طوفان کیلا



   طوفان گرمسیری «کیلا» که از جانب اقیانوس هند به سمت کشورمان در حرکت است با سرعت 142 کیلومتر در ساعت از سواحل کراچی گذشته وبه سمت چابهار در حرکت است.

این طوفان که همراه با بارندگی ورعد وبرق است بپس از آن وارد هرمزگان شده ونواحی شرقی استان به خصوص بخش لیردف و خود شهرستان جاسک را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

هرچند گفته می شود از تاثیر گذاری آن کاسته شده وبارش اندکی نصیب هرمزگانی خواهد شد وبه شدت طوفان گونو نخواهد بود.

در سال 1386طوفان «گونو» چنین وضعیتی را در جاسک به همراه آورد.وباعث تلفات جانی ومالی گردید

  نکته: سایت هواشناسی مشهد در این زمینه خبررسانی کرده!! اما سایت هواشناسی هرمزگان اخباری درباره بسیج ادارات را در اخبار خود قرار داده است خودتان ببینید(لینک) امیدوارم که اصلاح بکنند

  نکته جالب تر اینه که  قسمت اخبار ایران اش هم فیلتر اعلام می شود!! با این حال به اعتراف خود سایت ، در بخش نظر خواهی از خانب مخاطبان مقام عالی را کسب کرده!!

عکس: عبدالحسین رضوانی

عکس های بیشتر:و2

نظرات 2 + ارسال نظر
هواشناس 1390/03/22 ساعت 11:40

درود بر لاتیدان عزیز
انتقاد شما کاملا بجاست . البته در سایت ما اینگونه اتفاقات در قالب اطلاعیه و هشدار گنجانده می شود که از همان اوایل پیدایش این طوفان بر روی سایت قرار گرفت ولی برای بازدیدکنندگان غیر تخصصی پیدا کردنش شاید کمی مشکل بوده:
http://www.hormozganmet.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=108&Itemid=123

محمد 1390/03/23 ساعت 23:46 http://www.m223344.blogfa.com

برای این طوفان پیش بینی های متفاوتی از سوی خیلی از سایت های خارجی شده بود که اگر این پیش بینی ها محقق می شد کشور ما مجبور به تخلیه مناطقی از جنوب سیستان و شرق هرمزگان می شد ولی خوشبختانه این طوفان در حال ضعیف شدن است و شکر خدا دوباره شانس آوردیم چون که کشور ما هنوز پتانسیل مقابله با این طوفانها را ندارد. ولی زنگ خطر این است که باز هم در تابستان امسال و سالهای آینده احتمال وقوع چنین طوفانهایی در شمال اقیانوس هند دریای عرب و دریای عمان دور از انتظار نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد