حق دارید جناب سفیر!!

 

این روزها شبکه‌ی خبری «الجزیره» شده است صدای انقلاب مردم ستم‌دیده‌ی عرب. و تجربه‌ای موفق از اطلاع‌رسانی دقیق و سریع و زنده و موثق را به جهان ارایه کرده وبسیاری از شبکه‌های معروف دیگر جهانی را پشت سر نهاده است و البته شبکه «العربیه» هم با فاصله پشت سر او قرار دارد و از این لحاظ برای همه‌ی ملت‌های گرفتار سانسور باعث افتخار است. و باید درباره‌اش یک متن جداگانه بنویسم که چه می‌کند این الجزیره!

من هم این روزها با عربی دست و پا شکسته‌ای که می‌دانم بیش‌تر وقت‌ام را گذاشته‌ام پای این شبکه‌ها. با این حال اگرچه بنا به دلایلی هزاران بار شرمنده برخی مسایل خبری شده بودم اما این یکی  شرمندگی آخری حسابی توی گلویم گیر کرده است.

 

آن هم وقتی که مجری برنامه گفت‌وگوی زنده‌ی بخش خبر الجزیره در پی موج استعفای سفیران کشور لیبی در جهان  که از نماینده این کشور در سازمان ملل گرفته تا پاریس و لندن و پکن و برلین و موسکو و...با سفیر این کشور در «تهران» تماس گرفت و از او خواست که موضع خود را مشخص کند که مانند سفیران لیبی در اکثر کشورهای جهان به حمایت از انقلاب مردم از سمت خود استعفا خواهد داد یا سعی خواهد کرد سفیر سرهنگ قذافی بماند؟

سفیر لیبی که از چنین سوالی به شدت خشمگین شده بود با عصبانیت گفت: که با «مردم» بوده وبا «مردم» خواهد ماند و خواهد مرد و «مردم» لیبی جان او و روح او هستند  وهمگی فدایی «مردم»‌اند و...

مجری که جواب مشخصی نگرفته بود باز نام سفیران مستعفی لیبی در جهان را ردیف کرد و دوباره پرسید که جناب وزیر دقیق‌تر بگویید با کدام مردم‌اید؟ و آیا با کشتار بی‌سابقه مردم در این کشور حاضر به استعفا هستید؟

جناب سفیر این‌بار خشمگین‌تر از پیش  مثل رگبار یک مسلسل تکرار کرد که با «مردم» لیبی بوده و خواهد ماند و هدف «مردم» هستند و همه فدایی «ملت» هستند و «ملت» همه‌کاره لیبی است و مردم...! 

مجری که از طفره رفتن سفیر خسته شده بود و فرصت صحبت پیدا نمی‌کرد مثل سفیر خشمگین شده  برای بار سوم پرسید : جناب سفیر دقیق‌تر جواب بدهید با مردم انقلابی خواهید بود و در اعتراض به کشتار غیرنظامیان استعفا می‌دهید یا سفیر سرهنگ قذافی خواهید ماند؟

سفیر دوباره با صدای بلند تری که شبیه نعره‌های خود قذافی بود همان حرف‌‌ها را تکرار کرد که همواره با مردم بوده و مردمی خواهد ماند و جانش را هم برای مردم فدا خواهد کرد و...

مجری که از این سفسطه‌بازی سفیر به تنگ آمده بود گفت: کدام مردم ... کدام مردم... ولی بیشتر این مردم علیه قذافی قیام کرده‌اند و بیشتر شهرهای لیبی به دست‌شان فتح شده است.

سفیر که به نهایت خشم رسیده بود ماهیت قذافی گونه خود را نمودار کرد و با شدت و حدت تمام ضمن رد کردن نظر مجری گفت که او استعفا نخواهد داد اما با مردم است و شهرهای لیبی هم آرام است و در آن خبری نیست و همه این حرف‌ها شایعه است و همه این عکس‌ها دروغ است و...  سفیر قذافی در تهران بدون توجه به مجری تند و تند حرف خودش را می‌زد ...

مجری که دیگر خسته شده بود مدتی به دوربین زل زد و در آخر گفت: جناب سفیر حق با شماست!!

در لیبی هیچ خبری نیست حق با شماست! در لیبی مردم بی‌گناه کشتار نمی‌شوند!

شما حق دارید از جهان بی‌خبر باشید آخر شما در « ایران» دارید زندگی می‌کنید!

بله شما حق دارید این‌گونه قضاوت کنید...

چون شما در ایران هستید!!

نظرات 8 + ارسال نظر
ایرانی 1389/12/16 ساعت 19:17

حق با جناب سفیر مستقر در تهران است
ربودن امام موسا صدر هم دروغ بود
همه کار امریکاست
درود بر خبرنگارن آزاده
درود بر آزادی خواهان عرب

آخ ی ی ی . دلم برا خودمون کباب شد...

خداحافظیه صدای بندر

جالبه که صدا و سیما این مصاحبه رو ناقص و طوری پخش کرد که سفیر لیبی در ایران به انقلابیون پیوسته

امیرعلی 1389/12/18 ساعت 23:00

دست مریزاد به مجری ;)

دمدمی 1389/12/19 ساعت 14:32 http://daam.blogsky.com

نکته ضریفی را اشاره کردند!

بهشب 1389/12/25 ساعت 13:22

27 اسفند جمعه ساعت7 صبح پارک دولت آخرین زمین پاک دهه 80

کمال همنشین ایرانی ها در آقای سفیر هم اثر کرده و همیشه همه چیز آرامه و ما همه خوشحالیم . خبری نیست که < هست ؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد