نمایندگان هرمزگان این تذهبون؟



هنوز یک هفته از سخنان توهین آمیز سردار رشید به مردم هرمزگان وتقاضای تجزیه این استان وهدیه دادن جاسک به کرمان وگاوبندی به فارس نگذشته است که نماینده محترم جاسک جناب حجت الاسلام میر خلیلی به زبان آمده و با سخنان عجیبی بر بهت وحیرت همگان وبه خصوص مردم حوزه انتخابیه اش افزوده است.
راستی معلوم هست چرا نمایندگان هرمزگان به چنین روزی افتاده اند؟ چرا چنین از خود ومردم شان فاصله گرفته ودچار آلزایمر سیاسی شده اند؟
چرا جاسک وبشاکرد ومیناب و رودان وگاوبندی ولنگه وبستک  وریدر وجغین وردخانه وشیبکوه و...را ومردم شان را که حق نان و آب بر گردن شان دارند فراموش کرده واحساس می کنند که نمایندگان بم ورفسنجان وکرمان وفسا ولامرد شده اند؟
آقایان نماینده این تذهبون؟
درست یک روز پس از آن که سایت های خبری مانند هرمزنیوز  و هرمز آنلاین وبلاگ های هرمزگانی انفعال نمایندگان هرمزگان در مجلس را در قیاس با پیگیری نمایندگان بوشهر به رخ آنان کشیدند واین سوال را مطرح کردند که چرا در قبال طرح تجزیه هرمزگان کسانی چون آقایان فرج زاده ومیر خلیلی سکوت کرده ومنفعل شده و خنثی عمل می کنند ،شاهد از غیب رسید ونماینده جاسک که در طرح سردار رشید قرارشده به استان کرمان متصل شود به مصاحبه پرداخته و از این گلایه مند شده:
 که چرا جاده اتصال بم به جاسک وبشاکرد به عنوان یک طرح ملی پیگیری نمی شود؟ چون مسیر بم به بشاکرد یک طرح ملی است ونیازمند توجه ملی!!و چرااین مسیر ارتباطی با استان کرمان زودتر به سامان نمی رسد؟(لینک خبرگزاری فارس)
عجبا؟ واتاسفا؟
نماینده ای که باید پیگیر ادامه اتوبان بندرعباس به میناب وبندر عباس به رودان وآسفالت مناسب جاده میناب به جاسک وسیریک باشد عزادار ارتباط استان کرمان با دریاست؟
مرحبا بر غیرتمندی شما که غم خوار صادرات خرمای بم هستید وبی خیال آن صیاد مظلوم جاسکی وسیریکی وآن کشاورز صیفی کار  هشتبندی وجغین!!
احسنت بر شما که جاده بشاکرد به بم را طرح ملی می دانید ولی مبارزه با جاروی جادوگر که چند سال است باغستان های هرمزگان را به آتش کشیده وچند هزار خانوار رودانی ومینابی وسندرکی وجغینی را در معرض فقر وتنگدستی ومهاجرت به بندر وحاشیه نشینی کرده است طرح ملی نمی دانید!
راستی حضرت میر خلیلی طرح ملی چیست؟آیا هرچه نمایندگان کرمان وفارس گفتند شما باید بدون فکر تکرار کنید؟
آیا مردم به شما رای داه اند که عمله دیگران باشید؟
بس است شما را به خدا بس است.اگر تا دیروز می خواستیم در دفاع از مردم تان حرف بزنید امروزه فقط خواستاریم سکوت کنید.مارا که به خیر شما امیدی نیست پس شر مرسانید وجاسک را به جاده به بم متصل نکنید که فردا آقایان طلب کار زندگی مردم ما هم بشوند!!
ما این درد بیگانه پرستی وعدم درک منافع مردم استان را به کجا ببریم؟
حضرت میر خلیلی برگرداندن معدن فاریاب به رودان پیشکش لطفا جاسک رابه دیگران هدیه ندهید.خدا را شکر که این روزها فرصتی شد که مردم هرمزگان یک بار دیگر به نمایندگان شان وعملکرد شان فکر کنند.
شما به این مردم فراموش شده نیاز دارید.به زودی شما نمایندگان محترم استان را در مجالس عزا وختم اموات ملاقات خواهیم کرد.مردم را که فراموش کرده اید،امید که دعای ختم مردگان را دیگر فراموش نکنید

نظرات 23 + ارسال نظر
مریم 1390/05/03 ساعت 13:35

مغزم سوت میکشد از این همه غیرت
دلمان را به چه خوش کنیم!
ننگ بر تمام کسانی که با وجدان و واقعیت ها بیگانه اند و بذر درد را در گوشه گوشه ی این استان می پاشند .

[ بدون نام ] 1390/05/03 ساعت 13:49

این جانب محمد زارعی اهل وساکن میناب رسما رای خود را چنین نماینده ای پس می گیرم
خدا عمرشان را زیاد نماید

فرهاد 1390/05/03 ساعت 21:47

خدا را چه دیدی شاید بم شد بندر آزاد تجاری !

زار ممد 1390/05/04 ساعت 01:59

به نظر بنده خطر بیخ گوش ما هرمزگانی هاست...بوی بدی به مشام می رسد...موضوع ظاهرا تمام شده است...سر هرمزگان را پخ پخ بریدند آن هم در روز روشن
اما سه مطلب می ماند
اول اینکه دوستان هرمزگانی در خوابند...بیشتر دوست دارند به بازی های فیس بوکی بپردارند و کار از کار که گذشت تازه وااسفاشان بلند می شود.
دوم سپاه روی این مسئله دست گذاشته و این خود یعنی...
سوم خوشا به غیرت تو لاتیدان هر چند از تو گلایه هم می کنم گاهی اما مصداق بارز روشنگری هستید.

همشهری 1390/05/04 ساعت 09:30

روزی که نوجوان بودم در گوش پسر خاله ام زمزمه کردم که دیری نخواهد پایید که هرمزگان را همچون آفریقا استعمار کنند این نابخردان. حال پس از۱۵ سال پیشگویی من به واقعییت نزدیک میشود

فینی جوان 1390/05/04 ساعت 09:50

من بر خلاف دوستانی چون زار ممد وهمشهری معتقدهستم که کار نه تنها کار از کار نگذشته که تازه این اول کار است.
خودماچه قدر از خودمان مایه گذاشته وجواب نگرفته ایم؟
موضوع امنیت شهر وموج وبلاگی را که یادتان هست چه خوب نسبتا جواب داد؟
چرا فقط باید یک نفر را جلو بیندازیم وبرای اش دست بزنیم؟
خب دیگران هم کاری بکنند
چند تا تلفن به نمایندگان مان زدیم؟ چندبار از استاندار خواستیم نظرش را بگوید؟
چندبار به مطبوعات محلی زنگ زدیم؟
به جای خالی کردن دل دوستانی که خداوکیلی شجاعت کرده به میدان امده اند آنان را کمک کنیم

سپاس از جوان فینی
نوشتن انتقاد در وبلاگها کاری ازپیش نمیبرد

سلام
وب خشکیزو بروز میباشد

کرت دریایی 1390/05/04 ساعت 15:52

این عکس ها را عوض کنید ما که از این ژست مسخره ان اقا والتماس این اقا شرمنده شدیم

باسپاس از همه دوستان
برخی نظرات با توجه به رعایت برخی مسایل فعلا منعکس نمی شود از این لحاظ محظوریت من را بپذیرید

جای بسی تاسف است که نمایندگان هرمزگان در برابر تجزیه هرمزگان سکوت کرده اند.همه هر مزگانی ها در این زمینه باید یکصدا و همدل باشند .و این وظیفه خطیر وبلاگ نو یس هاست که مردم را آگاه کنند.

سلام بزرگوار

دوشنبه 27 تیر ( 3 روز قبل از اولین مطلب شما درباره این موضوع) پستی نوشتم که خمیرمایه اش طنز بود.
اما حالا کاملا جدی و منطقی چیزهایی نوشته ام و سئوالی مطرح کرده ام.

مشارکت شما و سایر دوستان بدون شک نتیجه را ارزشمندتر خواهد کرد.

مجتبی 1390/05/05 ساعت 00:54

نعوذ بالله من شرالوسواس الخناس...!!!

سلام
نمیدونم چرا تو دنیای مجازی بعضی نظرات غیر اصولی و غیر اخلاقی هستن تازه اونم بدون نام ونشان بهتر نیست...منتظر نظرات شما مهربان هستم

سلام دوستان

امان از تفرقه
دوستان این خانه از پای بست ویران است.
نمیدونم چرا با دیدن این پست داغ دلم تازه شد. دوستان شما از تجزیه هرمزگان میگید و من ترس از تجزیه کشور دارم.
من نمیدونم جدا کردن بعضی از شهرهای هرمزگان به نفع مردم اون منطقه هست یا نه؟ فقط دلم میخواست ما مردم ایران اونقدر همدیگه رو دوست داشتیم و اینقدر با هم متحد بودیم که وقتی حرف از یه استان دیگه کشور میشد این همه با خصومت از اون یاد نمیکردیم انگار که در مورد یک کشور بیگانه صحبت میکنیم .
من از زمانی که ۵سالم بود با خونوادم به بندرعباس مهاجرت کردم و ۲۸سال اونجا زندگی کردم و همیشه عاشق اون شهر بودم به طوری که وقتی میرفتم مسافرت بیشتر از ۱۰ روز دوام نمی اوردم ولی هیچوقت مردم اون شهر منو از خودشون ندونستن و همیشه به چشم یه بیگانه به من نگاه کردن و در آخر وقتی دلم شکست از اونجا مهاجرت کردم به یه شهر دیگه.
من ایران و ایرانی رو دوست دارم و یکی از بزرگترین رویاهای من اینه که روزی رو ببینم که همه ایرانیها یکی بشن و حرفی از قوم و قبیله نباشه.
عزیزان من بیاید از کیدهای دشمنان خودمون رو رها کنیم و همدیگه رو دوست داشته باشیم و به هم احترام بذاریم. چرا من ایرانی نتونم تو هر شهری که دلم میخواد زندگی کنم بدون اینکه ترس از تحقیر شدن توسط مردم اون شهر رو داشته باشم. توی این ۲۹ سال دیدم خیلی از عزیزان بندری رو که به غیر بومی ها به چشم یه غاصب نگاه میکنند ولی از نظر من اینها همه دسیسه های دشمنان مردمه که میخواد اونها با هم متحد نشن و به همدیگه به چشم دشمن نگاه کنن.
در آخر همه شما رو به خدا میسپارم و از خدا میخوام یک روزی بیاد که دیگه هیچ مرزی بین شهرهای میهن عزیزمون نباشه.
دلم برای دریا تنگ شده سلام منو بهش برسونید.

همتون رو دوست دارم هموطنان عزیز

محسن از بندر 1390/05/08 ساعت 01:20

مارادونا ول کری به علی بمان بداری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مریم 1390/05/08 ساعت 10:29

جوابیه به خانم میرشکالی- ستاره بی نشان
در آغاز با قسمتی از صحبت هایتان موافقم
اما در نظرتان حرف از بومی و غیر بومی های استان شده است . قصد نداشتم جوابی برایتان بنویسم اما چون یک طرفه نوشته اید و مردم اینجا را غاصب دانسته اید مجبور شدم نکته هایی را یاد آور شوم
دوست گرامی
تعصب مردم هر شهری نسبت به غیر بومیان را نباید منکر شد این قضیه را در شهرهایی از کشورمان شخصا دیده ام ، شما اگر چیزی یا حرفی از بومیان دیده یا شنیده اید بگذارید به حساب آن همه توهین و ناسزاهایی که من هم ازتعدادی از غیر بومیان محترم ساکن اینجا دیده ام و اصولا هم جایی مکتوب نکرده ام و مثل شما خوشبختانه این قضیه را به کل غیر بویان اینجا تعمیم نداده ام !!!! که حالا شما که به قول خودت سال ها در بندرعباس زندگی کرده ای و خودت را می خواستی که اینجایی بدانی و آنوقت تمام بندرعباسی ها را غاصب می دانی !
در حرفهایتان متوجه شده ام که دلیل مهاجرتتان این بوده که ما شما را از خودمان ندانسته ایم !!!!!
می خواهی بگویم که دلیلش چه بوده ؟؟خودت هم خوب می دانی دوست عزیز پس احساسات خود را قاطی مسائل شخصی زندگیتان نکنید و اگر قرار است کامنتی را بگذارید صادقانه بنویسید
ضمنا چیزی که بسیار مشهود است این است که پست این وبلاگ حرفی از مسئله مورد بحث شما نزده که شما درو دل خود را قاطی مسائل دیگر به خورد خوانندگان داده اید
اگر شما خودت را اینجایی می دانستی و اگر این شهر و مردمش برایت مهم بود یک زحمتی می کشیدی و این خبر را کاملا پیگیری می کردی تا بدانی چه اتفاقی در حال وقوع است !
که باز هم مشاهده می شود از این کار سرباز زده اید
در پایان باید متذکر شوم که هستند بعضی از غیر بومیان اینجا که واقعا مرام و معرفت دارند با وجود همه مسائل ، بازهم اینجا ، استانی که شاید همه اش در چار چوب برنامه شوبندر برایشان خلاصه می شود اما هنوز معرفتشان جای بسی امیدواری است . پس لطف کنید به این قضیه دو طرفه نگاه کنید و کمی هم انصاف به خرج دهید و یکطرفه به قاضی نروید !
مریم ذولفی زاده

ستاره بی نشان 1390/05/09 ساعت 10:34

از دشمنان بریم شکایت به نزد دوست * چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم؟

عزیزم اگه یه بار دیگه کامنت منو نگاه کنی دقیقاْ نوشتم (خیلی از عزیزان بندری رو که به غیر بومی ها به چشم یه غاصب نگاه میکنند ) نه همه رو گفتم و نه اینکه توهینی به عزیزان بندری کردم.
و دیگه اینکه دوست عزیز وقتی کسی اسمش رو توی کامنتهاش نمیذاره برا اینه که شناخته نشه.
و دیگر هیچ

دخت بندر 1390/05/10 ساعت 13:05

بوی کشند سیاسی به مشامم ارسیدن

برادر گرامی:
اولا" نمایندگان هرمزگان مثل میرخلیلی و فرج زاده اصولا" به هرمزگانی بودن خود اعتقادی ندارند و از این حضرات امیدی نیست نگاهی به وضعیت میناب در برابر دیگر شهرهای استان بی اندازید پی خواهید برد که اینها فقط بله قربان گویی بیش نیستند و انتظاری از اینها نیست.خدا بیامرزدشان
ثانیا" نگاه دولتمردان در ایران نگاه مردمی نیست آنها فقط نگاه بازاری به مسائل کشور و ملت دارند وقتی دریا خزر را به رفیق پوتین و قزاقها بخشیده اند و مسائل فلسطین , لبنان و عراق برایشان مهمتر از منافع استراتژیک ملت ایران میباشد و منافع ایرانیان را فدای منافع اعراب نموده اند چه میتوان گفت.
ثالثا" سردار یادشده بیسواد تر از این است که بداند موقعیت استراتژیکی هرمزگان ده برابر فارس و هزار برابر کرمان میباشد و این تقسیمات کشوری فقط در راستای تقسیم وظایف میباشد و هیچگونه مالکیتی نمی آورد و استفاده از جاسک و پارسیان نه برای استانهای کرمان و فارس منعی ندارد بلکه استان آذربایجان و گرگان هم بدون کوچکترین مانعی میتوانند استفاده کنند و در ضمن خود استانهای کرمان و فارس بزرگ هستند که باید هرکدام به دو استان مجزا تقسیم شوند سالهاست که لارستانیها تصمیم به جدایی از فارس و تشکیل یک استان بنام لارستان دارند تا بتوانند شهرهای خود با هزینه خود توسعه دهند و در رفاه و آسایش بیشتر زندگی کنند و شهرهای خود از نظر پیشرفت به شهرهای جنوبی خلیج فارس مثل دبی دوحه و منامه و ابوظبی و کویت برسانند. و مردم جیرفت و بم امروز با عقب ماندگی عجیبی روبرو هستند نگاهی به رفسنجان و کرمان بی اندازید و نگاهی هم به شهرهای جیرفت و بم تا بدنید که مردم جنوب کرمان چه رنجی میبرند از اتصالشان به کرمان و مردم کهنوج میخواهند به هرمزگان وصل شوند تا از امکانات بندرعباس استفاده کنند.
سردار ادعا دارد دانشکده فرماندهی و ستاد گذرانده مطمئنا" نمره ایشان در جغرافیای سیاسی صفر بوده و پارتی بازی کرده و قبول شده خدا بداد ملت ایران برساند که این سرداران جلودار آنها میباشند.
این حقیر 15 سال بعنوان خلبان شناسایی در منطقه هرمزگان خلیج فارس و دریای عمان پرواز کرده ام.

محسن از بندر 1390/05/11 ساعت 15:35

در جواب خانم "ستاره بی نشان "
هر چند موضوع بحث ما این نیست ولی به عنوان یک بندری چند نکته را باید یادآوری کنم:
1-اگر کمی قدر شناس بودید و به مدت زمان اقامت ذکر شده توسط خودتان کمی دقت می کردید حداقل می بایست از مهمان نوازی و خونگرمی مردم بندرعباس سخنی به میان می آوردید.
2-اگر به قول شما, ما شما را به چشم غاصب نگاه میکردیم حق داشتیم که برای نمونه چند مثال از این غصب ها را در پایین می آورم:
الف-اطلاعیه و فرم استخدام راه آهن هرمزگان , توزیع شده در سیرجان.
ب-ساخته شدن یک پارک بزرگ در اصفهان با تابلویی بر سردر آن به این مضمون:(اهدایی مردم هرمزگان)
ج- شرکت فولادی که قرار بود در بندرعباس ساخته شود اما سر از اصفهان در آورد.
(حال خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل) خواهرم...

بندری 1390/05/11 ساعت 21:16

ستاره بی نشان بابا بنازم صبر و تحمل تو رو 29 سال تحقیر شدی (به قول خودت) تازه دلت شکست و مهاجرت کردی.
بنازم قدرشناسی یک ربع قرن اینجا بهت خوش گذشت تازه رفتی می گی مردم بندر ..... چه بگوییم!

مجتبی 1390/05/11 ساعت 21:51

در ادامه صحبتهای محسن از بندر:

د- در آگهی استخدامی مجتمع فولاد هرمزگان که پاییز 1386 منتشر شد قید شده بود: "فقط داوطلبان مقطع تحصیلی دیپلم دارای امتیاز بومی می باشند" یعنی بومی ها فقط و فقط برای رده های پایین و کارگری جذب خواهند شد و در سایر مقاطع بومی بودن هیچ امتیازی ندارد !!! چرااااا...؟!؟!؟

و- زمستان 1387 آزمون استخدامی نیروگاه گازی خلیج فارس در سیرجان برگزار شد و این در حالی بود که اینجا هیچ خبری از استخدام نبود !!!!
چرا....؟!؟؟!!!

میزان بی احترامی که به شما می شود به میزان اجازه ای است که به دیگران می دهید/ وین دایر

ستاره بی نشان 1390/05/12 ساعت 15:39

سلام دوستان

اول اینکه شجاعت سرهنگ واقعا منو تحت تاثیر قرار داد آفرین به این همه شجاعت
دوم اینکه دوستان شاید به خاطر اینکه من نویسنده خوبی نیستم نتونستم اون چیزی که مد نظرم بود رو به شماها انتقال بدم تمام صحبت من این بود که ما ایرانیها باید با هم مهربان باشیم و به دشمنان ملت اجازه ندیم بینمون تفرقه بندازه . برخلاف اونچه که شما میگید من هنوز بندر رو دوست دارم و نسبت بهش تعصب دارم.
اگر صحبتهای من باعث سوتفاهم شده معذرت میخوام.
امیدوارم با همت بلندتان به اون چیزی که میخواید برسید.
شاد باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد