5یار دبستانی

ماشین شوتی شوتی است دیگر ازاسم اش پیداست. و معمولا جنس اش هم قاچاق.
چه سیگار باشد وماهواره  و افغانی که از آن سو به این سو می آورند و چه عتیقه و خاویار و گازوئیل که از این سو می برند به آن سو.
 ماشین شوتی یا باید امثال تویوتا و پژو باشد که سرعت اش راه را باز می کند ویا امثال نیسان های گاوی که نامش و شکل اش راه را باز می کند!
راننده ماشین شوتی اما باید از خود ماشین شوتی تر باشد که کارش نه کار که یک نوع تفریح وبازی است بازی با جان خود و بیش تر جان دیگران! و فرقی ندارد که این جان کودک باشد یا بزرگسال و ایرانی باشد یا افغانی و بندری باشد یا سرحدی...
امروز یکی از همین ماشین های شوتی با راننده ای شوتی تر درست در ساعت هفت ونیم صبح صدای زنگ یک مدرسه ی روستایی را برای همیشه خاموش کرد.و انتظار در بهت کودکانه ی دانش آموزان مدرسه ی ابتدایی کرگان میناب ابدی شد.
نه معلم کلاس اول آمد
نه معلم کلاس دوم
نه معلم کلاس سوم
نه معلم کلاس چهارم
نه معلم کلاس پنجم
...وفقط صدایی بلند به گوش بچه ها رسید وکشیده شدن ترمز... وماشین شوتی راننده اش شوت اش کرده بود و رفته بود
و گچ های رنگی و پرچم ایران و فرفره و کاغذهای رنگی  ولو شده بودند وسط جاده...
و فقط خون بود و خون و خون... وبوی گازوئیل.. ویک پراید مچاله شده
سید مرتضای اعلم کمالی و مجید پرهون و روح الله ذاکری نزاد و مصطفای سلیمانی و پودات و...
آن ها معلم های جوانی بودند که تا همین پارسال دانشجوی من بودند.
امروز به اندازه ی تمام گریه های نکرده ی محرم برای اولین بار در سرکلاس دانشگاه گریه کردم.

نظرات 34 + ارسال نظر
شمس 1390/09/20 ساعت 00:18

من نمیدانم دریا نعمت است یا نقمت
ونمیدانم ایا در انسوی ابهای خلیج فارس هم شوتی هست یا نه
ولی میدانم ما همه شوتیم روز بروز شوتتر از دیروز

برای مردم ما نقمت

پری ناز 1390/09/20 ساعت 11:48

سلام
من هم از شنیدن خبرش کلی ناراحت و متاسف شدم .

درود
با تاسف.
من هم به شدت ناراحت شدم.

مسعود 1390/09/20 ساعت 13:04

آن سوی آبها هم شوتی هست.
شوتی زیاد است ولی ما همه شوت نیستیم.
شوتی بگیر نداریم عزیزم مشکل اینجاست.
اینجا قیمت جان ، ارزانتر از نان است.

با عرض سلام خدمت استاد عزیز
تسلیت میگیم کاری دیگه از دستمون بر نمیاد
عکس صحنه رو کذاشتم

محمد 1390/09/20 ساعت 13:46

دریا نعمت بوده و هست
اما همیشه
مشکل من وتوئیم که بعنوان مسئول باعث تداوم و فراگیر شدن فقر فرهنگی و فقر قانون و فقر مادی و فقر ... به جامعه بیگناه ایرانی و خصوصا شهرهای مرزی شده ایم

و گرنه همین دریا نه فقط اونور خلیج همیشه فارس ، که در سراسر دنیا باعث نعمتهای فراوان برای همه ساحل نشینان شده

کاش ما هم مانند همه دنیا ، بزرگترین مشکلمان، بیش استفاده کردن از نعمتهای دریا بود

نه شنیدن پرپر شدن چند استعداد جوان

به خانواده های آن عزیزان و شاگردان همیشه منتظرشان و شما استاد بزرگوار، تسلیت میگم

وقتی رسیدم به " نه معلم کلاس اول ...
اشکهایم جاری بود
وقتی دلم حسابی از گریه گرم شد
با خودم گفتم به هر حال کار معلم درس دادن است دیگر
به خودم امیدواری دادم شاید هیچ یک از شاگردان این مدرسه شوتی نشود.
شاید

ماه لی لی 1390/09/20 ساعت 14:52


به مرگ هم عادتمان داده اند..............

حسن 1390/09/20 ساعت 15:19 http://www.larak.blogsky.com

شاعری که به پهلو افتاد

مردند
با معمایی در مشت
و ماه
بر دندان‌هاشان تابید
ریز و درشت.

غلامرضا بروسان

چه تلخ!
چه تلخن قربانی حادثه بودن
ولی
شوتی ها به ناچار شوتی اند

بنده هم به نوبه ی خود تسلیت عرض می کنم باد دوستان گرامی و جایشان خالیست

امیرعلی 1390/09/20 ساعت 17:26

خدا رحمتشان کند .

دوست صاب خو ن ه 1390/09/20 ساعت 19:16

دیشب شنیدم... خیلی ناراحت شدم...

محسن 1390/09/20 ساعت 20:30

تسلیت عرض میکنم، واقعأ غم جانسوزیست. . .!

جاشک 1390/09/20 ساعت 23:54 http://jashkesabz.ir

فقط متاسفیم..برای همه ما باید گریست

محمد 1390/09/20 ساعت 23:55

https://plus.google.com/u/0/105885241258375918436/posts/i7tJeaaJo5L

مریم 1390/09/21 ساعت 00:55

با خواندن مطلب شما خیلی متاثر شدم...خدایشان بیامرزد

رهی 1390/09/21 ساعت 00:56

مه که گنوغ بودم
خدا به داد خانواده اشان برسه
الله رحم الله رحم الله رحم...

صادق 1390/09/21 ساعت 01:09

تسلیت میگم
انشاء الله رحمت الهی شامل ایشان شود

روح اله بلوچی 1390/09/21 ساعت 07:42

شوتی...

مسعود 1390/09/21 ساعت 09:37 http://mmansouri.com

چقدر تاسف بار است...
راستی ممنون که همچنان هستید و می نویسید، پاینده باشید.

استاد تسلیت

احسان 1390/09/21 ساعت 13:01 http://lakposht.blogsky.com

سلام اقای ذاکری
خدا رحتمشان کند
غم چند روزه خانواده ما بود این مسئله
تا کی باید شاهد باشیم

بشدیر 1390/09/21 ساعت 17:41

سلام استاد

متولیان امنیت مردم باعث این حوادث ناکوار هستند
در همه کشورهایی که فقر و بی عدالتی بیداد می کند جوانان به اخر خط رسیده خودکشی میکنند ولی در منطقه ما
هم این یک نوع خودکشی است و لی به روش شوتی
به امید روزی که کسانی که باعث این همه بدبختی شده اند به اخر خط برسند

تلخ بود
روحشان شاد

هادی کیکاووسی 1390/09/21 ساعت 19:56

تسلیت می گم.

مجید 1390/09/21 ساعت 20:58

سلام استاد ما جندین سال است در دریا و خشکی شاهد جنین حوادث ناکواری هستیم
شوتی و شوتی بودن شغل خوبی نیست ولی فقط کسانی که شوتی هستند اکر شانس یارشان باشد در هرمزکان می توانند لباس و سه وعده غذای به بجهای خود بدهند
صیادی که شغل اصلی ما مردم ساحل نشین هست به خاطر بی توجهی مسولین و کرانی ادوات صیادی بکلی مختل شده است کشور ما فقط در فن اوری جنک الکترونیکی و موشک های قاره بیما خودکفا شده است ولی ما باید موتور قایق صیادی را با هزار زحمت و با قیمتی کران از کشورهای دیکر اکر بولی داشته باشیم بخریم با این حساب ما مجبوریم برای سیر کردن شکم بجهای خود در دریا و خشکی شوتی باشیم و هزینهای ان را بدهیم

چوک سورو 1390/09/21 ساعت 21:56 http://suru.blogsky.com

این قصه سر درازی دارد اینقدر دراز است که اخرش به ان بالا بالا بالا می رسد و همه شوتی شوتی میلیلرد میلیار تا 300 هزار میلیارد شوتی شوتی صاحب می شوند ادر این گوشه از این خاک هم چند شوتی تخته گاز برای رسیدن به مقدار کمی از این میلیارد میلیاردها به راحتی همه چیز زی پای خود خورد می کنند .

و نترسیم از مرگ
مرگ پایان کبوتر نیست ...

من بودم و تو بودی و عشق بود و بهار
تو رفتی و بهار رفت و هر چه بود گذشت



مهران میرزاپور 1390/09/21 ساعت 23:44

ای کاش کسی زودتر از تردد این شوتی ها جلوگیری میکرد . واقعا دردناکه .مخصو صا دیدن چهره های جوونشون دل آدمو کباب میکنه .

ebrom 1390/09/23 ساعت 14:22 http://www.azkar.blogfa.com

مجید و مصطفی ...
هنوز گرمی دستانشان در کف دستم است...

.. راستی این درس آخر .. روشی عملی داشت.

محسن 1390/09/23 ساعت 21:16

کدام شوت تر است:
انسان یا نیسان

تسلیت خدمت لاتیدان عزیز

روحشان شاد

آدامس موزی 1390/10/02 ساعت 09:47

بهشت نصیبشان شود..

اشکم در اومد.......

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد