه گنجی و کمربندی چی و...از طرف عده ای به هیچ گرفته شد چون تهرانی ها و تحصیل کرده هاوخواص رای وزین وشریفشان! بر یکی دیگر تعلق گرفته بود....والبته این زخم تاریخی وعفن وکهنه ای است در جسم روشنفکری ازنوع ایرانی!

رهی 1390/10/29 ساعت 03:52

تبریک به همه ی ایرانیان وآقای اصعرفرهادی به خاطر برنده شدن فیلم جدایی نادر ازسیمین در جشنواره گلدن گلوب

باز هم افتخاری برای جامعه ی هنری
به امید شکار جایزه ی اسکار در دو هفته ی آینده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد