چرا روستاییان نانگی تابلو پالایشگاه گاز را می شکنند؟


روستای «نانگ» که در گویش محلی بندرعباسی به آن «نونگ» می گویند نزدیک ترین روستا به شهر بندرعباس در جاده میناب واز جانب شرق این شهر است. پالایشگاه بزرگ گاز«سرخون» هم دقیقا در این روستای کوچک قرار دارد . ورودی این روستا که تقاطع آن همان ابتداء ورودی جاده پالایشگاه گاز است در جادهٔ اصلی میناب به بندرعباس می‌باشد
نکته عجیب اما تابلو ورودی پالایشگاه گاز در ابتدای این روستا  است که همیشه توسط برخی روستاییان در این سال ها شکسته می شود و پس از مرمت دوباره از بین می رود و حکایت از یک اعتراض پنهان دارد که دیده نمی شود.
ازهمین روستا با صرف هزینه هایی بسیار هنگفت در سال های گذشته گازرسانی به استان های همجوار شروع شد که شهرهای رفسنجان وسیرجان در استان کرمان یکی از این نومنهسات که چندصد کیلومتر لوله گذاری وساخت چندین تلمبه خانه را به همراه داشت
سال ها پس از ساخت این پالایشگاه امامردم محروم روستای نانگ نه از خط مخابراتی ونه از خط گاز خاگی و نه  از خط دیتا و اینترنت پر سرعت نه از خانه های مسکن مهر نه از مدرسه و درمانگاه و...که از داشتن« آب شیرین» محرم اند.زشتی این کمبود و محرومیت به حدی است که صدای فرماندار بندرعباس راهم در آورده است واز شرکت های نفت وگازی که در نانگ فعال هستند گله مند شده است.
(لینک خبربه نقل از خبرگزاری مهر)

آیا مردم هرمزگان از معادن وذخایر زیر زمینی سرشار خود که هیچ ولی آیا نباید از آب شیرین بهداشتی هم سهمی داشته باشند؟
آیا با این تبعیض و ناروایی در حق مردم مناطق مرزی باز هم می خواهید این مردم ضعیف نمانند؟اگر برخی سرداران استان کرمان را قوی وهرمزگان را به خیال اشتباه خود ضعیف می پندارند نباید به دلیل این ضعیف نگاه داشته شدن فکر کنند؟
چگونه است که برای گاز رسانی به شهرهایی چون سیرجان و رفسنجان از همین روستای نانگ با صرف هزینه ای گزاف ملی چند صدکیلومتر لوله گذاری می شود وچندین تلمبه خانه بین راهی زده می شود ولی برای رساندن آب از روستای سرخون به نانگ که بیش از 20کیلومتر هم نمی شودبیش از 20سال باید وقت تلف شود.؟آیا ایران برای همه ی ایرانیان نیست؟
هرچند نمی توان از سهل انگاری مدیران استانی در این سال ها و نیز نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و نقش شان منفعل وخنثای شان در این سال ها گذشت.
آیاحالا فهمیدید که چرابرخی جوانان روستایی «نانگ» به نظر خودشان حق دارند که تابلو پالایشگاه گاز را بشکنند؟!

نظرات 13 + ارسال نظر
مجتبی 1390/05/19 ساعت 18:12

سهم نونگی‌ها از این تاسیسات از بین رفتن کشاورزی و دامداری‌شان، آلودگی زیست محیطی ناشی از مشعل و... تاسیسات و هزار سهم با ارزش دیگر که البته می‌توان کارگری روزمزد تعداد انگشت‌شماری از فرزندان نونگ را نیز از این قبیل دانست. . .!!!
نا گفته نماند که همیشه "از ماست که بر ماست!!!"

احسان ن 1390/05/19 ساعت 18:28


مم‌نون از اطلاع‌رسانی‌تان

محسن 1390/05/19 ساعت 20:57

بشکن برادر بشکن.....

ما 1390/05/20 ساعت 02:50

ای دلاور
ای رشید خان بخوان

جغد بندری 1390/05/20 ساعت 10:37

گزارش تصویری از مناطق محروم استان قدرتمند کرمان!!!

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1376753

مسعود 1390/05/20 ساعت 15:41



چرا اونی که باید ببینه خودشو زده به ندیدن؟
چــــــــــــــــــــــرا؟

[ بدون نام ] 1390/05/20 ساعت 15:58

"درد یک پنجره را پنجره ها می فهمند...
معنی کورشدن را گره ها می فهمند...
سخت بالا بروی، ساده بیایی پایین؛
قصه ی تلخ مرا سرسره ها می فهمند...
یک نگاهت به من آموخت که در حرف زدن،
چشم ها بیشتر از حنجره ها می فهمند!!!"

دکترلاوری نیاد بستک 1390/05/21 ساعت 00:03

با سلام خدمت آقای ذاکری همکار عزیز
ازدقت نظر شما درشناخت دقیق از استان هرمزگان واشاره تان به جناح سپاسگذارم درمورد گاوبندی ای کاش همه چون شما می اندیشیدند به خصوص تحصیل کردگان این منطقه کافی است دوستان درفرهنگ لغت ذیل کلمه آکسفورد را بخوانند اکس معنی گاو می دهد وفورد رودخانه .

سپاس جناب دکترلاوری/متاسفانه تعدادی از تحصیل کردگان منطقه گاوبندی این گونه می اندیشند واین مساله همگانی نیست وباید ریشه را نه دربی اطلاعی تحصیل کردگان از توجیه های منطقی ودلایل تاریخی وزبان شناسی که در عواملی دیگر جست که باز هم چندان عمیق نیستند

سیاوش 1390/05/21 ساعت 03:46

دوست عزیز ریشه ی اصلی تمام مشکلات خود ما هستیم.خود ما که با سکوت بیش از حد این اجازه را بر دیگران وارد کردیم که هر سواستفاده ای از استان و منافعمان را به عمل آورند.حتی اجازه ورود در حریم شخصیمان نیز دادیم(تغییر نام گاوبندی!)...
تنها راهکرد مناسب همین اطلاع رسانیهاست که مردم استان را از این خیانتها آگاه ساخت تا بلکه به خود آیند..اما تاکید میکنم که ریشه تمام مشکلات خودمان هستیم نه دیگران...
به امید هرمزگانی بهتر...

احسان ن 1390/05/21 ساعت 13:54


پیرو اتفاقات اخیر:

http://radioehsan.blogsky.com/1390/05/20/post-14/

سهمار 1390/05/22 ساعت 13:32 http://sahmar62.blogsky.com/

با سلام و سپاس بسیار از حساسیت و توجه شما. متاسفانه ما در استانمان از این دمل های چرکین که دردهای چندین ساله را در خود دارند بسیار داریم . زمانی ابزارهای هر نوع اقدام تاثیرگذاری در دست عده ای معدود از باصطلاح بزرگان استانمان بود و دریغ از حرکتی موثر ( البته امروز هم شاهد تغییری عمده نیستیم ) اما الان اون دمل های چرکین پوست نازکی پیدا کردند که چرک تیره رنگ چگالی رو می‌شه زیر اونها دید وصداهای خفه از خفقان بمدد تکنولوژی مجال پیدا کردن .این من رو امیدوار میکنه و خوشحال وهمینطور راه سختی رو نوید می ده که برای تغییر پیش روی ما قرار گرفته و از اونجا که بقول استاد بیضایی تاریخ رو پیروز شدگان می نویسند امیدوارم بتونیم روزی تاریخ رو بنویسیم .

علی 1390/05/22 ساعت 19:02

از آقایان سوالی دارم.
بعضی از نظر دهنده گان خودشان برای تکه پاره شدن هرمزگان تلاش می کنند.نه به صورتی که خود بخواهند.بلکه با حمایت از نماینده منطقه و شهرستانشان و هرگز راجع به این موضوعات از ایشان سوالی نمی پرسند و به اصطلاح ککشان هم نمی گزد.

اگر کسی از دوستان شماره تلفن این اقایان رادارد ارسال کند تا با عمومی کردن ان مردم راحت تر صدای شان را به گوش اقایان برسانندباید در ماه های اینده مهم ترین سوال از اقایان همنین باشه/برای حفظ اب وخاک هرمزگان ما چه کرده اید؟

مریم 1390/05/25 ساعت 13:55

سلام
خسته نباشید و خداقوت

خلاصه و مفید به عرضتان می رسانم که پالایشگاه دقیقا در این روستا(نانگ) واقع شده - حالا خدا میداند طبق چه برنامه ای این پالایشگاه به اسم روستای سرخون نامگذاری شده است . فقط دود و بدبختی و بیچارگی و فقر و بیکاری نصیب مردم این روستا شده است . حتی آب ندارند - کشاورزی بدلیل آلودگیها از بین رفته - در صورتی که در گذشته این روستا از لحاظ آبادانی و کشاورزی در وضعیت مناسبی بوده است . واقعا فاجعه است
در پایان از جناب فرماندار کمال تشکر و سپاس را دارم که نسبت به این روستا ارادت داشته اند .

امیدواریم که فرماندار با رفع مشکل اب ارادت شان را کامل کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد