شب شعر در جاسک

 اولین همایش بزرگداشت شاعران بلوچ شهرستان جاسک با حضور اهالی ومسوولان و سران طوایف بلوچ منطقه جاسک در سالن فرهنگ سرای شهید با هنر جاسک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ، قاسم زاده  مسوول ارشاد این شهرستان در مورد این همایش گفت : هدف از برگزاری این همایش بزرگداشت شاعران قدیمی و معاصر بلوچ و شناساندن این شاعران گرانقدر به نسل جوان منطقه و حتی کشور است . شاعرانی مثل گریب شرف ، جمال الدین و داد محمد قاسم که به بیش از دویست سال بر می گردد .

وی افزود : من و همکارانم بر آن شدیم برای پاسداشت این بزرگان و شناسایی شاعران معاصر مانند علی علایی مطلق ، جعفر شادینی پور و عیسی امیرزاده که گنجینه ای ارزشمند از این قوم سلحشور می باشند چنین برنامه ای را ترتیب دهیم و مهمترین هدف ما از برگزاری این همایش هویت بخشی و ایجاد انگیزه و خود باوری برای نسل جوان می باشد.


در ادامه شاعران به قرائت اشعار پرداختند و در پایان از مسن ترین شاعر بلوچ ( علی علائی مطلق ) و جوان ترین محقق و نویسنده شهرستان جاسک آقای محمد شریفی و  خانم داوری که بیشترین پژوهش در زمینه جاسک شناسی را داشتند ، تقدیر به عمل آمد.

منبع : سایت وزارت فرهنگ وارشاد

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد