سردار حرف ات را پس بگیر


گویا حضور بی‌امان نظامیان در خارج از حیطه وظیفه خود تمامی ندارد و از اقتصاد تجارت و خرید و فروش و فرهنگ و سیاست و سینما و مجسمه‌سازی و اجتماع و... گرفته اکنون به حوزه‌ی تقسیمات کشوری هم سرایت نموده است.
هنوز خاطره آن سرداری که امر به ویران کردن مجسمه «آریو برزن» در یاسوج داده بود زمانی نگذشته که فرمایشی تازه صادر شده است از سرداری دیگر. گویا آنانی که از تخریب یک مجسمه ملی به جایی نرسیدند اکنون قصد تخریب یک ملت و تکه‌تکه کردن یک استان  را دارند.
مردمی سخت‌کوش که  فارس و بلوچ و عرب یا شیعه و سنی آن در این سال‌ها برادرانه و آرام و سربلند در کنار هم زندگی کرده‌اند و در کل کشور در هم‌زیستی مسالمت‌آمیز نمونه‌اند.
در جدیدترین مورد یکی از نظامیان کشور در سخنان خارج از حیطه دانش و مسوولیت خود حرف‌هایی نسجیده  را علیه حاکمیت مردم هرمزگان زده است که نیازمند بیدارباش و اطلاع‌‌رسانی و عکس‌العمل درست مردم و مسوولان هرمزگان است .
سخنانی که نه تنها بویی از اندیشه و طرح ونظر ندارد که به یک خیال‌بافی و یک ساده‌انگاری با کمال بی‌مسوولیتی شبیه است.
در شرایطی که رهبر انقلاب اسلامی در این مدت مدام بر وحدت بین مردم و قومیت ها تاکید داشته‌اند شنیدن چنین افکاری بسیار غیرمنتظرانه است.
فعلا متن این یاوه‌گویی‌ ها را بخوانید لاتیدان به زودی جوابیه‌ای به این سخنان پوچ و تفرقه‌افکنانه خواهد نوشت. فعلا همین‌قدر بدانید که فقط حرامیان خارجی چشم طمع بر ابوموسی  و تنب بزرگ و کوچک نبسته‌اند.
کاش این برادر یک بار هم شده وصیت‌نامه‌ی امام درباره عدم دخالت نظامیان در خارج از حوزه کاری‌شان را می‌خواند و این چنین به تفرقه و جدایی و تحریک احساسات ملی دامن نمی زد.
تا بوده نطامیان حافظان تمامیت ارضی و یک‌پارچگی قومی ایران بوده‌اند و این حرف‌ها نشان از یک خود بزرگ‌اندیشی ناصواب دارد که وحدت ملی را با خطر رو به رو خواهد کرد.
ایشان با کدام معیار عقلی می‌خواهد با تکه‌تکه کردن هرمزگان خراسان را به دریا وصل کند! به چه حقی و به نمایندگی از کدام مردم می‌خواهد جاسک هرمزگان را به کرمان بدهد؟ چرا ایشان اصفهان و آذربایجان را تکه‌پاره نمی‌کند؟

آیا زمان آن نشده که سرداران فقط سرداری کنند؟ و کارهای عرفی و عقلی و مدیریتی را به اهلش بسپارند؟ اگر استان‌های مرزی ضعیف و فقیر هستند به همین دلیل نیست که از ما بهتران در اقتصاد کشور نفوذ کرده و سبب‌ساز این نابسامانی‌ها شده‌اند؟
آیا مگر همین هفته گذشته نبود که رییس‌جمهور گفتند: هر کس گوشه‌ای از مملکت را سوراخ کرده است و دارد قاچاق وارد می‌کند؟ یقینا سوراخ کردن مملکت نه از آن ماهی‌فروش محروم بندرعباسی ساخته است نه از آن بلوچ پاک‌دل جاسکی نه از عرب شریف ساکن گاوبندی! تحقیر و توهین به شعور و زندگی مردم اقلیت مناطق مرزی تا کی؟
شیعه و سنی هرمزگان ید واحده‌اند چرا که در این دیار نه از مداحان بدزبان خبری هست و نه از وهابیت بداندیش. چرا در فکر تکه تکه کردن مناطق سنی‌نشین ما هستید؟ چرا تخم کینه و نفرت می‌پاشید؟
سردار سرلشکر! همین مردمی هرمزگانی که شما ضعیف‌شان خوانده‌اید،در اوج ضعف دولت مرکزی در 500سال قبل دوبار علیه استعمار پرتغالی‌ها قیام کردند و سرکوب خونین شدند تا بار سوم در 400سال قبل برای همیشه آنان را بیرون راندند.
همین مردم ضعیف هشت سال در مقابل صدام ایستادند و انان اکنون جوانان‌شان در گور خوابیده‌اند و شما سردار سرلشکر هستید.
همین مردم ضعیف بیشترین شهید نسبت به جمعیت را دارند باور ندارید از رییس بنیاد شهید بپرسید و به جزیره هرمز بیایید به دیدن زنی که بیشترین محارم‌اش با کفن خونین برگشتند و مزدشان را از خدایشان گرفتند نه از مدال‌هایی که غرور می آورد.
تحقیر مردم مرزنشین بس است.
کجایی محمدعلی‌خان سدید بندرعباسی؟!
کجایی غیرتمند نستوه هرمزگانی که نو رسیدگان برای میراث‌ات خواب آشفته دیده‌اند.خوابی که به امید خدا برآنان حرام خواهد شد.

اما متن خبر:

به گزارش مهر، سردار سرلشکر غلامعلی رشید جانشین ستاد کل نیروهای مسلح دوشنبه 20 تیرماه در نخستین همایش نیروی دریایی راهبردی که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد، ایران را از نظر تاریخی و راهبردی دارای وضعیت و موقعیت ممتازی در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند دانست و افزود:  باید ببینیم با توجه به مؤلفه‌های مؤثر بر ژئوپولیتیک ایران مانند، سواحل طولانی در دریای جنوب، فرصت‌های توسعه راهبردی کشور در این منطقه برای ایجاد توسعه‌ای و نیرویی کدام است.

 رشید با اشاره به اینکه یکی از مسائل اصلی که با رویکرد توسعه ایران در ابعاد مختلف در اختیار است، گفت: موقعیت دریایی جمهوری اسلامی ایران و موضوع تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه‌ای است. اما بدون توسعه زیرساختی و همه جانبه نمی‌توان موقعیت ایران را محکم کرد و از طرف دیگر بدون انجام این مراحل نمی‌توان از ایجاد یک نیروی دریایی قدرتمند سخن گفت...

وی با طرح این پرسش که چرا نباید جایی مانند بندر پارسیان را به استان مهمی مانند استان فارس بدهیم تا این استان نیز به دریا دسترسی داشته باشد؟ گفت: آقای رئیس جمهور هم در این رابطه گفتند که قصد داشته تا در سفر استانی این موضوع را عملی کند اما کسانی در بندرعباس در نمازجمعه مردم را تحریک کردند و اجازه این کار را ندادند.

 جانشین ستاد کل نیروهای مسلح  با بیان اینکه ما به رئیس جمهور و شورای عالی امنیت عالی این پیشنهاد را دادیم که برخی از استان‌ها باید به گونه‌ای تغییر کند تا دسترسی به دریا داشته باشند، گفت: چه ایرادی دارد جاسک را به کرمان بدهیم باید کاری کنیم تا استان‌هایی مانند خراسان و اصفهان نیز به بخش‌هایی از سواحل کشور دسترسی داشته باشند؟


واکنش‌ها در همین رابطه را بیشتر بخوانید:

محمدآشوری نماینده بندرعباس:سخنانی نسنجیده(هرمزآنلاین)

احمدجباری نماینده لنگه وپارسیان:خلاف امنیت ملی(هرمزآنلاین)

هرمزگان نیوز:تلاش برای تشکلیل استان فارس جنوبی(هرمزگان نیوز)

نظرات 60 + ارسال نظر
سدید2 1390/04/30 ساعت 13:04

جناب سردار حرمت خودتت را حفظ کن
به جای دخالت در امور تقسیمات کشوری برو کمی درباره کارت مطالعه بکن
برو مشق نظامی بکن
سردار یک شبه شدن از این بلاها هم داارد

هادی 1390/04/30 ساعت 13:16

وقتی سرادر شدن مفتی باشد
درجه گرفتن مفتی باشد
پول ورانت مفتی باشد
نتیجه از دهان این افراد هم حرف مفت بیرون میاد

حامد 1390/04/30 ساعت 13:37

نظر من این است که استاندار فورا عکس العمل رسمی نشان بده وبه این اقا نامه بده وبگه حرف ات را تکذیب کن سردار

BeH NaM 1390/04/30 ساعت 14:54

واقعا باعث تاسف و شرمساری برای همه هرمزگانی ها خواهد بود اگر این اتفاق بیافتد که امیدوارم مسئولین استان به خودشان بیایند و جوابی دندان شکن را به کسانی که در اموری که به آنها مربوط نیست نثار کنند.

تنها راه مدنی سیاسی و اجتماعی که از دست هرمزگانی ها بر می آید تکذیب توسط امام جمعه و نماینده ی رهبر در استان است اعتراضات رسانه ای شاید سدی موقت در برابر این یاوه گویی ها باشد ولی سخنان نماینده ی رهبری چیز دیگری !! است.البته استاندار و نمایندگان هم با جلسات مطبوعاتی مختلف باید در براب این صحبتها پاتک قدرتمند بزنند. با سپاس از لاتیدان غزیز که غیرت و هرمزگانی بودن و ایرانی بودن خود را نشان داد .

امین 1390/04/30 ساعت 20:23

چیزی که زیاده از این نمونه سردارها این یکی حرفش رو پس گرفت سر وصداها که فروکش کرد یکی دیگه از این نمونه سردارها میاد از این طرحها و ایدههای ناب از خودش در وکنه.
تا وقتی که در سطح کشور افراد تاثیرگذار وقدرتمند بخصوص در عرصه سیاسی از این استان کسی رونداشته باشیم وضع همین است وبس...
تشکر از شما برای اطلاع رسانی.

تشکر:
بایدهمه ی ما انسان ها یاد بگیریم که در حد دانش ومسوولیت خود نظر بدهیم به خصوص نظرات بحث انگیز

باسلام من معمولا راجب مسائل سیاسی اظهار نظر نمیکنم ولی از آنجایی که از من خواستید نظر بدهم و این مسئله هم مربوط به هرمزگان میشود باید بگویم من زیاد این حرفها را جدی نمیگیرم !این جماعت فعلا؛با این شگرد ها میخواهند مزه دهن مردم را بفهمند به همین دلیل یکی را علم میکنند کهآقای ایکس شما بیا این حرف وبزن و شهره شهر شو!تا ببینیم چه خبره و بعد میگذرد تا بعد یک نفر دیگه یک حرف دیگه ای میزنه و از این طریق به نوعی افکار سنجی میکنند.تا زمان مناسب فرابرسد!!
بنابراین:
۱-باید دید این طرح چه منفعتی و برای چه کسانی دارد؟!(دقیقامشخص شود)
۲-اگر واقعا برای دسترسی به دریا برای سایر استانهاست بیایند راه آهن بزنند تا جاسک- پلاژتفریحی درست کنند
۳-پیگیری از طرق مسئولین استان
۴-رسانه ای کردن موضوع و مانور پیرامون آن در سطح وسیع از وبلاگ و سایت گرفته تا فیس بوک و رادیو فرداو بی بی سی
۵-پیگیری از طرف سازمانها طرفداران محیط زیست و ان جی او های داخلی و خارجی

با تشکر
کاش مسایل به همین سادگی وراحتی بود که شما گفته اید.متاسفانه اطلاعات دقیق حاکی از وجودطرح تشکیل استان لارستان در وزارت کشور است ودر چندسال گذشته قدم به قدم این مسیر پیموده شد نمونه اش شهرستان شدن یک بخش کوچک در اول امسال.اطلاعات بیشتر بماند به وقت اش/

چوک کمربندی 1390/04/31 ساعت 00:36

نمایندگانمان در مجلس مواظب بنگریهایشان هستند و کاری ازدستشان بر نمی اید بیچاره ها.به قول انها سردار تو بدی بدی بدی خیلی بدی.اما اگر روزی روزگاری دست بچه های کمربندی به این مردک کچل برسد کاری میکنیم که نه او بلکه هیچ ...دیگری از این غلطها نکند.مطمئنم اگر راجع به استانهای اذری و ترک زبان کسی از این اراجیف می بافت نمایندگان مجلس ان شهر مادر گوینده را به عزایش می گذاشتند.خاک بر سر ما با این نمایندگان بی عرضه و بی بوته امان.یادت به خیر عباس عباسی کجایی شهریار مشیری.

باید مساله را در سطوح مختلف پیگیر باشیم هرکس در حد خودش.سه نماینده هرمزگان یعنی آقایان ذوالقدر وفرج زاده ومیر خلیلی تا کنون در این مورد حساس سکوت کرده اند ودو نماینده دیگر هم در خارج از مجلس حرفی را گفته اند وبس.
همه این نمایندگان دارای سایت رسمی ودفتر وشماره تلفن هستندباید برای شان پیام بگذاریم وبهشان زنگ بزنیم واز انها بخواهیم تا عکس العمل نشان بدهند من شرط می بندم جواب می دهد بایک جستجوی ساده به سایت های شان وصل می شوید

زار ممد 1390/04/31 ساعت 02:12

لاتیدان حرف دل ما را زدی...تا به کی حق هرمزگانی باید زائل شود...
سردار!
ما ضعیف و محروم نیستیم...شمایید که مردم این دیار را از حق خدادادی شان محروم می کنید...
ما ز طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرمایید ما را مس نمایید البته اگر مقدور است برایتان...

زار ممد 1390/04/31 ساعت 02:25

یک مهم دیگر این است که ما هم باید قبول کنیم که در کوتاه آمدن رتبه اول را در شهرهای ایران و کشورهای منطقه و ای بسا کل جهان دارا باشیم...آخر این چه نماینده ای ست که به جای دفاع از حق هرمزگانی سکوت می کند!!!
ما مهره ی قوی نداریم در سیاست درد این است وگرنه الان هرمزگان ده تا تیم تو لیگ برتر داشت.
یادمان نرفته وقتی مهره های سیاسی خراسان و سمنان و همدان و کرمان برای آن تیم حذف شده از لیگ برتر چه نقشه ها کشیدند و آخر دست جناب کواکبیان پیروز شد!!!
خب معلوم است که صبا باتری به قم می رود می دانید چرا خب برادر من استاد لاریجانی پشت این داستان بود...حالا حرف لاریحانی بیشتر می رود یا فرج زاده!!!
در این جریان هم شما مطمئن باش پشت سردار به مهره های سیاسی کرمان و خراسان و فارس گرم است... درست دارند عین لیگ برتر رفتار می کنند...
من ترسم این است که پس فردا لاریجانی و عده ای از علما هوس دریا کنند و بندرعباس را طلب کنند عین صباباتری...اونوقت کی اعتراص می کنه؟ به ولله هیجکی...مثل همیشه مردم نجیب و همیشه در صحنه و البته خونگرم بندرعباس کوتاه می ایند تا امینت ملی خدشه دار نشود و البته قمی ها هم دریا داشته باشند دیگه...حسودید شما چقدر...

تا حدودی با حرف تان موافق هستم اما خود ما هم مهم هستیم یک دست صدا ندارداماهمین فرا قراربزاریم به یکی از نمایندگان مان ومطبوعات زنگ بزنیم وتقاضای طرح مساله رابکنیم.خا می انی که چه انرزی به وجود می آی نیاز به جان فشانی نیست فقط یک تلفن.
من شرط می بندم این سرار حرف اش را پس خواه گرفت.

بندرعباسی 1390/04/31 ساعت 13:10

لینک در بالاترین
http://balatarin.com/permlink/2011/7/21/2630935

خورشید 1390/04/31 ساعت 13:14

من اطمینان دارم نمایندگان بلند پایه ی مردم ازحقوق مردم دفاع خواهند کرد. مخصوصن استاندار بومی هرمزگان که خیلی به مسائل هرمزگان حسلس هستند. نمایندگان مردم هم وظیفه دارند تا جوابیه اساسی به این اظهارات بی پایه دهند

وحید بهادری 1390/04/31 ساعت 13:34

تا کی می خوان حق مردم این استان رو نادیده بگیرن ؟

فرید آتش زیان 1390/04/31 ساعت 13:35

ای بابا. هرمزگان که کاری واسه جاسک نکرد. بزارید ببینیم کرمان چیکار میکنه.

وحید بهادری 1390/04/31 ساعت 13:37

گه راست میگن شهرهای خودشونو درست کنن نه این که ...............

ایرج اشکان 1390/04/31 ساعت 13:38

مگه ما که تو مرکز استان زندگی می کنیم شاهد رسیدگی های مقامات استان بودیم که جاسکی ها یا غربی های استان شاهد باشن؟؟؟؟؟
میان بلوار رو صاف می مکنن چون خرجش کمتره واسه شهرداری ولی نمی گه واسه مردم هزینه بردار شده چون باید تا اون طرف شهر برن و برگردن چون راه یک طرفست
توی این استان تنها چیزی که زیاده کم کاریه

وحید بهادری 1390/04/31 ساعت 13:39

دارن جلوتون از خونتون دزدی میکنن میگین چون درمون عیب داره .............؟

حمید بهادری 1390/04/31 ساعت 13:40

بذار جدا کنن کی تو فکر این استانه

علی رضایی 1390/04/31 ساعت 13:41

ثروت حاصل تز منابع و موقعیت سرزمین این مردم (مردم هرمزگان) رو دولت مرکزی به اسم یکپارچگی و وحدت ملی!! تصاحب میکنه و موقع تقسیم اعتبارات کمترین سهمها به هرمزگان و امثال هرمزگان داده میشه؛ بعد میگن هرمزگان نمیتونه بری جاسک یا پارسیان! کای بکنه!!! اونها رو بدین به استانهای قوی تا شاید اونها کاری براشون بکنن؛ آخه سردار "نا" رشید اون استانهای قوی با پول کی قوی اند؟ ثروت مردم ما رو بین دیگر استانها تقسیم میکنید به مردم ما کمترین اعتبارات اختصاص داده میشه بعد... اگر این استعمار نیست شما اسمش رو چی میذارید؟؟؟ حداقل اعتبارات رو به نسبت درآمد تقسیم کنید ببینیم کی ضعیف خواهد بود.

علی رضایی 1390/04/31 ساعت 13:43

تا وقتی ما ساکت باشیم همین روال خواهد بود؛ اگر زمزمه همچین اتفاقی که نه؛ حتی امثال آن برای آذریها می افتاد، آذربایجان روزها و شاید هفته ها ملتهب و پرتنش میشد؛ مشکل ما اینه که با مهاجرت هدفمند با پشتیبانی دولت مرکزی ترکیب جمعیتی از یکدستی در اومده و همینطورمردم ما حساسیتشون رو نسبت به سرحدی کلاه شو از داده اند؛ نتیجه اش هماز دادن حساسیت نسبت به هویت و سرزمینشونه

amir hosein haydari 1390/04/31 ساعت 13:45

dost aziz manategh jonob kerman jozve mahrom tarin manateghe irane age ona mitonan kari konan be shahraye khodeshon beresan, mohabat be ma pishkesh!

فرید آتش زیان 1390/04/31 ساعت 13:46

من خودم بچه جاسک هستم.

اونجا زندگی کردم و با محرومیتش بزرگ شدم. جاسک یک شهر تازه بو دوران رسیده نیست. قدمت این شهر به چند هزار سال هم میکشه. غارهای سادرمن و آثار باستانیه این شهر به دو هزار سال پیش بر میگرده. یکی از اولین فرودگاه های ایران توی جاسک و بدست انگلیسیا ساخته شده. بزرگترین رادار ایران توی جاسکه و از لحاظ استراتژیک خیلی مهمتر از تنگه هرمزه.

اما هنوزم روزانه چندین ساعت برق نداره. آب شهر رو نمیشه به صورتت بزنی. همه مردم اونجا از بیماری کلیوی بخاطر آبش دارن رنج میکشن. استان هرمزگان چیکار کرده اونجا؟

منم گفتم شاید کرمانیا دریای جاسک رو ببینن و قدرش رو بدونن. شاید رونق بگیره این شهر دورافتاده از استان.

درودبرشما
البته احساس شما رادرک می کنم وبه نظرتان احترام می گذارم اما مساله بسیار عمیق تر از این حرف هاست من قسمتی از اطلاعاتم رانوشتم خودتان منطقی فکر کنید به همین نظر من می رسید مثلا
1- اگر نیت شام محرومیت زدایی است چرا بشاکرد را به کرمان متصل نمی کنند تا آباد شود وفقط دلشان برای جاسک سوخته است؟
2- جنوب استان کرمان یعنی مناطق منوجان ورودبار وکهنوج ونودژاز فقیر ترین مناطق ایران هستند که می توانم به موقع آمار بدهم وخودتان مهاجرت مردم این مناطق به هرمزگن را شاهد باشید
3-کرمان به شدت استانی تبعیض آمیز است نگاه کنید که خط لوله گاز به رفسنجان می رود ولی کهنوج فراموش شده تاریخ است
4- به خاطر تعصبات مذهبی شدیدخاطر جمع باشید حقوق اهل سنت در کرمان یک باره نادیده گرفته خواهد شد
5-از بچه های غیرتمند جاسکی که لاتیدان را به بالاترین فرستادند ممنونم

محمد رفیعی 1390/04/31 ساعت 13:48

دوستان:

تعصب رو از خودتون دور کنید و منطقی به مسائل فکر کنید

هیچوقت منتظر لطف کسی نباشین

بلکه با تحصیل و تفکر در بین همون بقول شما سرحدی ها جا باز کنید(لیاقتتون رو نشون بدین) و برای منطقه خودتون مثمر ثمر باشین

فامیل من نشانگر بندری اصیل بودن من هست ولی تعصب افراطی رو قبول ندارم

اگر شعار دادن رو به عمل کردن و ارتقاء تفکر تبدیل کنید، سریعتر به حق میرسیم

گام اول: افزایش نیروی متخصص با تحصیل در رشته های متفاوت

و

بعد: افزایش روحیه ما میتونیم

نق زدن، اینهمه سال دردی رو دوا نکرده
پس در آینده هم دوا نمیکنه

اما فرمول بالا رو در جاهائی که کار کردم امتحان کردم و خدارو شکر تونستم باعث افزایش جمعیت بومی اون شرکت بشم

اسما اعتماد 1390/04/31 ساعت 13:49

حتما"قسمتهای پر درآمد استان را می خواهند جدا کنند.

علی رضایی 1390/04/31 ساعت 13:50

من نگفتم میره تهران؛ گفتم اعتبارات نامتناسب با درآمد هر استان اختصاص داده میشه، یعنی هر جایی به غیر از هرمزگان هزینه میشه؛ میتونه تهران باشه؛ یزد باشه، اصفهان و... اگر منابع طبیعی جنوب نبود ایران کشور فلک زده ای که بود باقی میموند؛ در بهترین حالت مردم ساکن مناطق مرکزی فقط از گرسنگی نمیمردند؛ حرف من اینه که حق مردم ما سهمی متناسب با این نقشه مخصوصا در حوزه اقتصاد

وحید بهادری 1390/04/31 ساعت 13:51

ببین آقای امیر هر کسی روی وطن خودش (محل زندگیش ) تعصب داره حالا شما هر چی دوست دارین اسمشو بذارید

علی رضایی 1390/04/31 ساعت 13:52

در تاریخ به وضعیت اقتصادی مخصوصا وضع معیشت مردم کمی پیش از بهره برداری از ذخایر نفت نگاهی بیندازید بهتر متوجه میشید؛ اما بطور خلاصه کشوری با مردمان فقیر و ژنده پوش، درگیر قحطیهای پی در پی مخصوصا در مناطق مرکزی. میدونستی که جنوب هیچوقت دچار قحطی و گرسنگی نبوده دریا روزیه مردم رو میداده

وحید بهادری 1390/04/31 ساعت 13:53

معدن فاریاب رو چرا ازمون گرفتن ......... اگه راست میگن بیان منطقهای مثه بشاگرد از استانمون جدا کنن ... اونا فق

محمد امین نوروزی 1390/04/31 ساعت 13:54

من هم با نظر دوست عزیزم آقای مهندس رفیعی موافقم... چند موضوع دیگه هم لازم میدونم به موارد مورد اشاره دوست بزرگوارم اضافه کنم... از منظر آسیب شناسی اجتماعی اگر بخواهیم بررسی کنیم مردم استان همواره نگرشی بیگانه پرست داشته اند و متاسفانه هنوز به خودباوری و اتحاد در راستای منافع استان عزیزمان نرسیده اند. مردم ما متاسفانه سعی کرده اند با رویکردی متعصبانه و غیرمنطقی به این موارد اعتراض کنند ولی در هنگامی که اگر پای عمل در میان باشد خود اولین کسانی هستند که عقب نشینی می کنند و آن مسئول پیگیر را به حاشیانه می رانند. الان ما در برخی رشته های تحصیلی با کمبود یا نبود نیروی متخصص بومی دچار هستیم که باید با تدبیر مسئولین و همت جوانان این خلاء ها را در یک پروسه زمانی 5-6 ساله شروع به پر کردن نماییم. رشته هایی مثل گرایشهای مختلف مهندسی مواد، مهندسی نفت، متالوژی، مهندسی معدن، مهندسی بندر و ... که زیر ساخت همان صنایع مهم و درآمدزای استان هستند که سالیانی است که چشم طمع همسایگان شمالی و شرقی و حتی استانهای مرکزی را به خود جلب کرده است. و کلام آخر اینکه مردم استان باید به این باور برسند که فارغ از تمایلات و گرایشهای سیاسی در مواردی که پای مصالح و نام هرمزگان و تمامیت آن مطرح است در کنار هم و بصورت یکپارچه قرار بگیرند.

آرش بابایی 1390/04/31 ساعت 14:00

ای بابا....چرا مرز رو بین استانها میبینید؟؟
بابا مرز یه خطه اطراف کشور؟؟؟چه فرقی میکنه هرمزگان فارس و کرمان؟؟
مهم اینه که باید امکانات توی سطح کشور یکسان باشه!!!
مشکل اینه که چرا شهری مثل بندرعباس وضعیتش اینه؟؟؟؟مگه چه فرقی با شیراز یا اصفهان داره؟؟؟؟اصلاً سرانه میزان فضای سبز یا آموزشی یا... توی بندرعباس چقدره و بقیه شهرها چقدره؟؟؟
این مسائل تجاوز به حقوق مسلم هر شهروند اینجاست؟؟؟
چرا کسی اعتراض نمیکنه؟؟؟چرا مردم به همین حداقل راضی هستن؟؟؟
استاندارد زندگی و توقعات اینجا پائینه و تحمل مردم بینهایت!!!!
چه خوبه که تعصب رو کنار بذاریم و تفکر را از مرزبندی استانی بالاتر ببریم......

حمید بهادری 1390/04/31 ساعت 14:02

من هم موافقم باید از تعصب بیجا دور باشیم ولی بنظر نمیاد وقتی حرف از فرهنگ و هنر زده میشه بی توجه به فرهنگ بومی مناطق ذکر شده باشیم بنظر شما جدا کردن پارسیان ویا جاسک بدون در نظر گرفتن مسایل فرهنگی وآدابی مردمان جنوب که عمدتا بدلیل مختلف نگاهی مثبتی به استانهای مجاور ندارن میتونیم بگیم فرقی نمیکنه فارس هرمزگان ویا کرمان هر استانی فرهنگ خاص خودش را دارد پس من نمیتونم اینو قبول کنم وقتی حاکمیت این دو شهر به استانهای دیگه وگذار بشه اثری از فرهنگ اصیل جنوب بجا بمونه بهرحال گاهی اوقات تعصب بیجا هم بد نیست

ایوب 1390/04/31 ساعت 14:04

با چوک کمر بندی موافقم.بعضی وقتها به جای منطق و استدلال باید از سیلی و مشت و لگد استقاده کرد.چیزی به نام خط قرمز هم وجود دارد.

صادق طاهری 1390/04/31 ساعت 14:04

دوستان جوری صحبت کردند که انگار تقسیم اراضی استان بزرگترین خیانت به هرمزگانی ها محسوب میشه! برادر من، قراره جیرفت استان بشه، حالا یک بخشی از هرمزگان رو هم بهش دادند. مگر زمانی که جاسک مال هرمزگان بود چی بود؟ بابا مملکت رو شخم زدن و خوردند و بردند، شما سر دو تیکه زمین دارید بحث می کنید؟ چه تاثیری به حال مردم جاسک داره؟ اگر هم مثبت بخوایم به این قضیه نگاه کنیم، همونطور که دوستان گفتند کل ایران متعلق به ما است. البته قبول دارم که اصفهانی ها و مخصوصا ترک ها در آذربایجان خیلی به خودشون می رسند، و این از بی عرضگی مسئولین ما است.

جنوب کرمان در سیاست های توسعه این استان چندان جایگاهی ندارند وهمین عامل باعث حس جدایی طلبی در جیرفت شده حالا شما فکر می کنید کرمانی ها جاسک را می توانند اباد کنند به مرکز استان شان نگاه کنید می توانید میزان قابلیت شان را درک کنید

علی رضایی 1390/04/31 ساعت 14:05

یک- مرز جدا کننده دو چیز متفاوته؛ فکر نمیکنم کسی اینقدر بی اطلاع باشه که تفاوت زبانی، فرهنگی و در نتیجه هویتی ما هرمزگانیها با ساکنین فلات مرکزی ایران رو نادیده بگیره. دو- امکانات هرگز نباید در کشور یکسان باشه؛ به این دلیل که منافعی که هر جایی برای کشور داره یکسان نیست. امکانات باید متناسب با منافع و درآمدی باشه که هر استان، به عنوان مشارکت کننده برای کشور، به عنوان واحد مشارکت داره. این یعنی رابطه مشارکتی هر قوم در یک کشور متشکل از اقوام مختلف. وقتی این رابطه برقرار نیست و یکطرفه ست یعنی رابطه استفاده یک سویه طرف مسلط به دیگر طرفها؛ یعنی استعمار. در ضمن غیر بومی تحصیلکرده نمی آد سرزمین ما رو بسازه. میاد تا از امکانات اقتصادی سرزمین ما که حق مردم ماست استفاده کنه. در اکثر رشته ها ی مورد نیاز در هرمزگان، نیروی هرمزگانی وجود داره اگر از غیربومی استفاده میشه یعنی تضییع حق طبیعی یک بومی. در کلیه کشورها ساخت و توسعه زیر ساختها و در کشوری مثل ایران عمران، رشد و توسعه با بودجه تخصیص یافته توسط دولت محقق میشه. ولی مشکل اینجاست که در قانون اساسی چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی منابع هر منطقه بدون توجه و تامل در تفاوتهای فرهنگی، قومی و هویتی متعلق به تمام کشور دانسته شده فلذا تخصیص بودجه ناعادلانه و توسط قدرت متمرکز و به نفع ساکنین فلات مرکزی ایران انجام شده و میشه. ثروت هر منطقه متعلق به مردم همانجاست؛ در دنیا در کشورهای متشکل از اقوام مختلف برای حفظ رضایت و عدم احساس ظلم در اقوام مشارکت کننده و در نتیجه حفظ یکپارچگی این مسئله لحاظ میشه

سمیه دهقانی 1390/04/31 ساعت 14:08

تقصیر ماست که استانمونو سپردیم به غیر بومی ها، اونا هم اطاعت امر میکنن از این جور آدما و اصلا هم براشون مهم نیست سر ما چی میاد.باید ببینیم در ما چی دیده که به خودش جرئت داده این چرت و پرت ها رو بگه، اگه از ما بخاری بر می خاست جرئت نمیکرد این اراجیفو بگه و...

امینه شریفی 1390/04/31 ساعت 14:10

خانوم دهقانی تا یادمه همیشه گفتن خاک جنوب گیراست و این رو برای طلافروشی نمیگن که میاد پول پارو میکنه و میره، برای کسی میگن که اگرچه به قول شما غیربومیه، هرمزگان رو وطن خودش میدونه. کم نیستن فقط برای اشاره میشه از سهیل نفیسی یاد کرد که رامی رو حتی به بعضی از هم استانیها که با موسیقی بومی قهرن آشتی داد. بحث تیکه تیکه کردن مملکت و به جون هم انداختن آدمها مال حکومتیه که یاد گرفته تفرقه بندازه و حکومت کنه.

سمیه دهقانی 1390/04/31 ساعت 14:11

امینه جان حرفتو قبول دارم اما (تفرقه بنداز و حکومت کن)، این یه اصله سیاسته و همه جای دنیا همینه، تا کی میخوایم منتظر بمونیم این حکومت یه کاره مفید برامون انجام بده، فکر کنم دیگه وقتشه خودمون کاری کنیم، مشکله ما اینه که نمیتونیم کاره گروهی انجام بدیم و الا الان تو این شرایط نبودیم، مدت هاست غر می زنیم شکایت میکنیم و .... اما دریغ از یه قدم موثر که من به عنوانه یه فرد از این جامعه برای رشدش انجام داده باشم.

امینه شریفی 1390/04/31 ساعت 14:14

فکر نمی کنم منظورم این بوده که چون این سیاست حکومته پس به ما ربطی نداره. حرف من اینه که حرفهای اونها مبنی بر تفرقه افکنی رو تکرار نکنیم. وقتی یه مادر بندری با بچه ش به زبون فارسی حرف میزنه نمیشه فکر کرد براش بندری مهمه و بر همین منوال این آدم نمیتونه نسبت به اتفاقی که برای شهرهای استانش میفته نگران باشه. شاید این نمونه سطحی ای باشه ولی به نظرم جای تامل داره (مادر و بچه منظورمه)

سعید آرمات 1390/04/31 ساعت 14:55

رویای پطر کبیر و تزار روسیه در سر جناب سردار
عجیب شبهه ناک است
یعنی امپراطوری جناب پطر تا بیخ گوش ما آمده است و لابد مارا و مسئولان مارا زنبوری در سر است که صدای شیپور را نمی شنویم
این حرف جناب سردار در قطعی بزرگتر در وضعیتی دیپلماتیک شبیه به اعلان جنگ به یک کشور و یک ملت است

درد همین جاست که گویا مردم هرمزگان قومی متجاوز هستند که باید ازصفحه روزگار محو شوند.!!یک تکه رابه عنوان غنیمت بدهند به فارس یک تکه رابه کرمان خلاص!
توهین از این بالاتر؟

[ بدون نام ] 1390/04/31 ساعت 22:42

آقای حمید بهادری...جاسک را بدهیم کرمان؟
بفرما تو دم در بده...چیز دیگری میل ندارید...
مرد مومن کرمانی ها اگه بیان اونجا ترو پاپتی خطاب می کنن و قصه اونوخ شکل دیگری به خودش می گیره شما می شید هند و اونا انگیلیسا...اونوخ باید بگردی دنبال یه گاندی تا نجاتت بده و نجات دهنده هم در گور...کرمانی خا همین حالاش می گن بندی ها وحشی ان...حالیته؟
دوم اینکه ما خون می دیم و ذلت نمی پذیریم...اگه راست می گن بیان جلو ببینن با کی طرفن این تو بمیری از اون او بمیری ها نیست... نمی دونم چرا کسی متوجه نیست آقا دارن هرمزگانو قطعه قطعه می کنن...ننگ بر ظالمین.
سوم اینکه من این قراردادو شکل ترکمانچای می بینم و اعلام می کنم
دوستان نذارید قرارداد امضا بشه.
سوم اینکه آقای صادق طاهری صادق باش...اتفاقا برای ما این اتفاق در حد فاجعه است اگر برای شما جور دیگری ست لطفا درشو بذار...
دستت درد نکنت لانیدان.

مینابی 1390/04/31 ساعت 23:06

نمایندگان هرمزگان
از خواب برخیزید
مردم دارند شما را تماشا می کنند
کجاست پس نطق تان؟
نامه تان؟
یک بار در عمرتان نترسید

ر 1390/05/01 ساعت 06:34

اصلا حالا که اینطوری است ما هرمزگانی ها هم می خواهیم جنگل داشته باشیم...سردار لطف کنند و تکه ای از گیلان را ضمیمه هرمزگان کنند...ترجیحا رو به دریا باشد.
با تشکر

ماهی بالی 1390/05/01 ساعت 08:38

راست می گوید بنده خدا چه عیبی دارد ؟
اصلا چه عیبی دارد هرمزگان به زاینده رود یا شاید هم رود ارس وصل شود ، حالا رود نشه کویر لوت که چیزی توش نیست مارو به کویر لوت وصل کنید . البته اگه بشه به سن پترزبورک وصل بشیم که چه بهتر

فرزند هرمز 1390/05/01 ساعت 08:51

سرار ادب حرف زدن یا بگیر
ادب مرد به زه دولت است
ما سردار پرتغالی به نام البوکرک را 400سال قبل درس عبرت داده ایم
این مردم مظلوم که جز خدا پناهی ندارند ونه نماینده ای ونه استانداری از انان دفاع می کند فرزندان همان مردمانند که پرتغالی ها رابه دریا ریختند

ماهی بالی 1390/05/01 ساعت 08:54

1- مردم کهنوج همین الان دارن از بیمارستان های رودان
2- باید دید این آقای سردار اهل کجا هستند اون وقت خیلی چیزا ریشه یابی میشه
3- ((فقط آهن میتونه آهن رو ببره )) این دیالوگ آقای تاگور تو فیلم هندی شعله است که البته میشود آن را به این وضعیت تعمیم داد . اگر سرداران سپاه و بسیج هرمزگانی غیرت داشته باشند دست به کار می شوند.

http://www.eramnews.ir/fa/news/58237/%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D9%8A%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%8A-%D9%87%D8%A7-%D8%B9%D8%B0%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D9%8A-%D9%85%D9%8A-%D9%83%D9%86%D9%85%D8%8C-%D8%B3%D9%88%D8%A1-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%87%D9%85-%D8%B4%D8%AF سردار رشید از مردم بوشهر عذر خواهی کرد . هرمزگانی ها هم چوک خاله گراز

خبرنگار 1390/05/01 ساعت 09:45

درد یکی دو تا نیست برادر جان ،؛تعجب نکن اگر بگویم همین اظهار نظر چند منظوره مراد خیلی ها را دارد برآورده می کندحتی آن نماینده مجلس که سیاستمداری اش در حد اعلای بی صداقتیست و بجای پیگیری از خانه ملت از آن به عنوان ابزار انتخاباتی استفاده می کند .مگر همین اقای نماینده توی این سالها عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نبود پس چطور به گونه ای اظهار نظر می کنند که انگار برایشان تازگی داشته است سخنان بودار سردار .
اگر روزی حقایق این ماجرا را بدانی و پشت پرده ها را بعید می دانم قلبت نگیرد.

ebrm 1390/05/01 ساعت 12:53 http://azkar.blogfa.com

سردار اما قصد دارد وحدت ما را بر سر دار برد
آهای سردار بگو خوابی یا بیدار

منا 1390/05/01 ساعت 13:25

ما را باش که نگران خلیج فارس بودیم و هی رای می دادیم به Persian Gulf

[ بدون نام ] 1390/05/01 ساعت 18:59

مردد بودم که اشوری لیاقت مجلس را دارد یا نه؟الان زره ای در بی عرضگی او تردید ندارم.ان چند تای دیگر را که از اول می دانستم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد