خسته نباشی جناب ذوالقدر!

پس لرزه های اختلاس سه هزار میلیاردی و فرار خاوری رییس بانک ملی به کانادا و در پی آن استیضاح وزیر اقتصاد هم چنان ول کن  اعتماد مردم نیست که نیست و هرروز از شکل پیامک گرفته تا پیام و از لحن شوخی گرفته تا جدی خود را باز تولید می کند در آخرین مورد نیز پس از رای اعتماد عجیب مجلس به حسینی وزیر اقتصادٰقاضی پور یکی از اصلی ترین طراحان درخواست استیضاح فاش کرده است که علاوه بر تلاش اصول گرایانی چون حداد عادل اصلاح طلبانی چون ذوالقدر نیز به صورت شخصی پیگیر این بوده اند که حسینی از خطر استیضاح جان سالم به در ببرد ودر این راه موفق نیز بوده اند!

هرچند فضای غبار آلود جناح های سیاسی در ایران چنان به گوهر ثروت و قدرت آمیخته  است که مرزهای فکری را در هم پیچیده است! و تشخیص صفوف را ناممکن نموده اماجای سوال این جاست که ذوالقدربه اصطلاح اصلاح طلب از این تلاش برای حفظ وزیر اصول گرای دولت احمدی نژاد به دنبال چه بوده است واین مساله برای وی چه دخلی داشته است؟

آیا بازی های سیاسی آلوده رایج جایی برای خط کشی های سیاسی پیشین باقی نهاده است؟ آیا نیازمند به تعریف دوباره چنین اصطلاحاتی نیستیم؟


نظرات 10 + ارسال نظر
خاتون ایران 1390/08/17 ساعت 01:19

عکس بسیار مناسب انتخاب شده است
نتیجه چنین رفتار کاسب کارانه نمایندگان همین دلسردی ویاس عمومی و طرد از سوی مردم است
دیگر مردم نمایندگان را خوب شناختن و کسی به حرف شان گوش نمیدهد
در عکس هم معلومه
مردمی که حس می کنند باید بیشتر فکر کنند و بهتر انتخاب

منصور سالاری 1390/08/17 ساعت 09:57

با سلام کوفیان با بیش از سی هزار نامه با حضرت امام حسین علیه السلام اعلام بیعت کردند پیک امام مسلم ابن عقیل به کوفه رسید نه اینکه استقبالی از ان نکردند بلکه او را از بالای دارالعماره پرتاب کردند بنظر شما اسم این جمعیت چه باید گذاشت(نان به نرغ روز خور/شکم پرست/بی دین وایمان/خیانت کنندگان در عهد وپیمان/دنیاپرست/ جاه ومقام وپست وسمت پرست و......) چی بیگم اقای ذاکری کار بجائی رسید که امام در واقعه کربلا فرمودند ایا در این روز فریاد رسی هست (هل من ناصرا ینصرنی و هل من معینا یعیننی) ایا وقتی همین یک ماه پیش یک خبرنگار خبره در راهروهای مجلس شورای اسلام وقتی که قیمت هر دانه تخم مرغ به سیصد تومان رسید بصورت تصادفی از ده نماینده مجلس شورای اسلامی این سوال را پرسید که قیمت یک دانه تخم مرغ جند تومان است نتوانستند جواب صحییح این سوال خبرنگار رابدهند چه از یک نماینده خانم مجلس نشین تهران که درجواب این خبرنگار می گویدقیمت دقیق نمی دانم ولی فکر میکنم در حدود ۲۰ الی ۳۰ تومان وجه از ان نماینده استان هرمزگان که می گوید اصلا از قیمت تخم مرغ اطلاع ندارم البته راست هم می گویند این موضوعات که کار انها نیست وظیفه انها لابی و رایزنی برای کارهای مهم دیگری هست راستی با سه هزار میلیارد تومان چند پوتین میشه خرید

حرف حساب جواب ندارد جناب دکتر

ملت یتیم 1390/08/17 ساعت 11:09

جناب سالاری
در این کشور حقیقتاما
نه اصلاح طلب داریم و نه اصول گرا
مافقط منفعت داریم و بس!
حق و حقوق مردم کیلویی چند؟
صادرات را بچسب
خانه در کانادا
گرین کارت امریکا..
ویلاهای

دختر جنوب 1390/08/17 ساعت 12:28

با سلام وعرض ادب خدمت شما جناب آقای ذاکری
به راستی شما ازاین احزاب سیاسی غیر از این انتظارو توقع داشتید ؟ اگر غیر ازاین بود بعد از این همه سال وضعیت اقتصا دی وفرهنگی واجتماعی این مرم باید این گونه باشد ؟ در این سرزمین تنها واژه ای که مسئولین آن از رده بالا تاپایین آموخته اند مصلحت نظام است جمله ا یی برای توجیه کارهایشان جمله ای برای عدم پاسخگویی به سوالات مردم در برابر عملکر مسئولان
درکتاب های درسی به فرزندانمان می آموزیم که در جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی مسئولان باید در برابر کارهایشان به مردم پاسخگو باشند امادرعمل هیچ کس پاسخگو نیست وسوالات در زیر جمله مصلحت نظام مدفون می شود .وما می مانیم وکودکانمان وپاسخ به سوالاتشان که چرا در نظامی که ادعا می کند تمام قوانینش برطبق موازین اسلامی وبر اساس قانون اساسی است این همه بی قانونی ودوگانگی وجوددارد حیف ازاین اسلام که به نامش چه کارها که نمی کنند

گزبندری 1390/08/17 ساعت 14:54

عکس رندانه ای است
یعنی مردم از این مجلس بی خاصیت و منفعت طلب خسته شده اند؟
ابعید می دانم
همین ملت فردا دوباره به همین اقایان ویا شبیه این ها ویا حتا بدتر از این ها رای خواهند داد
این خط و این نشان
به قول ما بندری ها یزد دور است اما گز که دور نیست
چندماهی دیگر به انتخابات نمانده
اندکی صبر...

محسن 1390/08/18 ساعت 09:39

لعنت به چراغ سرخ لعنت به چراغ سبز...!

محمدآراسته 1390/08/18 ساعت 16:58

باسلام
سلام خدمت استادذاکری وکاربران بزرگوارلاتیدان
هرچنددیرعیدسعیدقربان راخدمت خوانندگان وبینندگان لاتیدان تبریک می گویم
برای همه ازخداوندسلامتی آرزومندم

با سپاس فراوان از حضرت عالی و مهربانی و معرفت تان که خاص مردمان بیابان است

رضا 1390/08/21 ساعت 08:18

آقای ذاکری اینهاهمه سروته یه کریاسن بقول شاعربزرگ اعتصامی
مارابه رخت شبانی فریفته اند این گرگ سالهاست که باگله آشناست

رضا 1390/08/27 ساعت 08:58

این آقا پاش بیفته با همه آش میخوره. نمونه های زیادی سراغ دارم. احترام سیدش بر دیده اما ...

ملک 1390/09/10 ساعت 00:00

درباره ی مجموعه داری ایرانی

در روزگاری که گردآوری مجموعه ای از آثار فرهنگی ـ تاریخی با هدف بهرمندی همگانی از آن با جمع آوری عتیقه برای ثروت اندوزی برابر شده است ،باید هم در حق مجموعه داران جفا شود و حق مجموعه داران راستین و اصیل آن گونه که شایسته است ادا نشود
.
اماجفای ترین جفا از سوی دلالانی است که قبای این فرهیختگان را به کذب بر تن می نمایند و خود را چون آنان می نمایانند در حالی که حکایت مجموعه داران چیزی دیگری ست.
حکایتی که با این فرهنگ همراه بوده است، با تـورق برگ های تاریخ این مرز و بوم می توانیم درکنار آفرینندگان فرهنگ وهنر شاهد حضور حامیان و نگاهبانان آن هانیز باشیم.
اگر امروز شاهد گنجینه ای غنی از میراث هنری هستیم همه مدیون دلسوزان و عاشقانی است که در برابر تطاول ها و چپاول ها دست در کار گردآوری و نگهداری آثار هنری و فرهنگی بوده اند. کسانی که قدر هنر را دانسته اند و عمر و سرمایه خود را در این راه نهاده انـــــــــد، نه برای ثروت اندوزی و هنر فروشی که برای صیانت از خانه و آیین پدری شان.
این گونه است که درمی یابیم در کنار کتابخانه ها و عمارت های حکومتــــــــــــــی، خانه های فرهیختگان ایرانی آکنده از آفریده های هنری بسیاری بوده است و شاید از همین روست که زندگی آنان آمیخته ای از هنر و ادب بوده ..
اگر بخواهیم تاریخ صحیح و کامل هنر ایرانی را بنگاریم ، باید به جستجو در آثار گمنام و مانده در خانه ها و مجموعه های خصوصی بپردازیم در روزگاری که کمتر از خانه های مزین به هنر و مجموعه های هنری نشانی مانده و سنت گردآوری و حمایت از هنر ، از یاد رفته ، مایه تفاخر و سربلندی ست که هنوز فرهیختگانی چون بانو عزتملک ملک در بین ما هستند که به حفظ و تداوم سنت پدر می پردازند
.
کسی که در دامان پدری از اهالی فرهنگ و آشنا با ادب و هنر، بالیده است ، پدری که خود از جوانی دلبسته کتاب و آثار تاریخی ـ فرهنگی بود و سراسر عمر و سرمایه خود را ، برسر این عشق نهاد و نتیجه اش کتابخانه و موزه ی ملی ملک شد.
از همین رو بود که فرزندان دختران حاج حسین آقا ملک که بخشی از عمر خود را در موزه و کتابخانه گذراندند ، از پدر هم شوق و دانشِ گردآوری را و، هم گذشت و دهش را آموختند.
خاندان ملک از زمره مجموعه داران اصیل، آگاه و دلبسته ای هستند که نه از سر تفنن و تملک بلکه از سر دانش و دلسوزی دست به کار گردآوری نمود های هنر و تاریخ شده اند. نشان این مدعا را همین بس ،که سرمایه سالیان عمر بلند خود را در سبد اخلاص تقدیم مردم نمودنده اند تا همگان از آن بهره ببرند.
اگر پدر، حاج حسین آقا ملک ، دیروز با مجموعه خود پایه گذار یکی از نخستین موزه های همگانی ــ وقفی کشور شد ، فرزند بزرگ اوبانو... نیز به گونه ای دیگر ، پوینده همین راه است. اویی که بسیاری از آثار نادیده را نه تنها از گوشه و کنار کشور، که حتی بازمانده گنجینه های به تاراج رفتــــه را ، از دور دست دور،گرد می آورد و به مردم تقدیم می نماید.
در مجموعه عزتملک ملک می توان آثاری گوناگون و شاخص را مشاهده کرد. اگـــــر واسطه گران آثار تاریخی ـ هنری صرفاً به دنبال نام های آشنا و مشهور در عالم هنری هستند، مجموعه داران اصیل اما ، نه در پی نام که دل در سودای خود هنردارند و در چشم آنان ،خود اثر ارزشمند است ، از اینرو تاریخ واقعی و کامل هنر ایران را با روایت مجموعه داران و موزه ها باید نوشت چراکه بسیاری از نام ها و آثار شاخص در نهانخانه برخی مجموعه های خصوصی پنهان مانده است و تاریخ نگاران بدون آگاهی از این شاخص ها و حلقه های مفقوده به تکرار مکررها می پردازند.
چه خوب است که مجموعه داران ، بسان بانو عزتملک ملک در کنار گردآوری بـــــه امرعمومی کردن آثار نیز بپردازند یا به موزه ها بسپارند و یا در دست به کار ایجاد موزه هاشوند، اگرچه مجموعه داران نیاز به موزه ندارند ،که خود موزه اند و موزه ساز.
.
مجموعه آثار اهدایی بانو عزتملک ملک در سال 1390 دارای ویژگی های مجموعه های تاریخی ـ هنری ایرانی است این مجموعه دارای تنوع موضوعی و قالبی است. بسیاری از آثار آن ارزش کاربردی داشته و نشانگر حضور هنر ایرانی در زندگی و خانه ایرانی است، برخی از آنهــــا به سفارش تولید شده و نام حامیان ، که همان سفارش دهندگان هستند را می توان در دل آثار مشاهده کرد.
این مجموعه تنها دارای یک گرایش موضوعی و قالبی نیست ، چراکه ذوق مجموعه دار همچون ذوق ایرانی ، به گوشه های مختلف آسمان ِهنر سرک کشیده . از سوی دیگر وظیفه خــــود دانسته است که هرچه را که می یابد گرد آورد و از دست تطاول روزگار دور نگه دارد. اگر چه نام های آشنایی و مشهور در این مجموعه کم نیستند ، از نام های کمتر شناخته شده و یا آثار بی نام نیز عاری نیست ، که این خود نشان از ارزش آثار و زمینه ای برای پژوهش و تکمیل آگاهی از گوشه های ناشناخته هنر ایرانی دارند. در کنار آثار هنری ، وجود اسناد و فرمان های موجود در این مجموعه نیز بخش دیگری ست که هم امکان روایت تاریخی دارد و هم زمینه ای ست برای مطالعه و پژوهش
.
این مجموعه متنوع در کنار هم فضایی ، چون یک خانه باشکوه ایرانی را جلوه گر می سازد که در هر اتاق و بر هر دیوار و هر طاقچه آن ، آثاری زیبا و پر از داستان قرار گرفته است و می توان با گردش در این خانه روح زیباجو و دانش پژوه صاحبان این خانـــــه را مشاهده کرد. خانه ای ایرانی که از آن همه ایرانیان است. کاری که یک مجموعه دار می کند صیانت از این خانه است و بانو عزتملک ملک به برکت آموخته های خویش نمادی است از مجموعه داری ایرانی.
اینک این گرامی دخت ...ملک در این خانه را به روی همه مشتاقان گشوده ، تا نمایش گر بخشی از نادیده های هنر و تاریخ ایران و هم بیان گر علایق ایشان باشند. مجموعه ای که اینک به یُمن لطف شان ، بخش ی تازه از کتابخانه و موزه ی ملی ملک است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد