اعتراض میر خلیلی


چکیده :با اجرای این قانون ( هدف مندبی یارانه ها) قیمت تولید یا صید ماهی از قیمت فروش آن افزایش یافته است و با ادامه این روند تنها شغل روستاهای کناره سواحل از بین خواهد رفت. صید ماهی در ساحل‌های جنوبی ایران با فرض بنزین لیتری 400 تومان ـ که با سهمیه ارائه می‌شود ـ برای صیادان صرف نمی‌کند. اگر دولت در تعیین قیمت سوخت مدیریت جدیدی اتخاذ نکند، صیادی و کشاورزی از بین خواهد رفت....



نماینده میناب، جاسک و رودان با نگرانی نسبت به تاثیر قانون هدفمندی بر شغل‌های روستایی گفت: اگر دولت در تعیین قیمت سوخت مدیریت جدیدی اتخاذ نکند، صیادی و کشاورزی از بین خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، سیدعلی میرخلیلی با بیان این‌که تصریح کرد: با اجرای این قانون قیمت تولید یا صید ماهی از قیمت فروش آن افزایش یافته است و با ادامه این روند تنها شغل روستاهای کناره سواحل از بین خواهد رفت. صید ماهی در ساحل‌های جنوبی ایران با فرض بنزین لیتری ۴۰۰ تومان ـ که با سهمیه ارائه می‌شود ـ برای صیادان صرف نمی‌کند.

وی با بیان این‌که «در مناطق سواحلی جنوب کشور امکان کشاورزی و ایجاد صنعت وجود ندارد» افزود: صیادی از نسل‌ها پیش شغل خانواده‌های روستاهای ساحل نشین است.

وی در عین حال با بیان این‌که «قانون هدفمندی یارانه‌ها به واقع یک قانون مهم و تأثیرگذار در رشد اقتصادی کشور است» گفت: اما باید مدیریت دقیقی برای اجرای آن در نظر گرفته شود تا شغل‌های روستایی از جمله صیادی و کشاورزی به خطر نیافتد.

نماینده مردم میناب، جاسک و رودان پیشنهاد کرد: دولت اگر نمی‌خواهد قیمت بنزین و گازوییل را کاهش دهد، باید برای ماهی قیمت تضمینی تعیین کند تا صیاد مطمئن باشد که صیدش با قیمت معقولی به فروش می‌رود. اگر هر ماهی برای صیاد دوهزار تومان هزینه بردارد و صیاد بتواند ماهی را به همان قیمت بفروشد باز ضرر کرده است.

نظرات 3 + ارسال نظر

15.9259257951913.21632118509سلام
با « دختران قالی باف » آپم
منتظرتم

[ بدون نام ] 1390/02/04 ساعت 17:45

سلام
پیشنهاد می کنم تو فیس بوک یه حساب باز کنی و نوشته هاتو اونجا هم بنویسی
این طوری افراد بیشتری می خونن و تاثیرش بیشتر هست

عجب.......!
ضمنن انتخابات دوره ی بعدی مجلس نزدیک است...!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد