تجمع اعتراض آمیز فرهنگیان میناب

با اعلام سه روز عزای عمومی در شهرستان میناب در پی کشته شدن 5معلم جوان این شهرستان وتشییع جنازه این جان باختگان در میان خشم مردمی در روز گذشته امروز شهر میناب شاهد اولین حرکت مدنی اعتراض آمیز مردم این شهر به وضعیت تاسف بار انتظامی این شهر بود.این تجمع که توسط فرهنگیان این شهرستان برنامه ریزی شده بود چندساعت به طول انجامید.وباعث حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان در جمع معترضان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی قربانی شدن پنج معلم در دلخراش ترین حادثه دو روز گذشته در محور میناب به بندر کرگان با یک دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق، فرهنگیان شهرستان میناب صبح دوشنبه با تجمع در مقابل فرمانداری این شهرستان خواستار رسیدگی جدی و برخورد قاطعانه با هنجارشکنان به ویژه رانندگان خودروهای حامل سوخت قاچاق، اتباع بیگانه و مشروبات الکلی شدند.

در تجمع فرهنگیان میناب تجمع کنندگان، اجتماع و حضور خودرا به دور از هرگونه  هدف سیاسی عنوان کردند و افزودند: این اجتماع صرفا در راستای مبارزه با هنجار شکنی و تخلفات علنی است که توسط عده ای خاطی صورت می گیرد.

برخی از فرهنگیان این حرکت را اقدامی خود جوش، به نفع شهرستان و در حمایت از امنیت جامعه اعلام و اظهار داشتند: مسئولان باید پاسخگوی امنیت جان، مال و ناموس مردم باشند.

در این تجمع یک نفر به نمایندگی از فرهنگیان مطالبی را پیرامون ایجاد راهکار اساسی برای حل معضل قاچاق، ایجاد بستر مناسب برای تولید اشتغال پایدار و مقابله با ناامنی مطرح کرد. 

آنها همچنین نسبت به درجه بندی اخبار در شبکه های سراسری وعدم پوشش خبری علت مرگ پنج معلم مینابی در خبر سراسری صدا و سیما انتقاد و اظهار داشتند: در اخبار رسانه ملی تلف شدن یک گله گوسفند به علت برخورد کامیون مطرح  می شود ولی مرگ پنج انسان که در مسیر تلاش برای پیشبرد اهداف آموزش و پروش و نظام جان خود را از دست داده اند هیچ ارزش خبری ندارد.

رئیس آموزش و پرورش میناب نیز در این جمع با مناسب خواندن این اقدام، مدیریت اداره آموزش و پرورش را محوریت رساندن پیام واعتراض فرهنگیان به گوش مسئولان دانست و از تجمع کنندگان خاضعانه درخواست متفرق شدن  کرد و خواهان رفتن فرهنگیان به کلاس درس شد.

امام جمعه میناب با حضور در بین تجمع کنندگان گفت: آنچه شما اکنون به خاطر آن جمع شده اید درد و دغدغه من نیز است و با توجه به اینکه شهر میناب به عنوان دومبن شهر استان با کمبود معلم مواجه است و نیز به لحاظ از دست رفتن پنج انسان بی گناه و سرمایه نظام از صمیم قلب متاسف و متاثر می باشم اما ما باید هوشیار باشیم که دشمنان از حرکت بزرگ انجام شده که منشا آن مرگ این عزیزان است به نفع خود بهره برداری نکنند.

حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر با بیان اینکه مردم شرق استان دیگر از وقوع این دسته حوادث تعجب نمی کنند، ادامه داد: اینجانب بارها از طریق تریبون نماز جمعه در رابطه با ریشه یابی و از بین بردن زمینه های  قاچاق در شهرستان تذکر داده و خواستار برخورد قاطعانه با عوامل آن شده ام.

وی افزود: شهروندان قانون مدار در میناب توسط پلیس راهور با برخورد سختگیرانه مواجه هستند  در حالیکه قاچاقچیان، متخلفان و قانوشکنان به راحتی در شهر تاخت و تاز می کنند.

وی ادامه داد: پلیس باید هوشیار باشد و هر برخوردی را متناسب با تخلف صورت گرفته انجام دهد.

وی اضافه کرد: آمار تصادفات اخیر ناشی از برخورد خودروهای قاچاق سوخت در حال جمع آوری است که به زودی در خصوص آن صحبت و پیگیریهای لازم صورت خواهد گرفت.

فرماندار میناب که از ساعات نخست صبح امروز برای شرکت در جلسه پیرامون بررسی و چاره اندیشی در خصوص همین موضوع به فرماندهی انتظامی شهرستان رفته بود، پس از حضور دو ساعته تجمع کنندگان در مقابل فرمانداری به میان آنها آمد و گفت: من خود را در این غم بزرگ شریک می دانم و از تمام ظرفیتها برای مقابله با آن چه جان مردم را تهدید می کند استفاده خواهم کرد.

مسعود قانعی فرد افزود: مشکلات یک روزه به وجود نیامده ولی با تشکیل کمیته های بررسی و جلسات متعدد شورای تامین طی دو روزه اخیر به صورت ویژه برای مقابله با معضل قاچاق در همه زمینه ها تدابیری اتخاذ شده که مردم ظرف یک هفته آینده بخشی از نتایج آن را خواهند دید.

وی با اشاره به اینکه مردم دین خود را نسبت به نظام ادا کرده اند، خطاب به فرهنگیان گفت: مطمئن باشید بنده و همکارانم برای خدمتگذاری به مردم شهرستان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کسی در هر جایگاهی که باشد به مردم ظلم کند.

این تجمع با حضور حدود 200 نفر از فرهنگیان زن و مرد شهرستان میناب صورت گرفت و سه ساعت به طول انجامید.

نظرات 9 + ارسال نظر

امیدوارم به سرانجام سبزی برسند

همسایه 1390/09/22 ساعت 00:09

با سلام و عرض تسلیت به خانواده ی بزرگ فرهنگیان استان

ضایعه ی بسیار دردناک و تاسف باری است.بزرگوارانی که قدم در راه ریشه کنی جهل ، آن هم در یکی از محروم ترین مناطق کشورمان بر می داشتند خود قربانی تاثیرات این خلا بزرگ شدند.شاید با شنیدن این خبر و آگاهی از شغل عزیزان از دست رفته یمان بود که برای اولین بار معنی این جمله ی پر تکرار را به درستی متوجه شدم.((معلمی شغل انبیاست...!))بزرگان دینی ما نیز اکثرا قربانی جهل زمانه ی خود شدند.
1-اما شاید مثل همیشه علت اصلی پس_ عوامل فرعی در حال محو شدن است.هرچند شنیده می شود که نیسان حامل سوخت قاچاق علت حادثه بود.!آیا نمی شد نیسان حامل ماهی ، اتوبوس مسافربری ، تانکر حامل فراورده های نفتی جهت توزیع در شبکه ی تامین انرژی کشور و... علت حادثه باشد...!پس علت اصلی گازوئیل قاچاق نیست.علت اصلی جاده ی نا امن است.بله جاده نا امن.جاده ای که کلید حل مشکل آن در دست کسانی است که...
2-اما درد نهفته ی دیگری که کم از درد از دست دادن این 5 یار دبستانی ندارد درخواست با دلهره و محتاطانه ی همکاران این عزیزان است.تقاضای به حقی که باید قبل از این اتفاق به راحتی از گلوی هر شهروند مینابی شنیده میشد . تجمعی که باید ابتدا تلاش شود بوی سیاست ندهد.تجمعی که حاصلش خانه نشینی نباشد.تجمعی که جواب مسئولان : هوشیار باشید دشمن استفاده نبرد باشد...
مردم هشیارند.شما بیدار باشید...

با تشکر ازشما البته با نظر شما در این حادثه موافق نیستم به دلایل زیر:
در قضیه اخیر و کل قاچاق سوخت قضیه فرق داره تا حدودی/مثلا قابل توجه این که ماشین قاچاق چیان هنگام برخورد اصلا حامل سوخت نبوده!! در فرهنگ قاقچیان سوخت این تو هستی که در هرشرایطی باید خود را از برابر ماشین ان ها دور کنی حتی اگه قاچاقی نداشته باشند!!
مانند همان روز شنبه سیاه/این فرهنگ توحش و تکبر کار را به جایی می رساند که راننده با وجود زنده بودن 2معلم از محل تصادف دور می شود!!
و نتیجه این که دو تن از این پنج تن در بیمارستان میناب به علت شدت خونریزی شدید جان می دهند.
مساله سود ساده و باداورده ای است که قاچاق به همراه دارد می خواهد قاچاق سوخت باشد یا مواد مخدر/تمام کسانی که باخرید نیسان تغییر کاربری ان قاچاقچی می شوند می توانند با هزینه کمتری در همان میناب زندگی ابرومندی داشته باشند/مشکل حرص و طمع وفرار از سختی به قیمت خون و جان و جوانی دیگران است
ودرد اخر این که همه این جنایت هادر روز روشن ودر در پیش چشمانی صورت می گیرد که باید نظم وانتظام را به ارمغان بیاورند
درباره دشمن ...هم محبت کنید از مردم بپرسید که با شنیدن کلمه دشمن چه جوابی خواهید گرفت
کاش بهشت زهرای میناب تشریف داشتید تا کلمه دشمن.. را در گریه ده ها طفل معصومی بشنوید که چند کیلومتر پای پیاده امده بودند به وداع معلمان شان...

خشمگین 1390/09/22 ساعت 09:20

نمی دانم این مسئولان فرزانه کی می خواهند دست از سر این دشمنان فرضی بردارند که همیشه همه ی کاسه کوزه ها سرش شکسته می شوند.
از ماست که بر ماست....

دشمن کیه ؟ خودمون و فرهنگمون رو درست کنیم .

دختر جنوب 1390/09/22 ساعت 12:53

باسلام وعرض تسلیت به تمام ملت ایران

همیشه در جامعه ما صورت مسئله پاک می شود ودرد ما همین است اصل رافراموش کرده وبه فرع می چسبیم در بد رانندگی کردن قاچاقچیان شکی نیست اما سوال این جاست آنان برای چه کسانی قاچاق می کنند؟ دست های پشت پرده چه کسانی اند ؟چرا باید مردم از لحاظ اقتصادی این قدر درمضیقه باشند که به هرکاری تن بدهند حتی به قیمت گرفتن جان هم نوعان خود ؟آیا آن حضراتی که دربالا نشسته اند وبه به دنبال اجرای عدالت علی اند لحظه ای فکر کرده اند که فقط در اداره کشور نام علی را برای عوام فریبی یدک می کشند؟ وگرنه از یزید ترند . چرا ماباید برای گرفتن خواسته های مدنی خود از دشمن بترسیم ؟
چرا وقتی حقی ازما ضایع می شود باید سکوت کرد مبادا دشمن سو استفاده کند ؟آقای امام جمعه تا کی با این حرف ها وتفکرات خود می خواهید مردم از حقوق اولیه خو یعنی امنیت بگذرند؟به ا ین دلیل که دشمن استفاده می کند چرا با این صحبت ها می خواهید بر بی توجهی مسولین سرپوش بگذارید؟ تا کی باید ایرانی به خاط ندانم کاری وبی لیاقتی افراد بی کفایت تاوان پس بدهد ؟وسکوت کند مبادا دشمن استفاده کند . نه برادر بزگوار دشمن از اعتراض مردم برای گرفتن حق وحقوق استفاده نمی کند دشمن از بی کفایتی مسولین استفاده می کند این مسولین ماهستند که آب به اسیاب دشمن می ریزند نه مردم که خواهان حقوق به حق خود می باشند . دراین مملکت می شود همه کار کرد این مملکت ر ا می شود آباد کردومشکلاتش به حد اقل رساند چون هم سرمایه های لازم دارد هم انسان های شریف وپاک ولی متاسفانه مدیریت این ملک به دست انسان های نالایق افتاده است که هیچ غمی جز پرکردن جیب های خود ندارند چون آن ها مانند مردم عادی زندگی نمی کنند با وسیله اداره وراننده شخصی به سرکار می روند بچه های ان ها باسرویس اداره وبا راننده اداره به محل تحصیل می روند وخلاصه دررفاه کامل اند .مبادا خاری برپایشان برود وبرای درمان به بهترین بیمارستان های داخل وخارج سفر می کنند علی کجا وآن هاکجا که زندگیش مانند پایین ترین افراد جامعه بو وای برما

بشدیر 1390/09/22 ساعت 13:28

با عرض سلام خدمت استاد محترم
ما مردم بیش جه کسی شکایت می کنیم !!!مگر ما مردم میناب جاه نفت داریم که نیروی انتطامی بیاد دهنشو گل بزنه جاهای نفت دست خود اقایان هست تانکرهای گازویل مستقیم از شرکت نفت بار میشه و در کوه و بیابان تحویل مردم گرسنه ما می شود شاید روش اشتغالزایی اقایان همین هست بس با این حساب شکایت ما بی مورد است

با دست روی دست نهادن کدام مشکل حل شده که این مشکل حل بشود؟حرکت مدنی و قانونی حتما جواب خواهد داد ومسولان را به پاسخ گویی خواهد کشاند به شرط ان که هرکس در حد خود تلاش کند

piskedel 1390/09/22 ساعت 15:10 http://piskedel7.blogsky.com

مشکل حمل سوخت و قاچاق نیست.صورت مسئله را دریاب.
جوانان بیکار معتاد و بزه کار محصول سیاست های غلطی است که امروزه عرفی پذیرفته شده درجامعه است.وقتی جوان درمجلس خواستگاری با افتخار میگوید دوتا قایق دارم وکارم قاچاقه و خانواده دخترنیز می پذیرد بایدبدانیم که این رفتار نشات گرفته از نوعی بی اعتمادی مردم به سیاست های حکومت و سوق دادن فرهنگ به سمتی است که نافرمانی ها ی مدنی ناهنجار مینامند و هرکس بایستی به هرطریقی بایستی گلیم خود را از اب بکشد و زرنگ بودن فرد را نزد فرهنگ حاکم که بصورت ناهنجارشکل گرفته می رساند.اگرجامعه ای پاسخگوداشتیم و قوانین بر زرنگ بازیها غالب بود مسئولیت اجتماعی نیز نهادینه میشد.ومی بینیم که این زرنگ بازیها درسطوح بالاترین رده های حکومتی وجود دارد.پس الگوها را به جامعه تزریق کرده اند و هنجارشکنان درمانده مینابی تنها متهم این ماجرا نیستند.
پیروزباشید.

البته من هیچ صورت مساله ای را این گونه که شما دیده اید کلی نمی بینم/هیچ فقری جنایت را تایید نمی کند/بماند که ان چه سبب ساز این مشکل شده کاملا بی کاری نیست بلکه سود باداورده وراحتی است که فرهنگ کار را از هرمزگانی ها گرفته و انان را چنین عقب مانده فقیر کرده است

دختر جنوب 1390/09/23 ساعت 08:16

برادرگرامی جناب آقای ذاکری
آیا اعتقاد دارید که فقر بی ایمانی می آورد وبی ایمانی فساد -فحشا ودزدی وهزاران کار خلاف دیگر؟آیا اعتقاد داری اگرفقر ازیک دروارد شد از دردیگر فساد ودزدی وارد می شود ؟ مانیز معتقدیم که فقر توجیهی بر کار خلاف نیست اما این رانیز می دانیم که شرمنده خانواده شدن وهزینه های سنگین زندگی وبی خیالی مسولین درقبال مردم زمینه را برای جرم وجنایت در جامعه فراهم میکند برادر گرامی گرسنگی ونیاز های اولیه زندگی چیزهایی نیستند که انسان آن ها راندید بگیرد وشعار گونه با آن ها رفتار کند باید قبول کرد که مسئولین ما در این چند سال بعد از انقلاب جز مسائل نظامی هیچ دغدغه ای نداشتند واین که فقط در ذهن مردم دشمنان فرضی را پرورش بدهند ومردم ایران را با دنیا دشمن کنند و دنیا را دشمن ایران بدانند برادرمحترم اگر مانیز بعد از انقلاب سال ۵۷ به جای دشمنی با دنیا دوستی می کردیم وزمینه کار وتولید وآبادانی در کشور را فراهم می کردیم بعد از سی وچند سال از انقلاب این وضعیت مانبود مگر هیروشیما توسط آمریکا با خاک یکسان نشد چرا به جای دشمنی با آمریکا وتخریب ذهن ها بر علیه آمریکا به فکر آبادانی مملکت خود افتادند واین است فرق بین خواستن مردم ومسیولین ونخواستن برادر عزیز نفع سردمداران نظام ما دراین است که جوانان را ازمیدان به درکنند با بی تفاوتی به سرنوشت شان با اعتیاد با قاچاق مگر چاه های نفت دست کیست ؟مگر پالایشگاه های نفت وگاز در دستان مبارک همین براداران نظامی نیست؟ مگر کار نظامیان این است که در مسائل اقتصادی وسیاسی کشور دخالت کنند یا به فکر امنیت داخل وخارج کشور باشند ؟ این نقشه هیچ کشوری نیست جز خود مسولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چرا که اگر به این صورت پیش بروند به اهداف عالیه خود بهتر وراحت تر می رسند .

دروود بر آقای ذاکری عزیز
امروز نیز شنیده شد جوانی دانشجو، دبیر شورای حل اختلاف محله نخل ناخدا ، بر اثر اثابت چاقو به قتل رسیده!
شاید مسئول این حادثه نیز دشمنان کمر بسته نظام و انقلاب باشند...

سلام جناب ذاکری عزیز
هر چند که مقصر اصلی در این جنایت خود قاچاقچیان می باشند ولی شاید زدن تلنگری به متولیان راه سازی عمران و آبادی شهرها هم لازم باشد. بسیاری از جاده های استان استاندارد های یک جاده ی خوب را ندارند. یکی از دوستان من از امارات مهمان ما بود برای کاری به سمت سیریک رفتیم جرات نکردپشت رل بنشیند طوری از اتوبان های امارات تعریف می کرد که به من ایرانی احساس حقارت دست داد. آیا با این همه درآمد نفتی باید اوضاع جاده ها و شهرهای ما این چنین باشد ؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد